تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 - 20:18
کد خبر : 76596

تحلیل تکنیکال داغ ترین صنایع بورس در هفته دو بهمن ۱۴۰۰

تحلیل تکنیکال داغ ترین صنایع بورس در هفته دو بهمن ۱۴۰۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار هفته گذشته ۵٫۸۶ درصد رشد داشت و در ارتفاع ۱٫۳۰۱ میلیون واحدی قرار گرفت. هرکدام از صنایع در شکل گیری این بازدهی نقش منحصر به فردی را ایفا کردند. در این گزارش به بررسی عملکرد و چشم انداز ۳ صنعتی که در هفته پیش بیشترین ارزش معاملات سهام را رقم زدند، خواهیم

شاخص کل بورس اوراق بهادار هفته گذشته ۵٫۸۶ درصد رشد داشت و در ارتفاع ۱٫۳۰۱ میلیون واحدی قرار گرفت. هرکدام از صنایع در شکل گیری این بازدهی نقش منحصر به فردی را ایفا کردند. در این گزارش به بررسی عملکرد و چشم انداز ۳ صنعتی که در هفته پیش بیشترین ارزش معاملات سهام را رقم زدند، خواهیم پرداخت.

a507692a 0401 4f1b a5ba d710e3279e01 FriFeb042022 اقتصاددان نوشته

گروه فلزات اساسی رتبه اول پرارزش‌ترین معاملات هفته گذشته را به خود اختصاص داد موفق شد بازدهی ۵٫۲۳ درصدی را کسب کند. از نظر تکنیکالی این گروه صنعتی همچنان در کانال نزولی میان مدت خود در حال نوسان است.

به موجب رشدی که این شاخص در هفته پیش تجربه کرده است موفق به تثبیت بالای سطح مقاومت استاتیک خود شده است و در حال حاضر این سطح حکم حمایت را برای این شاخص ایفا خواهد کرد. اما همانطور که در چارت میتوانید مشاهده کنید این شاخص قدرت شکست میانگین متحرک خود را بدست نیاورده است و باید دید که اخبار مثبت بنیادی پیرامون این گروه به کمک وضعیت تکنیکال آن خواهند آمد یا خیر.

اندیکاتورهای این شاخص اعم از RSI و MFI هم موفق به شکست مقاومت داینامیک خود نشده اند و از سرعت رشدشان کاسته شده است اما هنوز وارد فاز اصلاحی نشده‌اند. نکته مثبتی که میان اندیکاتورهای این شاخص و خود شاخص وجود دارد آن است که شاهد واگرایی منفی در آنها نیستیم.

e0c26142 5094 481f 8394 056d32799d80 FriFeb042022 اقتصاددان نوشته

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،   شاخص گروه خودرو هفته گذشته بازدهی ۱۰٫۱۷ درصدی را از خود به جای گذاشت. شاخص این گروه هفته گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرد اما موفق به شکست مقاومت داینامیک خود هنوز نشده است. مهم ترین سطوح مقاومتی و حمایتی پیش روی این شاخص در نمودار ترسیم شده‌اند.

نکته مثبتی که در تکنیکال این گروه وجود دارد، این است که اندیکاتور RSI در این شاخص موفق به شکست خط روند نزولی خود شده است و میتوان این انتظار را داشت که در صورت تثبیت در این نواحی احتمالا شاهد رشد خوبی در شاخص این گروه خواهیم بود. اندیکاتور SAR در این شاخص هم به پایین کندل‌های قیمتی نفوذ کرده است که سیگنالی صعودی محسوب می‌شود.

3ae87194 13d9 4e48 901f d5bf850ab13a FriFeb042022 اقتصاددان نوشته

شاخص گروه بانک هم هفته پررونقی را پشت سر گذاشت و موفق به ثبت بازدهی ۹٫۷۱ درصدی شد. در جریان معاملات هفته گذشته برخی از نمادهای بزرگ این گروه اعم از وتجارت و وبملت بازگشایی شدند و همین موضوع به همراه تحولات مثبت در مذاکرات وین اسباب ایجاد جوی مثبت در این گروه را فراهم کرد.

در نمودار این گروه به عبارتی می‌توان دو الگوی کف دوقلو و همچنین سروشانه مورب را مشاهده کرد که هردو از الگوهای برگشتی قدرتمند محسوب می‌شوند و در صورت تحقق می‌توان انتظار رشد قابل توجهی را در شاخص این گروه داشت. مهم‌ترین نواحی عرضه و تقاضا که می‌تواند سبب چرخش قیمتی در این شاخص شود هم در نمودار مشخص شده‌اند و سرمایه‌گذاران نیاز است در این نواحی با احتیاط بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

در اندیکاتور rsi این شاخص هم شاهد شکست خط روند نزولی ایجاد شده در این اندیکاتور با قدرت خوبی هستیم که سیگنالی صعودی محسوب می‌شود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....