تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آبان 1401 - 20:06
کد خبر : 106221

تاخت و تاز دلار در کانال ۳۴ هزار تومان

تاخت و تاز دلار در کانال ۳۴ هزار تومان

قیمت دلار در نیمه روز ۳۴ هزار و ۲۲۰ تومان بود.این قیمت در مقایسه با روز گذشته تقریبا ۷۰۰ تومان بالا تر بود . اقتصاددان: بازار ارز تهران امروز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه هم مانند روز گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد. نرخ دلار تهران امروز با گپ مثبت ۳۰۰ تومانی روانه بازار شد .

قیمت دلار در نیمه روز ۳۴ هزار و ۲۲۰ تومان بود.این قیمت در مقایسه با روز گذشته تقریبا ۷۰۰ تومان بالا تر بود .

اقتصاددان: بازار ارز تهران امروز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه هم مانند روز گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد. نرخ دلار تهران امروز با گپ مثبت ۳۰۰ تومانی روانه بازار شد .

ورود دلار به کانال ۳۴ هزار

اسکناس آمریکایی صبح امروز از مرز مقاومتی ۳۳ هزا و ۸۰۰ تومان عبور کرد.با عبور دلار از مرز یاد شده تقاضای جدید وارد بازار شد و نرخ دلار توانست از مرز ۳۳ هزار تومان فرار کند و وارد کانال ۳۴ هزار تومان شود . قیمت دلار در نیمه روز ۳۴ هزار و ۲۲۰ تومان بود.این قیمت در مقایسه با روز گذشته تقریبا ۷۰۰ تومان بالا تر بود .

فاصله قابل توجه دلار رسمی و آزاد

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی ملی هم امروز با قیمت دلار آزاد فاصله قابل توجهی پیدا کرد . نرخ دلار صرافی ملی امروز ۲۸ هزار و ۷۱۵ تومان و قیمت فروش آن ۲۹ هزار و ۴ تومان بود. همین امر موجب تشکیل صف های طولانی مردم برای خرید دلار رسمی شده بود. فاصله دلار رسمی و آزاد درحدود ۵ هزار تومان است.

عوامل مهم رکوردزنی نرخ دلار در روزهای اخیر

از نگاه تحلیلگران ارزی چند عامل مهم موجب رکورد زنی نرخ دلار در روزهای اخیر شده است.این دسته از بازیگران ارزی باور دارند افزایش قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته در تهران و هرات موجب شد معامله گران دلار امروز با هیجان بیشتری وارد بازار شوند .

افزایش قیمت دلار درهرات

شب گذشته دلار هرات تا محدوده ۳۳ هزار و ۱۳۰ تومان رشد کرد که نسبت به معاملات نقدی روز سه شنبه ۱۵۰ تومان افزایش را نشان می دهد.همین امر موجب شده بود بعضی از معامله گران امروز در انتظار ورود نرخ دلار به کانال ۳۴ هزار تومان باشند.

نرخ دلار هرات در معامات نقدی امروز مانند دلار تهران با گپ مثبت ۱۸۰ تومانی باز شد. اسکناس آمریکایی در ابتدای معاملات نقدی بازار مذکور وارد کانال ۳۳ هزار تومان شد و تا ۳۳ هزار و ۱۵۰ تومان بالا رفت . این پایان ماجرا نبود و نرخ دلار هرات در نیمه روز به۳۳ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل ۴۷۰ تومان افزایش را نشان می دهد .

دلار سلیمانیه به پرواز درآمد

نرخ دلار سلیمانیه هم امروز مانند دلار تهران و هرات به پرواز درآمد و یک کانال صعود کرد.نرخ دلار در بازار یاد شده امروز ۳۴ هزار و ۳۲۰ تومان بود .

شوک صعودی نرخ حواله درهم به بازار ارز

عامل مهم دیگری که به دلار تهران شوک صعودی وارد کرده به نرخ حواله درهم بر می گردد . نرخ حواله درهم به محدوده ۹ هزار و ۴۶۰ تومان رسیده است.نرخ برابری درهم به دلار ۳۴ هزار و ۷۵۰ تومان بدست امد .همین امر دلیلی برای تقویت انتظارات صعودی درمورد ارزش اسکناس آمریکایی در تهران است.

ورود بورسی ها به بازار دلار

از طرفی هم ریزش های پی در پی بورس در چند وقت اخیر موجب خروج چند هزار میلیارد تومان سرمایه از بورس و ورود آن به بازار دلار شده است.

اثر احتمال پیروزی تندروها در آمریکا در بازار دلار

عده ای از معامله گران باور دارند در کنار عوامل یاد شده در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا در هشتم نوامبر همه شاخص ها به نفع جمهوری خواهان شده است.احتمال پیروزی افراطی ها عامل دیگر تقویت هیجانات ارزی در تهران شده است.

قیمت طلا بالا کشید

قیمت اونس طلا هم در بازار امروز با ۱۶۵۵ دلار معامله شد که نسبت به روزر قبل ۷ دلار بالا تر بود . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۲۲ هزارو ۴۰۰ تومان بالا رفت و بر روی ۱ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

ورود سکه به کانال ۱۶میلیون تومان

سکه بازان هم امروز مانند دلار به سمت کانال جدید هجوم بردند . قیمت سکه امروز وار کانال ۱۶ میلیون تومان شد و با ۱۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید . این قیمت در مقایسه با روز قبل ۴۰۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....