تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 20:17
کد خبر : 144688

بررسی اوضاع سیاسی منطقه و مسائل داخلی

بررسی اوضاع سیاسی منطقه و مسائل داخلی

  اختصاصی اقتصاددان :  عصر پنج شنبه چهارم آبان ماه ،نشست بررسی اوضاع سیاسی منطقه و مسائل داخلی از جمله انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در ” موسسه ی  فرهنگی بزرگمهر حکیم ” به مدیریت دکتر محمد رسولی برگزار شد. در این نشست تعدادی از فعالان اجتماعی و سیاسی حاضر و به بحث و

 

اختصاصی اقتصاددان :  عصر پنج شنبه چهارم آبان ماه ،نشست بررسی اوضاع سیاسی منطقه و مسائل داخلی از جمله انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در ” موسسه ی  فرهنگی بزرگمهر حکیم ” به مدیریت دکتر محمد رسولی برگزار شد.

در این نشست تعدادی از فعالان اجتماعی و سیاسی حاضر و به بحث و بررسی مسائل پرداختند .
دکتر محمد رسولی ( حقوقدان و شاهنامه شناس)  طی بیاناتی گفتند :
ایران دارای حدود ده هزار سال تاریخ تمدن و فرهنگ می باشد و نخستین کشور  در دنیا ست که چند هزار پیش تشکیل حکومت و دولت داده  است. ایرانیان در طول تاریخ هر گاه در قدرت بوده اند در صدد اجرای عدالت و دادگستری  در جهان بر آمده اند.
وی افزود “در کتاب مهم شاهنامه که به عقیده ی اینجانب کتاب تاریخ واقعی ایران است به دادگری و عدالت بسیار پرداخته شده است. امروزه همه پژوهشگران و آگاهان می دانند بین محتویات شاهنامه و ارزش های الهی و دینی و اسلامی و انسانی ،هیچ منافاتی وجود ندارد. ما بایدبیشتر بهد شاهنامه بپردازیم‌.
شاهنامه می تواند سبب انسجام ملی و یکپارچگی ایرانیان در گستره ی فلات ایران باشد.”دکتر رسولی با اشاره به حضور چند تن از نامزدهای دوره دوازدهم  مجلس شورای اسلامی در جلسه گفت: مجلس باید از بهترین افراد کشور تشکیل شود .افرادی که با منافع ملی آشنا باشند و درداشنای مردم باشند.
فرهنگ از دیرباز در کشور فرهنگ ساز ایران اهمیت زیادی داشته و مردم  ایران همیشه اهل فرهنگ و دانش و ادب و فضایل بوده اند. بنابراین داوطلبان مجلس باید هرگز از امور فرهنگی دور نشوند. اما واقعیات مقطعی جامعه هم مهم است. یکی از دغدغه های کنونی مردم و ملت مسائل اقتصادی و معیشتی است. با کار علمی و روش های درست توزیع ثروت و امکانات می توان اوضاع اقتصادی جامعه را بهبود سریع بخشید و کسب و کارها را رونق داد. که شاید در،فرصت دیگری موضوع را و راهکارها را تشریح کنم. اما اکنون می خواهم بگویم نمایندگان محترم مجلس و کاندیداها باید این مهم را مورد نظر و ملاحظه داشته باشند‌.
دکتر محمد رسولی ( حقوقدان و دانش آموخته ی حقوق اقتصادی ) در بخش دیگری از سخنان خود گفت :
از جمله مشکلات اقتصادی ما برنامه ریزی های شعار زده در مرحله ی پیشینی و عدم آسیب شناسی در مرحله ی پسینی است.
رسولی نویسنده کتاب ” ایران و روابط بین الملل ” گفت : در،اقتصاد همه چیز به هم مربوط و تاثیر گذار و تاثیر پذیر است. از جمله نحوه ی سیاست خارجی و اتخاذ مواضع در مسائل بین المللی.  از جمله شیوه و روش دفاع از منافع ملی در صحنه های بین المللی.
اجزا و ارکان تصمیم گیر کشور  باید هماهنگ و منسجم اقدام و عمل کنند . ملاحظه ی آثار اقتصادی هر مصوبه ی مجلس برای توده ی مردم مورد نظر واقع شود.
در این نشست جناب استاد بهمن شیرازی ( فرماندار سال های پیش برخی شهرستان های کشور ) و صاحب نظر علوم انسانی و سیاسی نیز سخن گفت و ضمن بیان ارزش‌ها و نقاط قوت مجلس ، از جمله ضعف های مجلس را در سه شاخصه ی عدم مقرره گذاری صحیح ، عدم نظارت و نداشتن دید کلان ملی  دانست.
استاد شیرازی فیلسوف و نظریه پردازی که بیش از سی سال سابقه ی کار اجرایی و مدیریتی هم دارد ،در تشریح نظر خود گفتند :
جزیره ای فکر کردن نماینده که برای جلب رضایت حوزه ی خود کار کند ،گاهی سبب رساندن زیان به همان منطقه میشود. در حالی که اگر با دید کلان و منافع ملی حرکت کند سور کار او به  مردم حوزه ی انتخابیه  ی خود هم می رسد.
آقای بهمن شیرازی اضافه کرد ” مردم خوب هستند و به باور من از دولتیان جلوتر هم هستند. وی  گفت :  واقعا با دقت در رفتار و گفتار مردم  و پای سخنان آنان نشستن معلوم میشود چه مردم مهربان ،پر کار ،شجاع و آگاهی داریم .  همه ی مردم ایران خوب هستند.
نمایندگی چنین مردمی لیاقت و شایستگی می خواهد.
در ادامه ی جلسه آقای دکتر نوید صالح وند ضمن بیان دیدگاه های خود گفتند :  باید در جهتی حرکت و کار شود که هر شخصی در جایگاه مناسب خود قرار گیرد و شایسته سالاری و دلسوزی برای کشور  سرمشق امور باشد.
برخی دیگر از باشندگان نیز با بیان نظریات خود به تبادل اندیشه پرداختند.
در پایان نشست دکتر محمد رسولی ( وکیل پایه یک دادگستری) با ذکر خاطراتی از رفتارهای سازنده ای که از بزرگان دیده از جمله یک قاضی که با پول شخصی خودش جزای نقدی  محکومی را توان پرداخت و اجرای حکم را نداشت ،پرداخته بود و یا یکی صاحب منصبان کشور که حتی راضی به استفاده از آب عمومی چمن زار برای ماشین شخصی  نشده بود، گفت ” هنوز افراد صالح و پاک دست و درست کار در کشور کم نداریم‌.
اما وجود فساد اداری حتی کم آن، سبب آزردگی مردم می شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....