تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 20:57
کد خبر : 132990

تحریم‌های جدید اروپا علیه صنایع پهپادی ایران

تحریم‌های جدید اروپا علیه صنایع پهپادی ایران

اتحادیه اروپا شش فرد حقیقی و بخشی از صنایع پهپادی ایران را تحریم کرد. اقتصاددان :   اتحادیه اروپا درپی ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه ایران، اقدام به اعمال طیف جدیدی از تحریم‌های علیه تهران کرد. به گزارش العربیه، اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد چارچوب جدیدی برای اعمال محدودیت‌ها علیه ایران به بهانه حمایت

اتحادیه اروپا شش فرد حقیقی و بخشی از صنایع پهپادی ایران را تحریم کرد.

اقتصاددان :   اتحادیه اروپا درپی ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه ایران، اقدام به اعمال طیف جدیدی از تحریم‌های علیه تهران کرد.

به گزارش العربیه، اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد چارچوب جدیدی برای اعمال محدودیت‌ها علیه ایران به بهانه حمایت از روسیه در جنگ اوکراین و حمایت نظامی از دولت سوریه از سوی ما مطرح شده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: براساس چارچوب جدید محدودیت ها، از این پس صادرات اقلامی که دارای کاربرد دو گانه باشند که بتوان از آن‌ها برای ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) استفاده شود به ایران ممنوع می‌شود.

همچنین بروکسل تاکید دارد به دلیل حمایت پهپادی ایران از روسیه در جنگ اوکراین و نیز حمایت در سیستم پدافند هوایی سوریه، ۶ فرد ایرانی در لیست تحریم‌های ما قرار گرفته اند.  این اتحادیه، حمید رضا شریفی تهرانی، علیرضا تنگسیری، محسن اسدی، محمد رضا محمدی و محمد صادق حیدری موسی را طبق تحریم‌های اتحادیه علیه حمایت پهپادی از مسکو و فریدون محمدی سقایی را به اتهام پشتیبانی از سامانه‌های پدافند هوایی سوریه تحریم کرد.

پیش‌تر برخی مقامات اوکراینی مدعی شده بودند برخی قطعاتی که در پهپاد‌هایی که روسیه در جنگ اوکراین استفاده می‌کند و کی یف معتقد است از ایران به این کشور صادر شده، دارای قطعاتی بوده اند که در کشور‌های دوست اوکراین از جمله کشور‌های اروپایی تولید شده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات غربی مبنی بر ارسال پهپاد‌های ساخت این کشور به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده اند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....