تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 - 12:02
کد خبر : 80103

تحلیل تکنیکال چهار نماد پالایشی

تحلیل تکنیکال چهار نماد پالایشی

سهامداران شپنا، شبندر، شبریز و شتران بخوانند! به درخواست کاربران و با توجه به رشد چشمگیر قیمت نفت در این روزها، چهار نماد شپنا، شبریز، شتران و شبندر به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند تا روند احتمالی آن‌ها در روز‌های آینده بورس مورد بررسی قرار گیرد. این چهار نماد چه خواهند شد؟ گفتنی است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی

سهامداران شپنا، شبندر، شبریز و شتران بخوانند!

به درخواست کاربران و با توجه به رشد چشمگیر قیمت نفت در این روزها، چهار نماد شپنا، شبریز، شتران و شبندر به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند تا روند احتمالی آن‌ها در روز‌های آینده بورس مورد بررسی قرار گیرد. این چهار نماد چه خواهند شد؟

گفتنی است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید و فروش این نماد‌ها نیست و تنها یک پیش بینی از روند احتمالی این چهار نماد در روز‌های بورس است.

کار برای صعود شپنا سخت خواهد شد؟

تحلیل تکنیکال چهار نماد پالایشی | سهامداران شپنا، شبندر، شبریز و شتران بخوانند!

شپنا طی معاملات هفته‌های گذشته کف کانال صعودی چند ساله خود را از دست داده بود، اما قیمت در نزدیکی حمایت هندسی ۵۲۰ تومانی با واکنش مثبت بازار همراه شده است. قیمت طی معاملات چند ماه گذشته درون یک ساختار کنج نزولی در حال معامله است که در صورت خروج از این ساختار می‌تواند در افق میان مدت و یک ساله تا محدوده‌ ۹۰۰ تومان در فیبوی ۰.۳۸ اصلاح اخیر رشد کند در غیر این صورت و با از دست رفتن حمایت ۵۲۰ تومانی به نظر می‌رسد که کار برای رشد دوباره سهم سخت می‌شود. روند صعودی چند ماهه در اندیکاتور RSI همچنان ادامه دارد و تا زمانی که روند صعودی RSI ادامه داشته باشد می‌توان به حفظ حمایت هندسی و رشد قیمت و تغییر روند در سهم امیدوار بود.

خلاصه تحلیل تکنیکال شپنا

حمایت اول: ۵۴۰ تومان
حمایت دوم: ۵۲۰ تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی کنج نزولی
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI ادامه دارد
مقاومت دوم: ۹۰۰ تومان

اصلاح در شبندر به پایان رسیده است؟

تحلیل تکنیکال چهار نماد پالایشی | سهامداران شپنا، شبندر، شبریز و شتران بخوانند!

شبندر در چند ماه گذشته درون یک ساختار کارکشن که در تصویر مشخص شده بصورت زمانی و قیمتی اصلاح کرده است. به نظر می‌آید اکنون که قیمت موفق به خروج از ساختار کارکشن شده است و خط روند نزولی قیمت شکسته شده است می‌توان گفت که اصلاح در سهم به پایان رسیده است. درصورت خروج کامل قیمت از ساختار گفته شده، تارگت قیمتی سهم بر روی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۷۶۰ تومان قرار دارد و این در حالی است که کف حمایتی سهم همچنان بر روی ۵۹۰ قرار دارد. از این رو می‌شود نتیجه گرفت که نسبت ریسک به ریوارد سهم مناسب ارزیابی می‌شود.

روند اندیکاتور RSI نیز تائید می‌کند که احتمالا روندی صعودی تا اهداف گفته شده در بالا شکل گرفته باشد.

خلاصه تحلیل تکنیکال شبندر

حمایت اول: ۶۲۰ تومان
حمایت دوم: ۵۷۰ تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی پرچم
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان ادامه دارد
مقاومت اول: ۷۳۰ تومان
مقاومت دوم: ۷۶۰ تومان

شتران محدوده حمایتی را حفظ خواهد کرد؟

تحلیل تکنیکال چهار نماد پالایشی | سهامداران شپنا، شبندر، شبریز و شتران بخوانند!

شتران در میان مدت درون یک ساختار اصلاحی قرار دارد که اخیرا قیمت حمایت فیبوی ۰.۶۱ اصلاح موج صعودی نیمه اول سال را روی قیمت ۳۸۰ تومان از دست داده بود و طی چند هفته‌ی گذشته موفق شد به همین محدوده پول بک بزند. باید منتظر ماند و دید که آیا قیمت دوباره موفق به حفظ محدوده‌ی حمایتی خود در ۳۸۰ تومان می‌شود یا اینکه نه و این سطح تبدیل به مقاومتی برای سهم خواهد شد. البته احتمال اینکه قیمت شانس این را داشته باشد که دوباره بالای محدوده ۳۸۰ تومان تثبیت شود و محدوده‌ی از دست رفته را باز پس بگیرد بستگی به این دارد که RSI موفق شود از سد خط روند نزولی خود عبور کند. به احتمال زیاد با واکنش مثبت، قیمت بتواند تا ۵۴۰ تومان و تا پایان سال رشد کند. نمودار قیمت در نمایی باز‌تر با یک الگوی هارمونیک بصورت سر و شانه معکوس همراه شده است که می‌تواند در میان مدت و بلند مدت قیمت را تا محدوده‌ی سقف قبلی بالا بیاورد که قبل از آن قیمت حتما باید از مقاومت ۵۴۰ تومان بگذرد.

خلاصه تحلیل تکنیکال شتران

حمایت اول: ۳۴۰ تومان
حمایت دوم: ۲۹۰ تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی سر و شانه معکوس
وضعیت اندیکاتور RSI: روند نزولی RSI همچنان ادامه دارد
مقاومت اول: ۳۸۰ تومان
مقاومت دوم: ۵۴۰ تومان

شبریز به تعادل رسیده است؟

تحلیل تکنیکال چهار نماد پالایشی | سهامداران شپنا، شبندر، شبریز و شتران بخوانند!

قیمت شبریز در طول تابستان یک رالی صعودی بسیار خوبی را از کف قیمتی خود تجربه کرد و بعد از آن وارد فاز اصلاحی شده است. بعد از اصلاحی که در سهم اتفاق افتاد قیمت دوباره از حمایت هندسی خود در ۲۹۰۰ تومان برگشت و فعلا به نظر می‌رسد که قیمت در حوالی ۳,۵۰۰ تومان به تعادل رسیده است. روند صعودی در نمودار قیمت و همینطور در اندیکاتور RSI ادامه دارد؛ و باید گفت که سهم در موقعیت کنونی می‌تواند در حالت خوش بینی و بد بینی بین دو دامنه ۲۹۰۰ تا ۴۴۰۰ تومان نوسان کند و با توجه به این موضوع می‌شود نتیجه گرفت که نسبت R/R سهم معمولی ارزیابی می‌شود. نکته مثبتی که در میان مدت سهم حایز اهمیت است حفظ روند صعودی در نمودار قیمت است که با شیب مثبت و آرامی می‌تواند ادامه پیدا کند.

خلاصه تحلیل تکنیکال شبریز

حمایت اول: ۳,۲۰۰ تومان
حمایت دوم: ۲,۹۰۰ تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان محفوظ است
مقاومت اول: ۳,۷۰۰ تومان
مقاومت دوم: ۴,۴۰۰ تومان

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....