تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 8:47
کد خبر : 38940

بازار خودرو درشب عید راکد است !

بازار خودرو درشب عید راکد است !

مگر ابنکه تنش سیاسی انرا تغییر دهد! وضعیت بازار خودرو همانند شب عید پارسال است.و نه کسی خودرو می‌خرد و نه کسی می‌فروشد. نمایشگاه‌داران هم از وضعیت این بازار گلایه دارند.رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به تجارت‌نیوز می‌گوید: تقاضای کاذب برای خرید خودرو فروکش کرده است و قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده و

مگر ابنکه تنش سیاسی انرا تغییر دهد!

وضعیت بازار خودرو همانند شب عید پارسال است.و نه کسی خودرو می‌خرد و نه کسی می‌فروشد. نمایشگاه‌داران هم از وضعیت این بازار گلایه دارند.رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به تجارت‌نیوز می‌گوید: تقاضای کاذب برای خرید خودرو فروکش کرده است و قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده و پیش‌بینی می‌شود روند باثبات در بازار خودرو ادامه‌دار باشد.

کارشناسان‌ اقتصادی می گویند : بازار خودرو به جایگاه اصلی خودش بازگشته یعنی این بازار از حالت سرمایه‌گذاری بیرون آمده و به بازار مصرفی تبدیل شده است. در شب عید تنها کسانی که مصرف‌کننده نهایی هستند خودرو می‌خرند.

برخی از بنگاه داران‌ معتقدند که در روزهای پایانی سال خودرو گران نمی‌شود. مگر اینکه تنش‌های سیاسی باعث برهم زدن بازار ارز شود که در این شرایط ممکن است قیمت خودرو نوسان افزایشی داشته باشد.به در حال حاصر قیمت پراید در بازار ۱۰۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان فروخته شده است.هفته گذشته نعمت الله کاشانی نسب، نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته بود: «بازار خودرو هفته آینده هم آرامش دارد و دیگر معاملات مثل سابق فسخ نمی‌شود.»
پیش‌بینی که به گفته فروشندگان در طول هفته محقق شد
با این‌ حال بجز معاملات سوری دلالان حرفه‌ای و سود جو با توجه به مشکلات اقتصادی و کاهش سفر های نوروزی مردم‌رغبتی به خرید و فروش خودرو ندارند کارخانه های خودرو سازی هم فعلا قصد ندارند تولیدات خود را به بازار عرضه کنند چرا که سال ۱۴۰۰‌پیش بینی مب شود قیمت خودرو های داخلی دستکم‌ ۲۵ درصد افزایش یابد و مدیران ابن سرکت ها نیر همچنان بدنبال سود بیشتری هستند
در باره تظارت هم باید کفت متاسفانه هیچ اقدامی صورت نمی پذیرد ودر زمینه نوسانات قیمت خودرو حکایت همچنان باقی است !

 

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....