تاریخ انتشار : شنبه 3 تیر 1402 - 21:23
کد خبر : 130003

تعداد کارت‌های زرد یک وزیر ارتباطی با استیضاح ندارد

تعداد کارت‌های زرد یک وزیر ارتباطی با استیضاح ندارد

اقتصاددان :   معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نمایندگان تشخیص دادند که فلان وزیر باید استیضاح شود، حتی بدون داشتن یک کارت هم امکان استیضاح دارند ولی ممکن است ۱۰کارت زرد بدهند ولی به استیضاح نرسد.  سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تعامل مجلس با دولت در جریان سوال

اقتصاددان :   معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نمایندگان تشخیص دادند که فلان وزیر باید استیضاح شود، حتی بدون داشتن یک کارت هم امکان استیضاح دارند ولی ممکن است ۱۰کارت زرد بدهند ولی به استیضاح نرسد.
 سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تعامل مجلس با دولت در جریان سوال از وزیر ورزش گفت: در گذشته نمایندگان طرحی مطرح کرده بودند که اگر وزیری سه بار کارت زرد بگیرد و سه بار نتواند نمایندگان را قانع کند، بطور خودکار به معنای استیضاح است و باید وزیر مربوطه پاسخگو باشد در حالی که شورای نگهبان این را نپذیرفت چون در قانونی اساسی بحثهای تذکر، سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص، مقوله های منفک از هم هستند و نمی‌توان گفت که چون سه بار قانع نشدن نمایندگان به معنی استیضاح است.

وی افزود: اگر نمایندگان تشخیص دادند که فلان وزیر باید استیضاح شود، حتی بدون داشتن یک کارت هم امکان استیضاح دارند ولی ممکن است ۱۰کارت زرد بدهند ولی به استیضاح نرسد.

حسینی با اشاره به زمینه های ایجاد سوال در نمایندگان مجلس تصریح کرد: بخشی از این سوالات به این برمی‌گردد که در این مدت آقای سجادی بدلیل آسیب دیدگی نتوانسته بود در جلسه کمیسیون حاضر شود و برای مثال سوالی که در صحن علنی از ایشان مطرح شد، بدلیل این بود که ایشان بدلیل مشکلات جسمی و یا سفر در کمیسیون حاضر نبود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....