تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 21:20
کد خبر : 146229

تولید ۲۰ هزار مگاوات برق با کمک فناوری هسته‌ای

تولید ۲۰ هزار مگاوات برق با کمک فناوری هسته‌ای

اقتصاددان :   رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق در سبد تولید انرژی کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود با کمک فناوری هسته‌ای در کشور آغاز شده است. محمد اسلامی روز پنجشنبه و در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین سامانه پرتودهی شتابدهنده الکترونیکی CELV-۸ مجتمع صنعتی پرتودهی پارک

اقتصاددان :   رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق در سبد تولید انرژی کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود با کمک فناوری هسته‌ای در کشور آغاز شده است.
محمد اسلامی روز پنجشنبه و در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین سامانه پرتودهی شتابدهنده الکترونیکی CELV-۸ مجتمع صنعتی پرتودهی پارک علم و فناوری قزوین در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در برخی از سایت ها این فعالیت آغاز شده و چند شرکت و واحد تولیدی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه در بعضی از مکان‌ها، اراضی مورد نیاز هم در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، یادآور شد: در پنج نقطه ساحلی کشور جانمایی‌ها برای تولید برق با کمک فناوری هسته ای صورت گرفته و روند کار نیز از سرعت بسیار بالایی برخوردار است.

اسلامی با بیان اینکه تولید برق با کمک فناوری هسته‌ای در همه جا به یک رقابت بزرگ تبدیل شده، تاکید کرد: خوشبختانه واحدهای ۲ و سه بوشهر از سرعت بالایی برخوردار می باشد و واحد شمار یک نیروگاه هم زیر بار قرار دارد و در حال تولید انرژی برق است.

این مسوول در ادامه به مزایای مرکز پرتو فرآیند نوین در استان قزوین اشاره کرد و گفت:‌ در صنعت برق، کابلی که پرتو دهی شود از امنیت و ایمنی بالا و دوام بیشتری برخوردار خواهد بود و در عین حال نیز از این فناوری در صنعت هوا فضا نیز استفاده می‌شود، به تازگی دانشمندان به کمک پرتو دهی به تایرها علاوه بر سبک کردن و دوام بیشتر به صرفه جویی در مصرف سوخت آن نیز پی برده اند.

اسلامی خاطرنشان کرد: مرکز پرتو فرآیند نوین باید در مرحله بعدی آزمایشگاه های خود را تجهیز کند و با توجه به اینکه در دانشگاه قزوین رشته تحصیلی مرتبط با فناوری هسته‌ای وجود دارد، برای دانشجویانی که در این دانشگاه ها تحصیل می کنند فرصت مغتمنی خواهد بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....