تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 19:43
کد خبر : 138864

جایگاه فناوری در خانه های با متراژ کم

جایگاه فناوری در خانه های با متراژ کم

مهندس زهرا بختیاری عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : بسیار واضح است که تکنولوژی تقریباً همه جانبه بر زندگی ما اثر می گذارد. تأثیر فناوری بر صنعت طراحی داخلی نیز امری دور از ذهن نخواهد بود. بنابراین مصلحت طراحان داخلی بر این است که از این فناوری های نوظهور آگاه باشند

مهندس زهرا بختیاری عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

بسیار واضح است که تکنولوژی تقریباً همه جانبه بر زندگی ما اثر می گذارد. تأثیر فناوری بر صنعت طراحی داخلی نیز امری دور از ذهن نخواهد بود. بنابراین مصلحت طراحان داخلی بر این است که از این فناوری های نوظهور آگاه باشند تا بتوانند خود را برای تغییر و تحول های پیش رو آماده کنند. امروزه مشتریان خواستار استفاده از فناوری های جدید در خانه ها و دفاتر خود هستند و طراحان داخلی چاره ای جز سازگاری با این خواسته مشتریان ندارند.

فناوری شیوه طراحی داخلی را تغییر می دهد.

جنبش خانه کوچک توسط بسیاری از مردم در سراسر جهان با توجه به افزایش قیمت مسکن و همچنین هزینه های نگهداری آن صورت پذیرفته است. این جنبشی است که در آینده بر نحوه طراحی خانه تأثیر می گذارد.

جنبش خانه کوچک در مورد ساخت خانه هایی کوچک است که معمولاً بیش از ۳۷ متر مربع مساحت ندارند.باید توجه داشت که با وجود این حجم از فضا جایی برای به هدر دادن آن نداریم.

این امر چالش های جدیدی را برای طراحان دکوراسیون داخلی ایجاد کرده است زیرا آنها باید خانه هایی با طراحی کم حجم و متناسب با ابعاد کم طراحی کنند که از نظر بصری هم جذاب باشند. در طراحی این خانه های کوچک همه چیز باید کاربردی طراحی شوند و یا حتی بهتر از آن همه چیز باید کاربردهای زیادی داشته باشند. فضای زیر پله ها می تواند به عنوان انبار در نظر گرفته شوند و میزهای آشپزخانه دو کاربرده شوند و در مواقع لزوم میز تلویزیون هم باشند. طراحان داخلی لازم است تا خلاقیت خود را با فناوری های نوظهوری که بر کاهش فضاهای زندگی استوار است همسو نمایند.

?واقعیت افزوده یک فناوری عالی و شگفت انگیز است که می تواند به طراحان داخلی کمک کند تا اتاق ها و مبلمان آنها را با استفاده از رندرهای سه بعدی اشیا و مبلمان و با استفاده از یک دستگاه دوربین تجسم کنند.

در کنار ارائه کمک های بصری به طراحان می توان از واقعیت افزوده برای اندازه گیری دقیق نیز استفاده کرد در این حالت فضای مناسب یک شی یا مبلمان تعیین و اندازه گیری دقیق می شود.

?استفاده از مصالح فناور، ارزان، باکیفیت و پایدار از الزامات صنعت ساختمان و معماری می باشد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....