تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402 - 13:54
کد خبر : 125914

انفجار بیت‌کوین نزدیک است؟

انفجار بیت‌کوین نزدیک است؟

دن گامباردلو، تحلیلگر مطرح و مشهور بازار ارزهای دیجیتال، انتظار روند صعودی عظیم از بیت‌کوین در کوتاه‌مدت را دارد؛ این در حالی است که سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین، نزدیک به ۵۰ هزار بیت‌کوین فروختند که بیشترین میزان از ابتدای سال ۲۰۲۳ بوده است. بنیان‌گذار صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و یوتیوبر، دن گامباردلو، به تازگی در توییتی یادآوری

دن گامباردلو، تحلیلگر مطرح و مشهور بازار ارزهای دیجیتال، انتظار روند صعودی عظیم از بیت‌کوین در کوتاه‌مدت را دارد؛ این در حالی است که سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین، نزدیک به ۵۰ هزار بیت‌کوین فروختند که بیشترین میزان از ابتدای سال ۲۰۲۳ بوده است.

بنیان‌گذار صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و یوتیوبر، دن گامباردلو، به تازگی در توییتی یادآوری کرد که در سال ۲۰۱۹ (۱۶ مه)، بیت‌کوین حدود ۸۰۰۰ دلار به ازای هر سکه در حال تغییر بود. بسیاری از مردم شک داشتند که آیا این ارز دیجیتال پرچمدار، بالاتر از ۱۰ هزار دلار بهبود خواهد یافت، به خصوص پس از سقوط بدنام بازار پنجشنبه سیاه که قیمت بیت‌کوین طی چند ساعت تقریبا به نصف کاهش یافت و به سطح ۴۶۰۰ دلار رسید. با این حال، بیت‌کوین ضررهای وارد شده پنجشنبه سیاه را طی یک ماه و نیم یا بیشتر جبران کرد.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که پس از آن، بیت‌کوین به صعود خود ادامه داد و در نوامبر ۲۰۲۱ به رکورد بالای ۶۹هزار دلار رسید. به این ترتیب، گامباردلو معتقد است که اکنون نیز بیت‌کوین در آستانه صعود قرار دارد. به تازگی وضعیت بازار کریپتو بدتر شده است؛ پس از گذشتن از ۳۰هزار دلار برای اولین‌بار بعد از ۱۰ ماه، بیت‌کوین طی ماه آوریل تلاش کرده است تا در بالاترین سطح باقی بماند.

ارزش بازار بیت‌کوین در حال حاضر به ۵۲۴ میلیارد دلار رسیده که نسبت به یک تریلیون دلاری که در نوامبر ۲۰۲۱ پشت سر گذاشته بود بسیار کاهش یافته است. موارد بزرگ کلان نشان می‌دهد که نوسانات در بازار رمزارزهای دیجیتال احتمالا باقی خواهد ماند با این وجود، طبق داده‌های ارایه‌دهنده تجزیه و تحلیل کریپتو، گلسنود، برخی از سرمایه‌گذاران هنوز هم احساس صعودی دارند؛ کیف‌پول‌های فردی بیت‌کوین که یک بیت‌کوین یا بیشتر را در خود جای می‌دهند، روز دوشنبه از مرز میلیونی گذشتند که نشان می‌دهد احساسات بلندمدت برای رمزارزهای دیجیتال حتی با کاهش قیمت‌ها دست نخورده باقی می‌ماند. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۱۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود و در حال حاضر ۴۶.۳۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۲۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل  ،  حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷.۸۳ میلیارد دلار است که ۶.۲۹ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۱۷ میلیارد دلار است که ۷.۸۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۵.۳۳ میلیارد دلار است که ۹۱.۰۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

    اروپا نخستین قوانین رمزارز را تایید کرد

در این میان کشورهای اتحادیه اروپا درباره نخستین مجموعه قوانین کامل دارایی‌های رمزارزی به توافق رسیدند. به این ترتیب فشارها بر کشورهایی مانند انگلیس و امریکا بیشتر شده تا زودتر خود را به بقیه برسانند. طی جلسه وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا قوانینی که پارلمان اتحادیه اروپا در آوریل تصویب کرد، تایید شد و پیش‌بینی می‌شود این قوانین از ۲۰۲۴ میلادی اجرایی شوند. قانونمندسازی پس از فروپاشی صرافی FTX به یکی از اضطراری‌ترین موضوعات برای رگولاتورها تبدیل شده است.

الیزابت اسوانتسن وزیر اقتصاد سوئد که ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد نیز در این باره می‌گوید: رویدادهای اخیر نشان داده‌اند به سرعت به وضع قوانینی نیاز است تا از شهروندان اروپایی که در این دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، حفاظت شود. علاوه بر آن چنین قوانینی از سوءاستفاده از صنعت رمزارز برای مقاصد پولشویی و سرمایه‌گذاری در تروریسم جلوگیری می‌کند. قوانین مذکور شرکت‌های صادر‌کننده، تاجر و حفاظت از دارایی‌های رمزارزی در ۲۷ کشور اتحادیه را ملزم می‌کند برای فعالیت مجوز دریافت کنند.

وزرای این منطقه گام‌هایی برای مقابله با فرار از مالیات و استفاده از انتقال‌های دارایی رمزارزی برای پولشویی و تسهیل ردیابی تراکنش‌ها برداشته‌اند. آنها توافق کردند که از ژانویه ۲۰۲۶ میلادی تهیه‌کنندگان سرویس‌ها باید نام فرستنده و ذینفع‌ها در دارایی‌های رمزارزی بدون در نظر گرفتن مبلغ انتقالی، مشخص شود. همچنین کشورها درباره اصلاح قوانین مربوط به آنکه کشورهای عضو چگونه باید در خصوص مالیات تراکنش‌های رمزارزی با یکدیگر همکاری کنند و همچنین درباره تبادل اطلاعات درباره قوانین پیش پرداخت مالیات برای افراد بسیار ثروتمند، به توافق دست یافتند. شرکت‌های رمزارز خواهان قطعیت در قوانین هستند و به کشورها فشار وارد می‌کنند تا از قوانین اتحادیه اروپا کپی‌برداری کنند و از رگولاتورها خواسته‌اند هنجارهای جهانی برای فعالیت‌های خارج از مرز تعیین کنند.

    سرمایه‌گذاران بلند‌مدت بیت کوین  ۵۰ هزار بیت کوین فروختند

با وجود این داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت در ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) نزدیک به ۵۰ هزار بیت کوین فروختند که بیشترین میزان از ابتدای سال ۲۰۲۳ بوده است. در این روز، آدرس‌هایی که بیت‌کوین را برای بیش از یک سال نگهداری می‌کردند، ۱۸٬۰۰۰ بیت کوین؛ آدرس‌هایی که بیت‌کوین را بیش از ۲ سال نگه داشتند، ۱۷٬۰۰۰ بیت کوین و آدرس‌هایی که بیت کوین را برای بیش از ۳ سال نگهداری می‌کردند نیز ۱۷٬۰۰۰ بیت کوین فروختند. این رقم نشان‌دهنده عرضه احیا‌شده یا مقدار بیت کوینی است که پس از یک دوره بلند‌مدت دوباره وارد گردش شده است. بیت‌کوین در ماه‌های گذشته، شاهد افزایش عرضه‌های احیا‌شده خود بود. معامله‌گران ۸۰۰ میلیون دلار بیت کوین را از صرافی‌ها خارج کرده‌اند.

همچنین داده‌های وب‌سایت گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که جریان خروجی بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال به ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. گفتنی است که این رکورد بزرگ‌ترین برداشت معامله‌گران در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. بیشتر این جریان خروجی هم از صرافی کوین بیس انجام شده و خالص آن به ۷۰۹.۱ میلیون دلار رسیده است.

طبق گفته‌های گلسنود، معامله‌گران معمولاً زمانی توکن‌های خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند که می‌خواهند آنها را در کیف پول‌های خصوصی خود یا برای بلندمدت نگه دارند. از سوی دیگر هلدینگ تتر اعلام کرده است از ماه جاری برای گسترش ذخایر استیبل کوین خود، با بخشی از سودش به‌طور منظم اقدام به خرید بیت کوین خواهد کرد. به گفته تتر، این خرید‌ها بخشی از استراتژی سرمایه‌گذاری جدید آنهاست. تتر قرار است نهایتاً حدود ۱۵درصد از سود سرمایه‌گذاری‌های خود را به خرید بیت کوین اختصاص دهد و این

بیت کوین‌ها به مازاد ذخایر استیبل کوین این شرکت اضافه خواهد شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....