تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 10:12
کد خبر : 135336

تشکیل وزارت بازرگانی به برخی از اصناف مثل کشاورزان ضربه می‌زند

تشکیل وزارت بازرگانی به برخی از اصناف مثل کشاورزان ضربه می‌زند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس از تلاش برخی از نمایندگان برای مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد. اقتصاددان: حسین محمد صالحی دارانی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین، درباره روند تصویب لایحه وزارت بازرگانی و حواشی رخ داده پیرامون نیازمند دو سوم آرا

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس از تلاش برخی از نمایندگان برای مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد.

اقتصاددان: حسین محمد صالحی دارانی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین، درباره روند تصویب لایحه وزارت بازرگانی و حواشی رخ داده پیرامون نیازمند دو سوم آرا بودن این لایحه گفت: تصویب لایحه وزارت بازرگانی نیازمند دو سوم آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود زیرا تشکیل وزارتخانه جدید، گسترش ساختار محسوب می‌شود و خلاف سیاست‌های کلی نظام است.

وی در ادامه بیان کرد: عده‌ای از نمایندگان مجلس درخواست کتبی برای مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را امضا کرده‌اند و تقدیم هیات رییسه شده و منتظر تصمیم‌گیری هیات رییسه هستیم که آیا این لایحه مسکوت بماند و یا اینکه در صحن بررسی آن ادامه پیدا کند.

صالحی دارانی که جز نمایندگان امضا کننده نامه مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی است در ادامه خاطرنشان کرد: آینده این لایحه بستگی به رای‌گیری مجدد در صحن دارد ولی معتقدیم که تشکیل وزارت بازرگانی در حال حاضر مشکلی را حل نمی‌کند و فقط هزینه‌ای گزاف روی دست دولت می‌گذارد.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: با این تفکیک وقت زیاد صرف تقسیم میز و صندلی و عوض کردن تابلوها خواهد شد، تشکیل وزارت بازرگانی مشکلی را حل نخواهد کرد و فقط بر مشکلات می‌افزاید.

صالحی دارانی گفت: در شرایط حال حاضر، تشکیل وزارت بازرگانی به برخی از اصناف مثل کشاورزان ضربه می‌زند و دوباره آنها را بلاتکلیف می‌کند و مدت زمانی زیادی را باید صرف تفکیک و تشکیل وزارت بازرگانی کنیم و فقط زمان را از دست می‌دهیم و هزینه بر دولت تحمیل می‌شود و کار اجرایی در این مدت زمان پیش نمی‌رود، که نتیجه‌ای زود هنگام داشته باشد و بتواند تا حدودی مشکلات وزارت بازرگانی را حل و فصل کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....