تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1399 - 11:11
کد خبر : 22258

بورس در تله ۲ گانه انتخاب ترامپ و بایدن

بورس در تله ۲ گانه انتخاب ترامپ و بایدن

تلاش فعالان بورس تهران برای پیش بینی وضعیت آتی بازار سهام در حال اوج گرفتن است اما آنها در وضعیتی قرار دارند که انتخاب هر یک از دو نامزد انتخابات آمریکا سرمایه گذاری آنها را با ریسک های غیرقابل اجتناب مواجه می کند. شاید برخی تحلیل گران اقتصادی بر این باور باشند که انتخاب «ترامپ»

تلاش فعالان بورس تهران برای پیش بینی وضعیت آتی بازار سهام در حال اوج گرفتن است اما آنها در وضعیتی قرار دارند که انتخاب هر یک از دو نامزد انتخابات آمریکا سرمایه گذاری آنها را با ریسک های غیرقابل اجتناب مواجه می کند.

شاید برخی تحلیل گران اقتصادی بر این باور باشند که انتخاب «ترامپ» یا «بایدن» تاثیر چندانی بر بازار سهام ایران ندارد اما باور اغلب فعالان بازار با آنها متفاوت است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  کاماپرس، نوسان هایی که بورس در هفته گذشته و هفته پیش از آن داشت بیان گر این نکته است که نزدیک شدن به انتخابات آمریکا رفتارهای سرمایه گذاران بورسی را نیز با تغییرات غیرقابل پیش بینی مواجه کرده چرا که آنها اکنون در موقعیتی متضاد قرار دارند.

به بیان دیگر پیروزی هر یک از دو نامزد انتخابات آمریکا می تواند ریسک سرمایه گذاری در گروه های خاصی از شرکت ها و صنایع بورس تهران را افزایش یا کاهش دهد.

 

مزیت انتخاب ترامپ و بایدن برای گروه های دلاری و ریالی بورس تهران

 

این گمانه زنی وجود دارد که در صورت تمدید حضور ترامپ در کاخ سفید، کماکان سهام شرکت‌های بزرگ کالایی و صادراتی از مزیت سرمایه‌گذاری برخوردار باشند و در صورت انتخاب بایدن، بخش کوچک‌تری از بازار به لحاظ وزنی شامل صنایع غیر صادراتی و اصطلاحا ریال‌محور موقعیت بهتری بیابند.

این دوگانگی در حالی اتفاق می‌افتد که به لحاظ فضای افکار عمومی در ایران، گمانه انتخاب مجدد ترامپ پررنگ است و به همین دلیل، آرایش انتخاباتی سرمایه‌گذاران بیشتر با این فرض مطابق شده است.

این در حالی است که در آخرین نظر‌سنجی‌ها، شانس انتخاباتی رقیب ترامپ به اوج خود رسیده است و حتی بازارهای جهانی نیز در حال تطبیق نسبی خود با این احتمال پررنگ سیاسی هستند؛ وضعیتی که تقریبا خلاف آن در فضای ایران حاکم بوده و به همین دلیل احتمال نوسان بازارهای دارایی و قیمت سهام بخشی از صنایع در بورس در یک ماه آتی متناسب با تحولات انتخاباتی در ایالات متحده بالاست.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....