تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 14:22
کد خبر : 145710

بانک خصوصی نه بانک دولتی

بانک خصوصی نه بانک دولتی

یکم- معنای بانک خصوصی چیست؟ در یک تعریف ساده و عرفی بانک خصوصی بانکی است که سرمایه آن از سوی شماری از سهامداران عمده و نیز آورده سهامداران متوسط و کوچک تامین شده و باری بر دوش دولت نیست. به این ترتیب مدیران بانک خصوصی حق دارند برای افزایش سود سهامداران راهبردهای ویژه به کار

یکم- معنای بانک خصوصی چیست؟ در یک تعریف ساده و عرفی بانک خصوصی بانکی است که سرمایه آن از سوی شماری از سهامداران عمده و نیز آورده سهامداران متوسط و کوچک تامین شده و باری بر دوش دولت نیست. به این ترتیب مدیران بانک خصوصی حق دارند برای افزایش سود سهامداران راهبردهای ویژه به کار گیرند. بانک خصوصی در همه دنیا اختیار دارد نرخ بهره را خود تعیین کند.
دوم- آیا بانک‌های خصوصی ایران نیز این‌گونه عمل می‌کنند؟ واقعیت این است که بانک‌های خصوصی در ایران توانایی و اختیار کافی برای اقدام‌های سود‌آور ندارند و باید مطابق خواست و اراده دولت فعالیت کنند. تازه مدیران دولت هر روز یک بازی سر بانک‌های خصوصی در می‌آورند و با دادن تحلیل‌های نادرست مردم نیازمند را به این بانک‌ها بدبین می‌کنند. به طور مثال معاون وزیر مسکن می‌گوید عملکرد بانک‌های خصوصی در نهضت ملی مسکن صفر است. کسی هم نیست از او بپرسد چرا بانک‌های خصوصی منابعی که با سختی به دست می‌آورند را باید به دولت بدهند. انگار معنای خصوصی خوب درک نمی‌شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....