تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 16:12
کد خبر : 158329

تضاد بورس در دوگانه شاخص‌ها

تضاد بورس در دوگانه شاخص‌ها

امروز شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران دو مسیر متفاوت را طی کردند. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه یکم اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۷۳۹ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۵۱۳ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با

امروز شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران دو مسیر متفاوت را طی کردند.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه یکم اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۷۳۹ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۵۱۳ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۱۹۱ واحدی در رقم ۷۲۷ هزار و ۸۶ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۳۸ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۷۹۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش ۵۹۴ واحد به سطح ۱۳۶ هزار و ۴۲ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز کگل، ونیکی و دعبید نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، وپاسار و میدکو از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، غصینو و کوثر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، وسپهر و ودی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد سصفها بیشترین تراکنش را داشت و داتام و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بیوتیک، آردینه و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۳۹ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۲ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان بود که ۸۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۸ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۴۳۹ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۵۲ نماد صف خرید داشتند و ۴۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۶۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۴ درصدی به ۱۴۲ میلیارد تومان رسید.

تضاد بورس در دوگانه شاخص‌ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....