تاریخ انتشار : دوشنبه 6 فروردین 1403 - 11:51
کد خبر : 161754

بستر اعتماد بین حاکمیت و دیجی‌کالا کم است

بستر اعتماد بین حاکمیت و دیجی‌کالا کم است

اگر نگوییم سال بد، باید بگوییم برخی استارتاپ در سال ۱۴۰۲ روزهای سختی را گذراندند. عده‌‌ای از آنها به دلیل مسئله حجاب دفترشان پلمب یا فیلتر شد و عده‌ای تا مرز باطل‌شدن مجوز پیش رفتند. تقابل بین دولت و استارتاپ، مخصوصا استارتاپی بزرگ و شناخته‌شده، روز به روز بیشتر می‌شود. برای نمونه دیجی‌کالا از‌جمله شرکت‌های

اگر نگوییم سال بد، باید بگوییم برخی استارتاپ در سال ۱۴۰۲ روزهای سختی را گذراندند. عده‌‌ای از آنها به دلیل مسئله حجاب دفترشان پلمب یا فیلتر شد و عده‌ای تا مرز باطل‌شدن مجوز پیش رفتند. تقابل بین دولت و استارتاپ، مخصوصا استارتاپی بزرگ و شناخته‌شده، روز به روز بیشتر می‌شود. برای نمونه دیجی‌کالا از‌جمله شرکت‌های اکوسیستم استارتاپی است که هر حرکت کوچکی از طرف او می‌تواند به بحرانی ‌حل‌نشدنی تبدیل شود.

مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا در گفت‌وگویی بیان کرد: بستر اعتماد بین حاکمیت و دیجی‌کالا کم است.

«مسعود طباطبایی»، مدیرعامل دیجی‌کالا در گفت‌وگو با برنامه «کافه فن‌زی» گفت که در مقام مدیرعاملی دیجی‌کالا، یکی از ماموریت‌های خود را این می‌بیند که بستر بی‌اعتمادی حاکمیت از این شرکت را به اعتماد تبدیل کند.

به باور مدیرعامل دیجی‌کالا، وقتی بستر اعتماد وجود داشته باشد، می‌توانید هر چیزی را به‌عنوان یک سوء‌نیت برداشت نکنید.

به گزارش اقتصاددان به نقل از شرق ،   اگر نگوییم سال بد، باید بگوییم برخی استارتاپ در سال ۱۴۰۲ روزهای سختی را گذراندند. عده‌‌ای از آنها به دلیل مسئله حجاب دفترشان پلمب یا فیلتر شد و عده‌ای تا مرز باطل‌شدن مجوز پیش رفتند. تقابل بین دولت و استارتاپ، مخصوصا استارتاپی بزرگ و شناخته‌شده، روز به روز بیشتر می‌شود. برای نمونه دیجی‌کالا از‌جمله شرکت‌های اکوسیستم استارتاپی است که هر حرکت کوچکی از طرف او می‌تواند به بحرانی ‌حل‌نشدنی تبدیل شود. همین چند وقت پیش بود که از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین کشور به خاطر فروش یک ماگ که توهین به مقدسات به حساب آمد، از طرف دادستانی شکایت شد. داستان به همین‌جا هم ختم نشد و شبانه به خانه مدیرعامل رفتند و او را دستگیر کردند. مسعود طباطبایی، مدیرعامل جوان و جدید دیجی‌کالا، علت چنین برخورد‌هایی را بی‌اعتمادی بخش‌هایی از حاکمیت به استارتاپی نظیر دیجی‌کالا می‌داند. به باور او، بستر اعتماد بین حاکمیت و دیجی‌کالا به وجود نیامده و همین موضوع باعث می‌شود یک اتفاق ساده، یک سوء‌نیت از سمت این شرکت تلقی شود و داستان به مسائل امنیتی کشیده شود. او در گفت‌وگو با «فن‌زی» اعلام می‌کند که در مقام مدیرعاملی دیجی‌کالا، یکی از مأموریت‌های خود را این می‌بیند که بستر بی‌اعتمادی حاکمیت از این شرکت را به اعتماد تبدیل کند. به باور او، وقتی بستر اعتماد وجود داشته باشد، می‌توانید هر چیزی را به‌عنوان یک سوء‌نیت برداشت نکنید.

 شما آبان به‌صورت رسمی به‌عنوان مدیرعامل شرکت دیجی‌کالا انتخاب شدید؛ هرچند ‌تقریبا از چند ماه قبل‌تر به‌عنوان قائم‌مقام در دیجی‌کالا مشغول به کار بودید. چه شد که تصمیم گرفتید از یک استارتاپ شناخته‌شده (اسنپ‌ اکسپرس) که تقریبا دو سال در آن مشغول به فعالیت‌ بودید، به دیجی‌کالا بیایید؟

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....