تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 تیر 1400 - 17:04
کد خبر : 93862

تشخیص لوله برق غیراستاندارد با ۴ راه کار فوق العاده

تشخیص لوله برق غیراستاندارد با ۴ راه کار فوق العاده

راهنمای تشخیص لوله برق غیر استاندارد از جمله مراحلی است که اکثر ساختمان ساز‌ها قبل از شروع پروژه خود، به آن احتیاج دارند. اگر تاکنون قادر به تشخیص لوله برق غیر استاندارد نشده‌اید، احتمالاً باز هم این مشکل مواجه خواهید شد. با این حال، این مسأله‌ای است که کارگران برق اغلب با آن مواجه هستند و درک

راهنمای تشخیص لوله برق غیر استاندارد از جمله مراحلی است که اکثر ساختمان ساز‌ها قبل از شروع پروژه خود، به آن احتیاج دارند. اگر تاکنون قادر به تشخیص لوله برق غیر استاندارد نشده‌اید، احتمالاً باز هم این مشکل مواجه خواهید شد. با این حال، این مسأله‌ای است که کارگران برق اغلب با آن مواجه هستند و درک آن برای هر کسی که با سیستم‌های الکتریکی کار می‌کند مهم است. درک انواع لوله‌های برق به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام کار بر روی هر سیستم الکتریکی یا کاری به راحتی بهترین لوله برق استاندارد را پیدا کنید.

 

راهنمایی تشخیص لوله برق غیر استاندارد از استاندارد

 

ما در مجموعه آسمان سمنان متوجه شدیم که بسیاری از مردم با تفاوت لوله‌ برق استاندارد و غیر استاندارد آشنا نیستند و هیچ راهنمای تشخیص لوله برق غیر استاندارد را نمی‌دانند؛ بنابراین انواع لوله برق را در اینجا معرفی می‌کنیم و‌امیدواریم از طریق این اشتراک‌گذاری، افراد بیشتری متوجه آسیب‌های ناشی از نادیده گرفتن لوله برق غیر استاندارد شوند؛ چرا که بی‌توجهی به ایرادات غیر استاندارد لوله برق برای سلامتی و اموال مردم بسیار مضر است.

 

معرفی انواع لوله برق استاندارد

 

لوله برق غیر استاندارد یک مشکل اجتناب ناپذیر در سیستم برق است. اگر مواد عالی و باکیفیت در خط تولید لوله وجود نداشته باشد، باعث مشکلات غیر استاندارد لوله می‌شود. بنابراین، کلید حل مشکلات، تشخیص زود هنگام غیراستاندارد بودن لوله برق است که مستلزم درک اصل کلی لوله‌های استاندارد و لوله‌های غیر استاندارد است. در ادامه لیستی از انواع لوله برق با ویژگی استاندارد را برای شما آورده‌ایم.

IMG 0252 اقتصاددان نوشته

 

لوله برق خرطومی pvc نسوز

 

یکی از پرفروش‌ترین انواع لوله برق در بازار، لوله برق خرطومی pvc نسوز است. این لوله برق از دسته لوله‌های خرطومی است که شبیه لوله خرطوم است و به اصلاح به آن خرطوم برق گفته می‌شود و بدون آسیب دیدگی از مسیر‌های پر پیچ و خم ساختمان به راحتی عبور می‌کند. جنس این لوله برق از مواد نسوز است و باید خاصیت ضد اشتعال داشته باشد. مواد استفاده شده در این لوله برق pvc نسوز است که اگر از بهترین مواد ساخته شده باشد، حتی اگر آن را آتش هم بزنید باز به سختی ذوب می‌شود.

 

ویژگی و مزایای لوله برق خرطومی pvc نسوز

 

  • این لوله‌ها یکی از بهینه‌ترین دسته محافظ برای کابل‌های برق به حساب می‌آیند.
  • کاملاً سخت در نزد عوامل محیطی می‌باشند.
  • انعطاف پذیری زیاد و مورد دیگر این که بدنه‌ نرم
  • اندازه سبک وزن
  • صرفه‌جویی‌ در تایم به علت نصب شدن راحت
  • به علت رویه براق درون لوله ها، آسیبی به کابل ها وارد نخواهد شد.
  • لوله خرطومی نمونه یکی از استانداردترین عایق‌ها‌ برای کابل هایی است‌ که برق در آن ها جریان دارد.
  • محافظت‌ از سیم های برق در مواجه باران، گرد‌ و عبار، ماده‌ها غیرطبیعی و نمداری، به وسیله این لوله ها مقدور می باشد.

 

لوله برق پلی آمید استاندارد

 

پلی آمید‌ها از خانواده پلیمر‌ها بوده و در دو دسته بر پایه ماده اولیه دی آین و اسید دی کربن و پایه ماده اولیه دی آمین قرار می‌گیرند. از آنجایی که در پلی آمید دسته اول تعداد اتم‌های کربن فرد است پس جاذبه بین مولکولی اتم‌ها کم بوده و از این رو قدرت ضربه‌پذیری بالایی دارند. اما در پلی آمید‌های نوع دوم تعداد اتم‌های کربن زوج و جاذبه بین اتم‌ها زیاد است در نتیجه کشش بسیار بالایی دارند. پلی آمید را باید در دمای منهای ۳۰ درجه و مثبت ۷۰ درجه سانتی گراد استفاده نمود زیرا ماده‌ای اشتعال‌پذیر است.

 

هنگام ساخت لوله برق پلی آمید باید به جنس و نوع مواد توجه بسیاری شود. زمانی که مواد اولیه نو باشند و بازیافتی نباشند، لوله برق در برابر تمامی عوامل خارجی مقاوم است. میزان سفتی و یکدست بودن رنگ لوله برق پلی آمید نشان دهنده این است که این لوله کاملاً استاندارد است و می‌توان در ساختمان‌سازی از آن استفاده کرد.

 

مزایای لوله برق پلی آمید استاندارد

 

  • لوله برق پلی آمید روکش بسیار خوب و مناسبی برای کابل و مفتول به شمار می رود.
  • این نوع لوله‌ها در برابر سایش مقاومت بسیار بالایی دارند.
  • ترک خوردگی لوله به ندرت اتفاق می‌افتد زیرا در مقابل خم شدن متوالی بسیار مقاوم هستند.
  • لوله برق پلی آمید از وزن سبکی برخوردار است و از این رو کاربرد آن بسیار راحت می‌باشد.
  • ضربه پذیری این نوع لوله‌ها بسیار بالا است.

 

سایز استاندارد لوله برق در ساختمان

 

تشخیص لوله برق استاندارد و سایز مناسب در ساختمان‌سازی بسیار ضروری است. با توجه به این موضوع می‌توانید در هزینه و زمان صرفه‌جویی کنید و این موضوع یکی از مهمترین نکات در ساختمان‌سازی است. جدول زیر به شما نشان می‌دهد که از کدام نوع لوله بر اساس نیاز‌های مختلف برق و ولتاژ استفاده کنید.

 

Copper pipe size2 12 اقتصاددان نوشته

 

عواقب استفاده از لوله برق غیراستاندارد

 

  • آتش سوزی سریع بر اثر کوچکترین اتصال شاخه های برق
  • بالا رفتن احتمال برق گرفتگی در صورت پوسیدگی زود هنگام لوله برق
  • افزایش هزینه ها جهت جایگزینی لوله برق غیراستاندارد با استاندارد
  • افزایش خطر برق گرفتگی و مرگ

 

جمع بندی نهایی جهت راهنمایی تشخیص لوله برق غیر استاندارد

 

ما چند نوع برتر لوله‌های برق را بررسی کرده‌ایم و رایج‌ترین ویژگی‌های آن‌ها را فهرست کرده‌ایم. ‌امیدواریم که این به شما بینشی در مورد این انواع مختلف لوله‌ها داده باشد. در حالی که این نمونه‌ها کامل نیستند و ممکن است با برخی از لوله‌های برق غیر استاندارد مواجه شوید، ‌امیدوارم که بتوانند راهنمای کلی مفیدی را در اختیار شما قرار دهند. با بررسی نمودار‌های این مقاله و مشاهده اینکه آیا می‌توانید لوله برق استاندارد را از غیر استاندارد تشخیص دهید، تمرین کنید.

آدرس نمایندگی : شادآباد – بازار پارسیان – بلوک بهمن – پلاک ۱۷۳
دفتر نمایندگی ۰۲۱۶۶۶۷۳۵۶۵
کارشناس فروش : ۰۹۱۹۱۳۴۶۴۸۴
شبکه اجتماعی : https://www.instagram.com/aseman_semnan/

منبع : آسمان سمنان – www.aseman-semnan.com

برچسب ها : لوله برق,خرید لوله برق,لوله برق استاندارد,قیمت لوله برق,لوله برق غیر استاندارد,لوله برق ارزان,لوله برق pvc,انواع لوله برق

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....