تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 14:26
کد خبر : 148713

بحران اقتصادی و دلسردسازی مردم

بحران اقتصادی و دلسردسازی مردم

آنچه در بطن روندهای اقتصادی جریان دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است ولی کمتر کسی از مردمان یا رسانه‌های اقتصادی به آن توجه می‌کنند یا نسبت به آن نگرانی نشان می‌دهند، همانا رکود و توقفی است که در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به وجود آمده است. توقف یا رکود در سرمایه‌گذاری به علل تحریم

آنچه در بطن روندهای اقتصادی جریان دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است ولی کمتر کسی از مردمان یا رسانه‌های اقتصادی به آن توجه می‌کنند یا نسبت به آن نگرانی نشان می‌دهند، همانا رکود و توقفی است که در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به وجود آمده است. توقف یا رکود در سرمایه‌گذاری به علل تحریم ظالمانه اقتصادی کشور، بی‌توجهی به اقتصاد مولد، بحران تقاضای کالا و نگرش یکجانبه جریان خاص حاکم در قدرت و نارسایی قوانین خشک و صُلب و منسوخ فراوان کشور، کوتاهی و گاهی بی‌کفایتی تیم اقتصادی دولت‌، مجلسیان و… در جامعه به چشم می‌خورد. به‌طور کلی فکری برای افزایش جمعیت و نیروی کار فزاینده جوان جدیدی که به بازار کار وارد ‌شوند و حتی برای بهره‌وری بیشتر همان نیروی کار شاغلی که به مشاغل غیر‌تولیدی و بیکاری پنهان مشغول است نمی‌شود.
این به نوبه خود، همراه با این واقعیت است که در جامعه مرتبا نسبت جمعیت تولید‌کننده کالا و ارزش‌افزوده و ثروت ملی واقعی به جماعت مصرف‌کننده این ارزش‌افزوده و غیرمولد پایین‌تر می‌رود و عده کمتری کار و تولید می‌کنند و عده بیشتری مصرف می‌کنند و می‌خورند. در سایه چنین روندی، حتی اگر عدالت اقتصادی- اجتماعی هم برقرار باشد نتیجه‌ای جز فقیرتر شدن روزافزون کل جامعه ندارد.
به گزارش اقتصاددان به نقل از جهان‌صنعت ،   سرمایه‌گذاری، به طور طبیعی در کنار تحول در تقنین و وضع قوانین کارساز به‌روز، انتهای مسیر یک روند اقتصادی سالم است. بدیهی است ضرورت سرمایه‌گذاری تولیدی با تحول در تقنین قوانین مرتبط و رفع موانع سرمایه‌گذاری در کشور، برای حیات ملی و پشتوانه پایدار جهت حراست از ارزش‌ها از یک‌سو و ایجاد ظرفیت‌های شغلی انبوه برای خیل جمعیت جوان بیکار میهن و توسعه عادی و رفاه جامعه از سوی دیگر باعث می‌شود برخی جو سیاسی و امنیتی کشور را با بارگذاری‌های منفی، بی‌توجهی به بیکاران، با تمامیت‌خواهی و عدم اعتقاد به جمهوریت نظام و در نتیجه بی‌توجهی به خواست و نیاز آحاد ملت و معطل کردن عموم ظرفیت‌های شغلی انبوه مطروحه در اینترنت و شبکه‌های مجازی و… برای حفظ قدرت خویش، مرتبا به سوی تلاطم و توفان یا تعطیلی واحدهای تولیدی پیش ببرند و آرامش و امنیت و امید را از مردم بگیرند که تاثیر ویرانگری در عقب‌ماندگی، فقر و فساد جامعه و ایجاد دلسردی برای مردم در حضور سرنوشت در پای صندوق‌های رای انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی دوره جدید، دارند. اتخاذ این سیاست‌های نامطلوب چیزی جز ضربه به منافع مُلک و ملت و نظام و کیان ندارد. متاسفانه این جماعت اندک خودحق‌پندار هستند که مدعی سخنگویی انحصاری و پاسداری از ارزش‌ها و دیانت اسلامی شده‌اند و با این ادعای واهی، مخالف آرمان‌های بلند امام راحل و انقلاب اسلامی ایران، انحصار قدرت سیاسی را هم برای خود می‌خواهند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....