تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 بهمن 1399 - 15:21
کد خبر : 34977

بازدهی هفتگی بورس مثبت شد

بازدهی هفتگی بورس مثبت شد

در پایان هفته اخیر شاخص کل بورس بالاتر از سطح هفته قبل ایستاد و بازدهی هفتگی بازار سهام مثبت ۳٫۵ درصد بود. به گزارش اقتصاددان ، در پایان هفته اخیر شاخص کل ۴۱ هزار و ۳۶۰ واحد بالا‌تر از هفته قبل ایستاد و شاخص کل هم وزن با کاهش اندک ۸۳ واحدی نسبت به آخرین

در پایان هفته اخیر شاخص کل بورس بالاتر از سطح هفته قبل ایستاد و بازدهی هفتگی بازار سهام مثبت ۳٫۵ درصد بود.

به گزارش اقتصاددان ، در پایان هفته اخیر شاخص کل ۴۱ هزار و ۳۶۰ واحد بالا‌تر از هفته قبل ایستاد و شاخص کل هم وزن با کاهش اندک ۸۳ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده ۴۲۳ هزار واحدی باقی ماند.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز هفته ۲۱ هزار واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۴۱ هزار و ۳۶۰ واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۳٫۵ درصد شود که نسبت به بازدهی منفی ۲٫۸ درصدی هفته پیش رشد محسوسی داشته است. در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه صعودی بود و سه روز مثبت را ثبت کرد.

بازدهی هفتگی بورس مثبت شد

روند شاخص کل هم‌وزن

شاخص کل هم‌وزن در مجموع هفته اخیر تغییر اندکی داشت. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۸۳ واحد پایین‌تر ایستاد و به رقم ۴۲۳ هزار و ۶۵ واحد رسید و بازدهی منفی ۰٫۰۲ درصدی را ثبت کرد.

بازدهی هفتگی بورس مثبت شد

افت میانگین هفتگی ارزش معاملات کل

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز ‌شنبه بود که ارزشی معادل ۱۱ هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۳۳ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۸ هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۸ هزار و ۴۲۸ میلیاردی هفته پیشین، افت ۱٫۷ درصدی داشته است.

افت میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۹ هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۱ هزار و ۲۲۴ میلیاردی هفته پیشین، افت ۱۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌شنبه برمی‌گردد که ۷ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود.

رشد ۱۳ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر هزار و ۱۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۱۱۷ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۱۳ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز سه‌‌شنبه برمی‌گردد که ۴۴۶ میلیارد تومان بود.

میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۸ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۰٫۶ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که ۸۵۷ میلیارد تومان بود.

افزایش میانگین خروج پول حقیقی

در هفته اخیر علی رغم اینکه در دو روز شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم اما در مجموع خالص ورود پول حقیقی به بازار منفی بود و به عبارت دیگر بورس شاهد خروج پول‌های حقیقی بود. در مجموع کل هفته، ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی ۵۱۵ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۶٫۲ درصدی داشته است. بالاترین رقم خروج در روز ‌‌شنبه رخ داد که هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد که بالاترین رقم در بهمن ماه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....