تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 11:37
کد خبر : 156575

تلاش بیت‌کوین برای عبور از ۴۴ هزار دلار

تلاش بیت‌کوین برای عبور از ۴۴ هزار دلار

از زمان بازگشت قیمت بیت‌کوین به بالای ۴۰ هزار دلار، بازار نوسانات بسیار کمی را تجربه کرده است؛ بیت‌کوین هم‌اکنون برای عبور از ۴۴ هزار دلار تلاش می‌کند. با وجود این، برخی تحلیلگران هشدار می‌دهند که بیت‌کوین نشانه‌هایی از کاهش قیمت بیشتر را نشان می‌دهد. به گفته یک تحلیلگر باوجود افزایش گمانی‌زنی‌ها درباره تأیید ‌ETFهای

از زمان بازگشت قیمت بیت‌کوین به بالای ۴۰ هزار دلار، بازار نوسانات بسیار کمی را تجربه کرده است؛ بیت‌کوین هم‌اکنون برای عبور از ۴۴ هزار دلار تلاش می‌کند. با وجود این، برخی تحلیلگران هشدار می‌دهند که بیت‌کوین نشانه‌هایی از کاهش قیمت بیشتر را نشان می‌دهد.

به گفته یک تحلیلگر باوجود افزایش گمانی‌زنی‌ها درباره تأیید ‌ETFهای اسپات اتریوم تا پایان سال، چگونگی قیمت‌گذاری معاملات در بازار فیوچرز بیانگر این است که معامله‌گران انتظار دارند اتریوم عملکرد ضعیف‌تری نسبت به بیت‌کوین داشته باشد. به گزارش کوین‌دسک، استاندارد چارتد، هفته گذشته گفت که قیمت اتریوم در سه‌ماهه آینده احتمالاً عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین خواهد شد و می‌تواند به ۴,۰۰۰ دلار برسد. این بانک عقیده دارد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به احتمال زیاد درخواست‌های مرتبط با ETFهای اسپات اتریوم را تا ماه مه (اردیبهشت) تأیید می‌کند. با این حال، داده‌های بازار فیوچرز نشان می‌دهد که معامله‌گران همچنان بیت‌کوین را به اتریوم ترجیح می‌دهند و انتظار دارند که نسبت اتریوم به بیت‌کوین (ETH/BTC) در ماه‌های آینده عملکرد ضعیفی داشته باشد.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل ،  بر اساس داده‌های شرکت مدیریت دارایی‌های رمزنگاری‌شده «بلوفین»، ساختار روند آتی اتریوم به بیت‌کوین – نسبت قیمت‌های فیوچرز اتریوم به بیت‌کوین در سررسیدهای مختلف- روندی نزولی به خود گرفته است. گریفین آردرن، معامله‌گر نوسانات در بلوفین، در این باره گفت: «معامله‌گران انتظار دارند اتریوم با گذشت زمان ضعیف‌تر از بیت‌کوین عمل کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه‌گذاران نسبت به عملکرد بیت‌کوین نسبتاً صعودی‌تر هستند.» شیب نزولی کلی روند نشان‌دهنده یک سوگیری نسبت به عملکرد ضعیف‌تر اتریوم در برابر بیت‌کوین است. نسبت اتریوم به بیت‌کوین، چند روز پس از اینکه کمیسیون بورس امریکا به‌ETF‌های اسپات چراغ سبز نشان داد با ۱۷درصد افزایش به ۰.۰۵۹ دلار رسید. عملکرد بهتر اتریوم در درجه اول ناشی از این امیدواری است که این آژانس بزودی‌ETFهای اسپات اتریوم را تأیید می‌کند. در‌حالی که این امیدها همچنان زنده بودند، این نسبت از آن زمان تاکنون به ۰.۰۵۳ دلار کاهش یافته است. معامله‌گران فیوچرز احتمالاً در مورد طبقه‌بندی اتریوم توسط کمیسیون بورس امریکا به عنوان یک اوراق بهادار یا کالا نگران هستند. این رگولاتور در شکایت خود علیه بایننس و کوین‌بیس در اواسط سال ۲۰۲۳ به‌دلیل نقض قانون اوراق بهادار، اشاره‌ای به اتریوم نکرده است. مساله‌ای که بازار را متقاعد کرده است که این ارز دیجیتال درنهایت به عنوان یک کالا طبقه‌بندی خواهد شد؛ شرطی لازم برای تأیید ETFهای اسپات. جی‌پی مورگان، غول بانکداری سرمایه‌گذاری، تردید دارد که کمیسیون بورس امریکا تا ماه مه (اردیبهشت) اتریوم را به عنوان کالا طبقه‌بندی کند و شانس تأیید ETFهای اسپات این ارز دیجیتال در سال جاری را کمتر از ۵۰درصد می‌داند. شرکت معاملات نهادی دارایی‌های دیجیتال کیو‌سی‌پی کپیتال اخیراً در یادداشتی نوشت: «بلاتکلیفی زیادی در مورد تأیید ETFهای اسپات اتریوم وجود دارد، عمدتاً به این دلیل که سازوکار اثبات سهام آن می‌تواند آن را در طبقه‌بندی متفاوتی از بیت‌کوین قرار دهد. افزایش این تردیدها همچنین می‌تواند به معنای نوسانات بیشتر قیمت باشد. کمیسیون بورس امریکا اخیراً تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌های بلک‌راک و فیدلیتی را به تعویق انداخت. به گفته جیمز سیفارت، تحلیلگر ETFها در بلومبرگ، این روند ممکن است ادامه داشته باشد، هرچند تاریخ کلیدی بعدی ۲۳ مه (۳ خرداد) خواهد بود. آردرن عقیده دارد که انتظارات نسبت به عملکرد نسبتاً ضعیف اتریوم احتمالاً ناشی از ترس از فعالیت‌های بازارسازان باهدف پوشش ریسک است. به گفته او، فروش مستمر قراردادهای اختیار خرید (Call Option) اتریوم با قیمت اعمال‌شده بالا یا بت‌های صعودی، بازارسازان را با افزایش گاما یعنی بلاتکلیفی بیشتر در مورد آینده قراردادهای آپشن مواجه کرده است. بدین‌ترتیب، آنها احتمالاً با افزایش قیمت، دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند تا ریسک سرمایه‌گذاری خود را به منطقه خنثی بازگردانند. البته، تلاش برای پوشش ریسک ممکن است به‌طور ناخواسته باعث افزایش قیمت شود. آردرن توضیح داد: «یکی از دلایل انتظار سرمایه‌گذاران نسبت به عملکرد ضعیف اتریوم این است که تعداد زیادی قرارداد پوشش ریسک اختیار خرید (Covered Call) بر بازار آپشن اتریوم سلطه دارند و بازارسازان گامای مثبت را حفظ می‌کنند. این بدان معناست که هر گونه افزایش قیمت با مقاومت شدید ناشی از رفتار پوشش ریسک فروشندگان مواجه خواهد شد.»

تحلیلگر ارزهای دیجیتال: احتمالا بیت‌کوین کاهش بیشتری داشته باشد

با وجود این، جاستین بنت، تحلیلگر و معامله‌گر ارزهای دیجیتال، هشدار می‌دهد که بیت‌کوین نشانه‌هایی از کاهش قیمت بیشتر را نشان می‌دهد. بنت به ۱۱۰۸۰۰ دنبال‌کننده خود در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس می‌گوید که براساس تسلط تتر بر بازار هنوز به پایین‌ترین سطح بازار بیت‌کوین نرسیده‌ایم. «شاید ما شاهد یک آزمایش مجدد حمایت‌ها در هنگام رسیدن به ۴۴۰۰۰ دلار باشیم، اما حتی تسلط تتر نشان‌دهنده یک کاهش دیگر است.» معامله‌گران اغلب به نمودار تسلط تتر توجه می‌کنند زیرا نشان می‌دهد که چه مقدار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال از تتر (USDT) استیبل‌کوین تشکیل شده است. نمودار صعودی تتر به‌طور سنتی به عنوان نزولی برای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال تفسیر می‌شود، زیرا نشان می‌دهد معامله‌گران در حال تخلیه دارایی‌های دیجیتال خود به نفع استیبل‌کوین هستند.

افزایش فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین  هم‌زمان با تثبیت قیمت

از زمان بازگشت قیمت بیت‌کوین به بالای ۴۰ هزار دلار، بازار نوسانات بسیار کمی را تجربه کرده است. این در حالی است که داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد بخشی از نهنگ‌های در حال بزرگ‌ترکردن سرمایه‌گذاری‌های خود و برخی احتمالاً در حال فروش هستند. به گزارش کریپتو پوتیتو، داده‌های پلتفرم تحلیلی سانتیمنت نشان می‌دهد برخی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران بیت‌کوین درون شبکه، در روزهای اخیر که بازار تغییر ویژه‌ای نداشته است، مشغول جابه‌جایی دارایی خود بوده‌اند. تعداد آدرس‌هایی که بین ۱۰۰ تا ۱,۰۰۰ واحد بیت‌کوین در اختیار دارند، طی کمتر از ۷ روز گذشته ۱.۱درصد کاهش یافته است. هم‌اکنون ۱۳.۷۳۵ آدرس با این مشخصات در شبکه بیت‌کوین وجود دارد که پایین‌ترین سطح از نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) محسوب می‌شود؛ یعنی زمانی که بازار به‌طور کلی به خاطر ورشکستگی صرافی FTX سقوط کرده بود. با این حال، تمام داده‌ها منفی نیستند. در حالی که بخشی از سرمایه‌گذاران کوچک‌تر پس از تأیید ETFهای نقدی در ایالات متحده دارایی خود را نقد کرده‌اند، آدرس‌های بزرگ‌تر رفتار کاملاً متفاوتی از خود به نمایش گذاشته‌اند. در این بازه زمانی ۶ روزه، تعداد آدرس‌هایی که بین ۱.۰۰۰ تا ۱۰ هزار بیت‌کوین موجودی دارند ۲.۵درصد افزایش یافته است. به بیان دیگر، در این مدت ۴۷ آدرس جدید با این مشخصات طی این مدت کوتاه در شبکه بیت‌کوین ایجاد شده است. در حال حاضر ۱.۹۵۸ آدرس با این وضعیت در شبکه بیت‌کوین موجود است که بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. بیت‌کوین هم‌اکنون برای عبور از ۴۴ هزار دلار تلاش می‌کند و تا این لحظه در انجام این کار ناموفق ظاهر شده است. قیمت طی ۷ روز گذشته نیز مجموعاً ۳درصد رشد کرده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....