تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 - 19:58
کد خبر : 111562

اینجا پاتوق ثروتمندترین افراد جهان است

اینجا پاتوق ثروتمندترین افراد جهان است

در داغ ‌ترین پاتوق جدید در منهتن افراد مشهور و ثروتمند ۵۰۰ دلار به ازای هر بشقاب سرو شده می‌پردازند تا در کنار نمونه‌های اصلی آثار هنرمندان مشهوری چون وارهول و بوترو غذا صرف کنند. در ظاهر قیمت منوی کازار کروز به خصوص با توجه به آن که آن رستوران به محبوب و داغ‌ترین نقطه

در داغ ‌ترین پاتوق جدید در منهتن افراد مشهور و ثروتمند ۵۰۰ دلار به ازای هر بشقاب سرو شده می‌پردازند تا در کنار نمونه‌های اصلی آثار هنرمندان مشهوری چون وارهول و بوترو غذا صرف کنند.

در ظاهر قیمت منوی کازار کروز به خصوص با توجه به آن که آن رستوران به محبوب و داغ‌ترین نقطه جدید در یکی از گران‌ترین شهر‌های جهان (نیویورک) تبدیل شده معقول به نظر می‌رسد. قیمت گوشت گاو پیکانا واگیو کبابی با هویج برشته و سیب زمینی شیرین کبابی تنها ۸۲ دلار است و گوشت گوساله کبابی با سیب زمینی تنها ۸۱ دلار قیمت دارد. با این وجود، اگر به اندازه کافی خوش شانس و ثروتمند باشید که در یکی از سالن‌های خصوصی آن رستوران غذا بخورید صورتحساب شما به سرعت وارد فضای استراتوسفر می‌شود!

به گزارش اقتصاددان به نقل از ال پائیس  ،  کازا کروز که بخشی از آن رستوران و بخشی از آن باشگاه VIP است که در حال حاضر ۹۹ عضو دارد به گونه‌ای است که هر یک از اعضای آن سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار حق عضویت پرداخت می‌کنند. آنان با پرداخت این حق عضویت می‌توانند در کنار آثار اصلی هنرمندانی، چون اندی وارهول، دیوید هاکنی، کیت هرینگ و فرناندو بوترو غذا صرف کنند.

میلیونر‌های نیویورک ۲۰ سال است که در باشگاه‌هایی مانند کازا کروز عضویت دارند. از زمانی که خانه سوهو در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد باشگاه‌های این چنینی گسترش یافتند. اکثر این باشگاه‌ها برای عضویت سالانه بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند. با این وجود، کازا کروز متفاوت است.

از نظر فنی کازا کروز یک باشگاه نیست بلکه رستورانی است که غذا‌های آمریکای جنوبی و مدیترانه‌ای را سرو می‌کند با اعضای منتخبی که بین ربع تا نیم میلیون دلار پرداخت کرده اند تا احساس کنند مانند اربابان یک قرن در عمارتی شش طبقه‌ای غذا صرف می‌کنند. اتاق ناهار خوری، بار و اتاق‌های خصوصی در بخش VIP باشگاه به طرز مست کننده‌ای پر زرق و برق هستند.

برخی اتاق‌ها با مخمل سبز خیره کننده تزئین شده‌اند. شومینه‌هایی از سنگ مرمر و پرده‌های شیک چینی وجود دارند. پیشخدمت‌ها یونیفرم‌های طراحی شده توسط “امیلیا ویکستد” طراح معروف دربار بریتانیا که طراح لباس “کیت میدلتون” نیز بوده را می‌پوشند.

“استیو کوزو” ستون نویس نیویورک پست باشگاه‌های خصوصی مانند کازا کروز را “سرطان شهر نیویورک” نامیده که در آن “غذا خوردن در اماکن خصوصی تنها برای افراد معدودی” امکان پذیر است.

به گفته خوان سانتا کروز رستوران دار و بنیانگذار ۵۱ ساله شیلیایی کازا کروز بسیاری از مردم فهمیده اند که می‌خواهند در کنار کسانی که شبیه آنان هستند غذا صرف کنند. او می‌گوید: “باشگاه من کوچک است و تنها ۹۹ نفر عضو دارد که به همراه اعضای خانواده شان به اینجا می‌آیند. تمام آنان افراد بسیار جالبی هستند”.

کروز می‌گوید ۹۹ عضو نمادین هستند و هیچ کس نمی‌تواند با هر مقدار پولی صدمین عضویت را خریداری کند. کروز می‌گوید بخش اصلی رستوران که می‌تواند ۶۶ مهمان را در خود جای دهد برای عموم باز است (با فرض این که بتوانید رزرو کنید). او می‌گوید: “ما فرد دیگری را نمی‌پذیریم سهمیه ما تکمیل شده است”.

به نظر می‌رسد کروز دقیقا می‌داند که افراد ثروتمند چه می‌خواهند. شاید به این دلیل که او در میان آنان بزرگ شده است. پدرش یک زمین‌دار شیلیایی بود و پدربزرگ و عمویش به عنوان سفیر در بریتانیا خدمت می‌کردند و عمه او لوسیا سانتا کروز از دوستان چارلز سم پادشاه فعلی بریتانیا بود.

کروز می‌گوید:” من در بوستون در رشته امور مالی و اقتصاد تحصیل کردم. در سال ۱۹۹۵ میلادی زمانی که فارغ التحصیل شدم به نیویورک نقل مکان کرده و به مدت پنج سال در وال استریت کار کردم. سپس در سال ۲۰۰۰ میلادی به بوئنوس آیرس نقل مکان کردم تا در یک صندوق سرمایه گذاری کار کنم”.

زمانی که در سال ۲۰۰۲ میلادی بحران اقتصادی آرژانتین را فرا گرفت کروز در یک سال تعطیلات به این فکر کرد که می‌خواهد در آینده چه کاری انجام دهد. او در آن زمان ۲۹ ساله بود و با خود گفت: “چرا شغلی ایجاد نمی‌کنم که حس یک شغل را نداشته باشد”؟

او می‌افزاید: “مکان‌های خوب، افراد جالب، غذا‌های خوشمزه و شراب خوب را دوست داشتم. با خود گفتم یک رستوران تمام این موارد را در خود جای می‌دهد. بنابراین، تصمیم گرفتم به سمت ایجاد رستوران بروم”.

او در سال ۲۰۰۴ اولین شعبه کازا کروز را در بوئنوس آیرس افتتاح کرد. یک دهه بعد در سال ۲۰۱۵ میلادی شعبه دیگری از آن رستوران را در بریتانیا در یک ساختمان ویکتوریایی در ناتینگ هیل افتتاح کرد. اکنون کازا کروز یکی از بهترین رستوران‌های لندن و مورد علاقه افراد مشهوری مانند التون جان، میک جگر و پرنس هری است.

اما راز موفقیت او در چیست؟ کروز می‌گوید: “من هیچ نظری ندارم و حدس می‌زنم مردم در اینجا صمیمت را تجربه می‌کنند. آنان احساس می‌کنند در خانه هستند”. در اوج شیوع کرونا “ریتا اورا” خواننده بریتانیایی برای جشن تولد ۳۰ سالی اش از مقررات مرتبط با قرنطینه پیروی نکرد و رستوران کروز را برای برگزاری جشن تولد خود انتخاب کرده بود.

کروز برای اولین بار شش سال پیش زمانی که رستورانی پاپ آپ را در ترایبکا محله‌ای مرفه نشین در منهتن در شهر نیویورک راه اندازی کرد غذا‌های خود را به نیویورک آورد. او تنها قصد داشت این مکان را برای ۱۶ شب باز نگه دارد، اما تجربه اش به قدری موفقیت آمیز بود که تصمیم گرفت به مدت سه ماه شام سرو کند.

او می‌گوید: “سپس همه به من گفتند باید جایی را در بخش پایین منهتن افتتاح کنم. با این وجود، من دوست دارم در جهت عکس حرکت کنم. در نتیجه، جستجو برای یافتن مکانی به منظور افتتاح رستوران در بخش بالایی منهتن را آغاز کردم”.

او در جست و جوی خود به عمارتی در خیابان ۶۱ بین خیابان پارک و مدیسن برخورد کرد خانه‌ای به سبک هنر‌های زیبای اوایل قرن بیستم که توسط “سی. پی. اچ. گیلبرت” معمار مشهور طراحی شده بود”.

کروز و شریک تجاری اش “شارلوت سانتو دومینگو” دختر چارلز ولزلی نهمین دوک ولینگتون مسئول انتخاب تمام جزئیات رستوران بودند: طراحی داخلی، نورپردازی، ظروف نقره، رومیزی. او می‌گوید: “ما حتی موسیقی و رایحه را انتخاب کردیم”. تقریبا پنج سال به طول انجامید تا آنان رویای خود را محقق ساختند.

او می‌گوید: “ما گرفتار شیوع کووید شدیم و کار به تعویق افتاد. در حالی که روی پروژه کار می‌کردیم من شاهد خروج نیویورکی‌هایی بودم که از کووید فرار می‌کردند. با خود می‌گفتم دیگر هیچ کس به نیویورک باز نمی‌گردد. با این وجود، نیویورکی‌ها واقعا بازگشته اند”.

افتتاحیه رستوران در سپتامبر گذشته موفقیت آمیز بود و نشریه “ووگ” کازا کروز را به عنوان “جذاب‌ترین رستوران جدید” در شهر نیویورک معرفی کرد.

کروز می‌گوید: “نیویورک در یک وضعیت دائمی در حال تغییر است، اما همیشه یکسان می‌ماند. نیویورک هنوز مهم‌ترین شهر در مهم‌ترین کشور جهان است. به تازگی یک تاجر جمله جالبی به من گفت و هشدار داد: “هرگز با نیویورک شرط‌بندی نکن چرا که نیویورک همیشه برنده است”.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....