تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1402 - 22:26
کد خبر : 133090

توفان ۹۹۸ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

توفان ۹۹۸ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در پی شروع مجدد توفان‌های شدید همراه با گرد و غبار ۹۹۸ نفر بیمار و مصدوم از این پدیده طبیعی روانه بیمارستان‌ها شدند.   اقتصاددان :  محمد خلیلی   اظهارکرد: توفان‌های شدید گرد و غبار در شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان خسارات عمده‌ای بر سلامت و زندگی مردم

دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در پی شروع مجدد توفان‌های شدید همراه با گرد و غبار ۹۹۸ نفر بیمار و مصدوم از این پدیده طبیعی روانه بیمارستان‌ها شدند.

  اقتصاددان :  محمد خلیلی   اظهارکرد: توفان‌های شدید گرد و غبار در شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان خسارات عمده‌ای بر سلامت و زندگی مردم تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم سلامت با آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان ناشی از توفان و افرادیکه در مسیر جاده‌ها در راه مانده‌اند، آماده خدمات رسانی است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با شروع مجدد توفان از ساعت ۶ صبح ۲۷ تیر تا ساعت ۲۰ شامگاه پنجشنبه تعداد ۹۹۸ نفر بیمار و مصدوم به اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و از خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بهره مند شدند.

وی بیان کرد: در پی موج جدید وزش توفان در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز از مجموع ۹۹۸ نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی، ۵۱ نفر جهت ادامه درمان بستری شدند و ۹۴۷ نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

خلیلی ادامه داد: به دنبال توفان های شدید در این مناطق، عمده مشکلات مردم، قلبی،تنفسی، چشمی و تصادفات ناشی از کاهش میدان دید بوده و از عموم مردم درخواست می‌شود از منزل خارج نشوند و در صورت بروز علائمی مانند حمله آسم، تنگی نفس، درد قفسه سینه و سرفه های شدید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....