تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 19:59
کد خبر : 47353

تورم فروردین ۵۰ درصد شد

تورم فروردین ۵۰ درصد شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کاهش نرخ ارز در دو ماه گذشته اثری در زندگی مردم نداشته و بیشتر ناشی از تصمیم‌های سیاسی بوده است، گفت: اجازه ارزپاشی به دولت را نمی‌دهیم.     به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،   مالک شریعتی‌نیاسر درخصوص منبع اعلام تورم ۵۰ درصدی توسط برخی از

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کاهش نرخ ارز در دو ماه گذشته اثری در زندگی مردم نداشته و بیشتر ناشی از تصمیم‌های سیاسی بوده است، گفت: اجازه ارزپاشی به دولت را نمی‌دهیم.

    به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،   مالک شریعتی‌نیاسر درخصوص منبع اعلام تورم ۵۰ درصدی توسط برخی از نمایندگان مجلس، گفت: محاسابات کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که نرخ تورم در فروردین ۱۴۰۰ به ۵۰ درصد رسیده است که البته ظاهرا بانک مرکزی هم به همین نرخ تورم در فروردین رسیده است.

وی افزود: از بانک مرکزی خواستیم تا محاسبات تورمی فروردین را منتشر و اعلام کند که تورم به چه نرخی رسیده است.

این نماینده مجلس همچنین درباره ارزپاشی در ماه‌های پایانی دولت، تاکید کرد که در مجلس اجازه ارزپاشی به دولت را نمی‌دهیم چراکه طبق ضوابط قانونی دولت اجازه چنین کاری را ندارد. حساب‌هایی که به صورت غیررسمی منابع ارزی حاصل از فروش فراورده‌های نفتی در آن نگه‌داری می‌شود را رصد می‌کنیم و اجازه ارزپاشی به دولت را نمی‌دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه کاهش نرخ ارز باید براساس واقعیت‌های اقتصادی باشد نه عوامل سیاسی درباره عواقب ارزپاشی توسط دولت، گفت: ارزپاشی دولت، حیف و میل منابع ارزی دولت را به همراه دارد مانند اتفاقاتی برای ارز ۴۲۰۰ تومانی افتاد. ضمن اینکه باعث افزایش رانت و شرطی شدن اقتصاد می‌شود.

شریعتی با اشاره به عواقب تورمی ارزپاشی‌های دولت تصریح کرد که کاهش نرخ ارز در دو ماه گذشته اثری در زندگی مردم نداشته است و بیشتر ناشی از تصمیم‌های سیاسی بوده است. در شرایطی که نرخ ارز کاهش یافته شاهد افزایش روزانه قیمت کالاهای اساسی هستیم.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....