تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1402 - 19:55
کد خبر : 156166

پیشتازی بازارهای مالی در کنار افت بورس

بازدهی بازارها در هفته دوم بهمن ۱۴۰۲

بازدهی بازارها در هفته دوم بهمن ۱۴۰۲

بازارهای مالی در دومین هفته بهمن بازدهی مثبت داشت؛ اما بورس از این رشد قیمت جا ماند. این هفته قیمت دلار جهش قابل توجهی داشت و طلا پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد. معامله‌گران، رشد ارزش دلار را دلیل افت شاخص‌های بازار سهام عنوان می‌کنند. بازدهی بازارها در دومین هفته بهمن همانند هفته گذشته با رشد

بازارهای مالی در دومین هفته بهمن بازدهی مثبت داشت؛ اما بورس از این رشد قیمت جا ماند. این هفته قیمت دلار جهش قابل توجهی داشت و طلا پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد. معامله‌گران، رشد ارزش دلار را دلیل افت شاخص‌های بازار سهام عنوان می‌کنند.

بازدهی بازارها در دومین هفته بهمن همانند هفته گذشته با رشد قیمت در بازارهای مالی و افت شاخص بورس بسته شد. در هفته اخیر ریسک‌های سیاسی افزایشی بود و موضوع گسترش تنش در منطقه خاورمیانه مورد توجه معامله‌گران قرار داشت.

Screenshot 2024-02-01 at 2.35.30 PM

 کارشناسان، مسائل بنیادی اقتصادی و سیگنال‌های نامساعد سیاسی را دلیل شکل‌گیری روند صعودی و جامپ ارزی قیمت دلار و بازار طلا در بیش از دو هفته اخیر می‌دانند. به اعتقاد آنها فاصله زیاد دلار با ارزش ذاتی، حباب منفی زیاد این اسکناس و افزایش خروج سرمایه از کشور موضوعاتی است که رشد قیمت دلار در ماه‌های پایانی سال را رقم زده است.

در روزهای اخیر سیاست‌گذار سعی کرده است با اقداماتی نظیر پیش فروش خودرو به بهانه دهه فجر، برگزاری چهار حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارزی ایران، افزایش نرخ بهره بانکی و اخبار مربوط به ضرب سکه‌های بدون تاریخ و ارزپاشی بازارهای مالی را مدیریت کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ، تحلیلگران بازارهای مالی محدوده قیمتی ۵۶ هزار تومانی را منطقه تعادلی قیمت اسکناس دلار می‌دانند و معتقدند این قیمت فرصت‌های شیرینی را برای خرید فراهم می‌آورد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....