تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403 - 21:30
کد خبر : 163720

بار دیگر ایران و کنعان به قلم غلامعلی دهقان

بار دیگر ایران و کنعان به قلم غلامعلی دهقان

غلامعلی دهقان، تحلیلگر سیاسی عضو شورای سردبیری اقتصاددان در مصاحبه با انصاف نیوزگفت : حمله موشکی و پهپادی ایران به‌ بخشی از سرزمین کنعان قدیم یعنی محدوده فعلی اسرائیل این پرسش را‌ مطرح می کند که ارتباط تاریخی‌ این‌ دو سرزمین کهنسال چگونه بوده است؟ کنعان سرزمینی در غرب آسیا و شرق مدیترانه که شامل

غلامعلی دهقان، تحلیلگر سیاسی عضو شورای سردبیری اقتصاددان در مصاحبه با انصاف نیوزگفت : حمله موشکی و پهپادی ایران به‌ بخشی از سرزمین کنعان قدیم یعنی محدوده فعلی اسرائیل این پرسش را‌ مطرح می کند که ارتباط تاریخی‌ این‌ دو سرزمین کهنسال چگونه بوده است؟

کنعان سرزمینی در غرب آسیا و شرق مدیترانه که شامل کرانه باختری رود اردن و شرق رود اردن یعنی کشور فعلی اردن و محدوده اسرائیل فعلی و باریکه غزه بوده است. بنی اسرائیل هم اصالتا کنعانی بودند که درقضیه حضرت یوسف به مصر مهاجرت و سپس در قضیه بازگشت حضرت موسی دوباره به کنعان باز گشتند.
ایرانیان زمانی که کنعانیان یهودی مورد اذیت و آزار نبوکد نصر یا همان بخت النصر حاکم بابل قدیم یعنی عراق فعلی قرار گرفتند، توسط کوروش کبیر بنیانگذار‌ هخامنشیان از اسارت رهایی یافته و پس از مدتی ‌دوباره به کنعان بازگشتند. کنعانیان یهودی که در زمانه خود موحدین آن وقت محسوب می شدند بعدها قرنها در کنار کنعانیان غیر یهود از جمله کنعانیان مسیحی و مسلمان و با روش مسالمت امیز زندگی کردند. تا اینکه بخش صهیونیستی آنان‌ به بهانه تشکیل دولت یهودی و بازگشت به عصر طلایی یهود یعنی دوران داود‌ و سلیمان‌ از حدود ۸۰ سال پیش شروع به زورگویی و کشتار و اخراج دیگر کنعانیان غیر یهود از جمله مسلمین و مسیحیان نمود.

کنعانیان یهود با فراموشی دوران آوارگی خود در عصر نبوکد نصر که همراه با تبعید آنان به بین النهرین بود سبب آوارگی کنعانیان غیر یهود شدند. سرزمینهای آنان تصرف و بخش زیادی از آنان به کشورهای دیگر تارانده شدند. تا کشوری به نام اسرائیل شکل بگیرد. و‌ در همین راستا فاجعه ها به‌وجود آمد. از کشتار دیریاسین تا کشتار صبرا‌ و شتیلا. و در آخرین مورد کشتار وحشتناک و بزرگ در باریکه غزه در دوران ما.

تا اینجای کار آمار کشتار در غزه به چهل هزار نفر نزدیک می‌شود و ده‌ها هزار نفر نقص عضو و مصدوم و معلول‌ شده‌اند. و در این راستا هر کشور یا ملتی که‌ بخواهد از طرف مظلوم حمایت کند مورد شماتت و برخورد‌‌ قرار می گیرد.

پس از حمله‌ اسرئیل به کنسولگری ایران که مهمترین جرمش حمایت‌ از‌ مظلومین غزه بود در‌ کشور شور و شوق‌ شدیدی در میان ایرانیان اصیل و شریف هم برای انتقام و هم حمایت‌ از‌ غزه شکل گرفت تا ایران بتواند چنان ضربه قوی و‌ محکمی‌ به رژیم اسرائیل وارد کند که سبب تضعیف هر چه‌ بیشتر‌ صهیونیستها بشود.

ایرانیان یکبار به‌ داد کنعانیان یهود رسیدند ولی این بار دست یاری به کنعانیان مظلوم و ستم دیده غیر یهود دادند تا‌ ثابت کنند مردمانی ضد ظلم و ستم و طرفدار مظلوم هستند. خوش به حال مردم ایران که همیشه طرفدار مظلوم و دشمن ظالم هستند و بدا به حال کنعانیان صهیونی که آوارگی خود را فراموش و کنعانیان غیر یهود را آواره نمودند. خوشحالی مردم در سرزمین‌های اشغالی و دیگر سرزمینها پس از حمله‌ ایران قابل‌درک‌ و در حمایت از مظلوم است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....