تاریخ انتشار : دوشنبه 6 فروردین 1403 - 11:46
کد خبر : 161756

بهترین کشورهای اروپایی برای اشتغال زنان کدامند؟

بهترین کشورهای اروپایی برای اشتغال زنان کدامند؟

نابرابری در دسترسی به کار، پیشرفت شغلی و پاداش‌ها هنوز یک واقعیت روزمره برای زنان در اروپاست؛ اما کدام کشورها فرصت‌های شغلی بهتری را برای زنان نسبت به سایرین ارائه می‌دهند؟ تحقیقات جدید منتشرشده توسط Claims.co.uk بر اساس داده‌های مجمع جهانی اقتصاد (WEF) نشان می‌دهد که کشورهای شمال اروپا، به ویژه ایسلند، به عنوان کشورهای

نابرابری در دسترسی به کار، پیشرفت شغلی و پاداش‌ها هنوز یک واقعیت روزمره برای زنان در اروپاست؛ اما کدام کشورها فرصت‌های شغلی بهتری را برای زنان نسبت به سایرین ارائه می‌دهند؟

تحقیقات جدید منتشرشده توسط Claims.co.uk بر اساس داده‌های مجمع جهانی اقتصاد (WEF) نشان می‌دهد که کشورهای شمال اروپا، به ویژه ایسلند، به عنوان کشورهای پیشرو در ارتقای پیشرفت شغلی زنان ظاهر شده‌اند. یورونیوز از شاخصی برای نشان دادن اینکه کدام کشور مترقی‌ترین کشور برای اشتغال زنان است استفاده کرده و عواملی مانند درآمد زنان، نمایندگی زنان در پارلمان و فرصت‌های پیشرفت شغلی را می‌سنجد.

بر اساس این تحقیق، ایسلند با امتیاز چشمگیر ۸۶٫۴۹ از صد رتبه اول را به دست آورد. فنلاند با ۸۱٫۷۲ در رتبه دوم و نروژ (۶۸٫۹۷) در رتبه سوم قرار دارد.

کشورهای اسکاندیناوی

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،   ایسلند با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت زن که به طور متوسط سالانه ۴۰ هزار و ۵۰۰ یورو درآمد دارد، امتیاز بالایی کسب کرد که دو برابر یونان است. پارلمان ایسلند متشکل از ۴۷٫۶ درصد زنان است و این کشور در بیش از ۲۵ سال از ۵۰ سال گذشته یک نخست‌وزیر زن داشته است. این کشور همچنین خانه اولین رئیس‌جمهور زن منتخب دموکراتیک در جهان، ویگدیس فینبوگادوتیر (Vigdís Finnbogadóttir) است.

آلبانی، دارای پنجمین جایگاه در رتبه‌بندی، با وجود درآمد کمتر از ۱۰ هزار و ۱۰۰ یورو برای زنان، کشور اروپایی پیشرو در برابری دستمزد است. حضور زنان در پارلمان بیش از یک‌سوم است و تقریباً نیمی از آن‌ها در پست‌های وزارتی هستند. کشورهای سوئیس، لیتوانی، ایرلند، دانمارک و بلژیک در میان ۱۰ کشور برتر نیروی کار زنان قرار دارند.

پس از آلبانی، ایسلند رتبه دوم را از نظر برابری دستمزد دارد و رتبه سوم را در ارتقای نقش‌های رهبری زنان در سراسر اروپا دارد. بیش از ۴۵ درصد پارلمان فنلاند نیز از زنان تشکیل شده و طی پنج دهه گذشته، این کشور شاهد ۱۶ سال رهبری زنان بوده است. متوسط درآمد سالانه برای زنان حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ یورو است. متوسط حقوق زنان در نروژ بالاتر و سالانه ۴۹ هزار و ۵۰۰ یورو است. این کشور همچنین امتیاز بالایی (۵٫۶۹ از ۷) برای پیشرفت زنان به نقش‌های رهبری کسب کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....