تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 - 21:36
کد خبر : 123724

انصراف حدود ۹۰۰ نفر از مشمولان حج تمتع ۱۴۰۲

انصراف حدود ۹۰۰ نفر از مشمولان حج تمتع ۱۴۰۲

در حالی که کم‌تر از یک ماه تا آغاز اعزام زائران کشورمان به حج تمتع سال جاری باقی مانده است، حدود ۹۰۰ زائر که در کاروان‌های حج ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده بودند، از تشرف به این سفر معنوی انصراف دادند.   اقتصاددان :  سهمیه ایران در حج تمتع سال جاری ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر است

در حالی که کم‌تر از یک ماه تا آغاز اعزام زائران کشورمان به حج تمتع سال جاری باقی مانده است، حدود ۹۰۰ زائر که در کاروان‌های حج ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده بودند، از تشرف به این سفر معنوی انصراف دادند.

  اقتصاددان :  سهمیه ایران در حج تمتع سال جاری ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر است که بیش از ۹۵ درصد سهمیه تکمیل شده است و به دلیل وجود ظرفیت خالی در برخی از استان‌ها، همچنان روند ثبت‌نام ادامه دارد.

در حالی که کم‌تر از یک ماه تا آغاز اعزام زائران به حج تمتع باقی مانده است، برخی از افراد با وجود واریز هزینه حج تمتع و انجام معاینات پزشکی، از تشرف به این سفر معنوی انصراف داده‌ و برخی از زائرانی انصرافی، نگرانی از گرمای هوا و بروز مشکلات و بیماری‌های احتمالی را دلیل این امر عنوان کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۹۰۰ نفر از مشمولان حج تمتع، از تشرف به حج سال جاری انصراف داده‌اند و همین امر موجب شده تا ثبت‌نام حج در برخی استان‌ها ادامه داشته باشد.

638180366478576532 اقتصاددان نوشته

سال گذشته که سهمیه ایران کم‌تر از ۵۰ درصد سهمیه کلی بود، ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر به حج تمتع مشرف شدند که البته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین محدودیت سنی اعمال شده از سوی عربستان، ۳۷ هزار نفر از مشمولان از این سفر بازماندند که در این بین ۲۲ هزار نفر بالای ۶۵ سال بودند و امسال بسیاری از این افراد عازم سرزمین وحی هستند. همچنین سال گذشته بیش از ۷۰۰ نفر هم از تشرف به حج ۱۴۰۱ منصرف شدند و جای خود را به سایر مشمولان دادند.

هزینه حج تمتع امسال دو نرخی است؛ به طوری که زائرانی سال ۹۹ هزینه حج را پرداخت کرده بودند و قرار بود دیگر با پرداخت این هزینه مشمول افزایش قیمت نشوند، به دلیل گرانی در برخی از خدمات از سوی سعودی‌ها، هزینه نهایی حج امسال برای آنها از ۴۳ تا ۷۸ میلیون تومان شده است. همچنین هزینه حج ۱۴۰۲ برای سایر زائرانی که امسال ثبت‌نام کرده بودند، از ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان است.

حج تمتع امسال با حضور بیش از ۲ میلیون زائر از کشورهای مختلف برگزار می‌شود که اعزام زائران خارجی از ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و با توجه به اینکه ایران هم یکی از کشورها با سهمیه بالا در حج تمتع است، اعزام زائران ایرانی از سوم خردادماه صورت می‌گیرد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....