تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 23:07
کد خبر : 147123

جزئیات برنامه جدید استخدامی آموزش و پرورش

جزئیات برنامه جدید استخدامی آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس باید به امیدستان تبدیل شود، گفت: امسال حدود ۱۹ هزار مربی پرورشی استخدام می‌شوند. اقتصاددان: رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان قوی، دانش آموزان قوی، کادر و مدیران قوی از جمله عناصری هستند که مدرسه را به یک محیط قوی تبدیل می‌کنند، همچنین مدرسه قوی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس باید به امیدستان تبدیل شود، گفت: امسال حدود ۱۹ هزار مربی پرورشی استخدام می‌شوند.

اقتصاددان: رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان قوی، دانش آموزان قوی، کادر و مدیران قوی از جمله عناصری هستند که مدرسه را به یک محیط قوی تبدیل می‌کنند، همچنین مدرسه قوی مدرسه‌ای است که با خانواده‌ها، مساجد، کانون‌ها، ادارات و کارخانه‌ها و صنایع نزدیک خود ارتباط برقرار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هر مدرسه یک ایران کوچک است و با قوی شدن مدرسه‌هاست که ایران قوی ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین، مدرسه مسئله مهمی است که به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در پیشرفت و تعالی کشور معرفی می‌شود، قوی شدن یک مدرسه با قوی شدن دانش‌آموزان آن برابر است.

صحرایی با بیان اینکه مدارس باید به امیدستان تبدیل شود، اظهار کرد: کسی که امید داشته باشد و امید در دل او زنده باشد هیچ غیر ممکن و مانعی در راه او وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مدرسه در یک محله باید تصمیم‌ساز باشد، گفت: باید درب مدارس به سمت محله باز شود، یعنی دانش آموزان، تشکل‌ها و کانون‌های دانش‌آموزی و انجمن‌های دانش‌آموزی حضور مسؤولان در مدارس را پُررنگ کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه می‌تواند عامل پیوند، اتحاد، انسجام و هماهنگی بین همه نهادهای فرهنگی، احتماعی و تربیتی شود.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیون‌نفر در اردوهای مدارس حضور پیدا کردند که از این تعداد قریب به ۵۰۰ هزار نفر از آن‌ها نیز در اردوهای چندروزه شرکت کردند.

صحرایی با اشاره به اینکه در این دولت موضوع هدایت تحصیلی بسیار جدی گرفته شده است، بیان کرد: تحصیل و حضور دانش‌آ‌‌موزان در رشته‌ای که در آن علاقه، استعداد وجود دارد بسیار حائز اهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما رونق فنی و حرفه ای و هنرستان‌ها است، عنوان کرد: در سال جاری ۱۰۰ هزار نفر دانش‌آموزان در هنرستان مشغول تحصیل شدند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در این دولت، ایجاد کتابخانه‌های کلاسی بود که هر کلاس یک کتابخانه داشته باشد، این طرح از روستاها شروع شد و تا کنون بیش از ۲۰ هزار کتابخانه کلاسی راه‌اندازی شده است.

صحرایی با اشاره به اینکه از دیگر طرح‌های مهم آموزش و پرورش، طرح نماد است، گفت: طرحی به اسم نماد که به دلیل کرونا به فراموشی سپرده شده بود در این دولت احیا و اجرایی شد و ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در این طرح پایش شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در مدارس کشور، افزود: در این طرح شاداب‌سازی ۱۰۰ هزار کلاس درس از طریق نوسازی، رنگ‌کاری و… در دستور کار قرار گرفت و همچنان هم ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه قوی تضمین کننده کشور قوی است، گفت: امسال حدود ۱۹ هزار مربی پرورشی استخدام می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....