تاریخ انتشار : جمعه 10 تیر 1401 - 18:24
کد خبر : 92961

بازار خودرو زیر سایه مذاکرات احیای برجام در دوحه + جدول

بازار خودرو زیر سایه مذاکرات احیای برجام در دوحه + جدول

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پرونده بازار خودرو در دومین هفته تیرماه ۱۴۰۱ تحت تاثیر مذاکرات احیای برجام در دوحه قطر قرار داشت. اقتصاددان: با این شرایط ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در دومین هفته تیر ماه قیمت ۱۰خودرو از میان ۱۴ خودرو مورد ارزیابی افزایش داشت و ۴

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پرونده بازار خودرو در دومین هفته تیرماه ۱۴۰۱ تحت تاثیر مذاکرات احیای برجام در دوحه قطر قرار داشت.

اقتصاددان: با این شرایط ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در دومین هفته تیر ماه قیمت ۱۰خودرو از میان ۱۴ خودرو مورد ارزیابی افزایش داشت و ۴ خودرو نیز در این مدت ثبات قیمت داشتند.

از سوی دیگر این هفته بازار با نوسان نرخ دلار نیز روبرو بود، بطوریکه که دلار کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و یک کانل نیز پایین آمد، اما این افت قیمت چندان دوام نیاورد و قیمت مجدد افزایشی شد. اما با افزایشی شدن نرخ دلار قیمت خودرو در بازار چندان تغییر نکرد و این امر موجب شد تا بازار خودرو این هفته شکل منفی به خود گیرد.

فعالان بازار خودرو معتقدند در حال حاضر خریداران هم در انتظار نتایج مذاکرات قطر هستند، ‌به همین دلیل نظاره کردن را به ورود به آَشفته بازار کنونی ترجیح می دهند. از سوی دیگر خبر اعلام شده مبنی بر اینکه آیین نامه واردات خودرو در پیچ آخر قرار دارد موجب شده تا خریداران به امید ورود خودرودهای جدید باشند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک با افت یک تا ۲ میلیون تومان در بازار عرضه شد. با این شرایط «کوییکR» در بازار با افت ۲ میلیونی در بازار ۲۲۱ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم با افت یک میلیونی در بازار ۲۱۱ میلیون تومان قیمت خورد. اما «شاهین» این هفته افت چهار میلیونی داشت و در بازار ۳۷۵ میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

 بازار خودرو زیر سایه مذاکرات احیای برجام در دوحه + جدول

قیمت تیبا در بازار خودرو

خانواده تیبا این هفته افتی یک تا ۲ میلیون داشتند. با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار با افت ۲ میلیونی در بازار ۱۹۲ میلیونی شد و «تیبا ۲ معمولی» هم با افت یک میلیونی در بازار ۲۰۴ میلیون تومان دست به دست شد. «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا هم این هفته افت یک میلیونی داشت و در بازار ۲۱۲ میلیون تومان به فروش رفت.

 بازار خودرو زیر سایه مذاکرات احیای برجام در دوحه + جدول

قیمت محصولات پژو در بازار

۲۰۷ ها هم این هفته افت ۲ تا سه میلیونی قیمت در بازار داشتند. براساس ارزیابی بازار «پژو ۲۰۷ دنده ای» در آخرین هفته تیر ۳۹۸ میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و افتی سه میلیونی را تجربه کرد و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» نیز با افت ۲ میلیونی در بازار ۴۰۵ میلیون قیمت خورد.

 بازار خودرو زیر سایه مذاکرات احیای برجام در دوحه + جدول

قیمت خانواده سمند در بازار

اما خانواده سمند این هفته با رشد و ثبات قیمت در بازار عرضه شد. براساس ارزیابی بازار «سمندLX» با افت یک میلیونی در بازار ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر «سمند LX با موتور EF7» نیز بدون تغییر ۳۴۵ میلیون تومان در بازار دست به دست شد از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» این هفته افت ۲ میلیونی داشت و در بازار ۳۵۷ میلیونی در بازار عرضه شد.

 بازار خودرو زیر سایه مذاکرات احیای برجام در دوحه + جدول

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته بدون تغییر در بازار ۵۱۰ میلیون تومان در بازار دست به دست شد. «دنا معمولی» هم تغییر قیمت نداشت و ۳۹۹ در بازار قیمت گذاری شد و «رانا پلاس» یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار بازار نیز این هفته را با قیمت ۳۰۸ میلیون تومان به پایان رساند.

 بازار خودرو زیر سایه مذاکرات احیای برجام در دوحه + جدول

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....