تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 14:40
کد خبر : 129709

انتقام از مردم!!

انتقام از مردم!!

گفت: کدام‌یک از کشورهای دنیا دموکراتیک‌اند و کدام دیکتاتوری؟ گفتم: گفتمان امروز دنیا دموکراسی است. گرچه بسیاری از حکومت های دنیا دیکتاتوری است،ولی همه کشورها ادّعای دموکراسی دارند. گفت: چرا جکومت های دیکتاتوری ادّعای دموکراسی دارند؟ گفتم: برای این که افکار عمومی دنیا حکومت های دیکتاتوری را محکوم می‌کنند و نیز مجامع بین المللی مدّعی‌اند

گفت: کدام‌یک از کشورهای دنیا دموکراتیک‌اند و کدام دیکتاتوری؟

گفتم: گفتمان امروز دنیا دموکراسی است. گرچه بسیاری از حکومت های دنیا دیکتاتوری است،ولی همه کشورها ادّعای دموکراسی دارند.

گفت: چرا جکومت های دیکتاتوری ادّعای دموکراسی دارند؟

گفتم: برای این که افکار عمومی دنیا حکومت های دیکتاتوری را محکوم می‌کنند و نیز مجامع بین المللی مدّعی‌اند که می‌کوشند از حقوق شهروندان ملل دنیا حمایت کنند.

گفت: اگر حکومت های دیکتاتوری علی رغم توصیه‌های بی پشتوانۀ مجامع بین المللی همچنان به ملّت خود ستم و حقوق شهروندیشان را تضییع کنند،توصیه‌های حق طلبانۀ مجامع بین المللی چه ضامن اجرایی دارد؟

گفتم: فقط می‌توانند تحریم‌هایی را علیه آن حکومت‌ها اِعمال کنند.

گفت: در حقیقت سنگینی بار این تحریم ها بر دوش مردم آن کشور تحمیل می شود،نه حاکمان! و عملاً آن ملّت به صورت گروگان آن حاکمیّت ظالمانه و دیکتاتوری درمی آیند!نمونۀ بارز آن در عصر ما تحریم‌های عراق در زمان صدّام بود،که تاوان آن را مردم ستمدیدۀ عراق می‌دادند!

گفتم: بله! فعلاً نظام بین الملل راهی بهتر از این نیافته که ملل تحت ستم دیکتاتوری ها را از سلطۀ ظالمانۀ دیکتاتورها رهایی بخشد.

گفت: پس دیکتاتورها هر فشاری را از سوی مجامع بین المللی احساس کنند،بر مردم خود تحمیل می‌کنند و عملاً از ملّت تحت سلطۀ خود انتقام می‌گیرند!

می‌گویند یک خانواده عرب با ۸ فرزند ساکن فنلاند بودند.روزی یکی از فرزندانش کاسه بلوری از دستش افتاد و شکست.پدر کمربند خود را باز و شروع به کتک‌زدن فرزندش کرد .صدای گریه فرزند به بیرون از خانه رسید. لحظاتی بعد پلیس دررسید و پدر را به جرم تنبیه بدنی فرزندش بازداشت و جریمه کرد. پدر ناراحت شد.بار سفر را بست و به ولایت برگشت و شماره پلیس فنلاند را گرفت و شروع به زدن همه فرزندانش کرد و بر سر پلیس فریاد کشید:

حالا هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی.به خاطر آن جریمه آن قدر فرزندانم را می زنم تا همه از پای بیفتند.

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....