تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 20:10
کد خبر : 158253

انتخاب صِرف یا انتخاب اصلح ؟

انتخاب صِرف یا انتخاب اصلح ؟

دکتر سیده مرجان دبیری عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : زمزمه های انتخابات در گوش فلک طنین انداز گشته و منتخبین اسبق مردم، به فکر جبران مافات افتاده اند. هر کدام به نحوی عملکرد نا پخته شان را در تنور مردم ، برشته می کنند.یکی با شرکت در مراسم عزاداری و

دکتر سیده مرجان دبیری عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : زمزمه های انتخابات در گوش فلک طنین انداز گشته و منتخبین اسبق مردم، به فکر جبران مافات افتاده اند. هر کدام به نحوی عملکرد نا پخته شان را در تنور مردم ، برشته می کنند.یکی با شرکت در مراسم عزاداری و آن دیگری با دادن تحفه های ارزشمند برای چشم روشنی های عروسی و تولد.
مردم مانده اند که به واقع دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را .
وعده های دروغین و ارعاب اذهان عمومی برای گرفتن رای. همه و همه در گیر و دار انتخابات رخ باخته اند و تنها تزریق چند واحدی خون شفافیت حالشان را به جا می آورد که ان هم یافت نمی شود. چند وقتی بیشتر نمانده و شواف آنانکه متخصص وعده های واهی هستند دوباره با ارابه های زرین در راه است.
و درمانده گی تنها قبای پوشیده بر جان شبیه خونان مملکت.
حال تکلیفی بر جانمان سایه افکنده و می بایست وظیفه شرعی و عمومی خود را ادا کنیم. چگونه و چطور ، تفسیرش با خودمان!
جامعه عاری از اعتمادی ست که به سهولتِ آب خوردن از کفمان رفته، و نفس‌ها به شمارش افتاده که صره کدام است و ناصره کدام؟
یقینا تکلیف شرعی است که گردن نهاده و ثابت قدم پای بر عرصه می نهیم و بارقه های دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی را در صندوقهای رای انداخته و ادای دِین می کنیم.
نقش آفرینی مردم و ضرورت حضورشان در تعیین سرنوشت کشور انتخابی است که بزرگ و کوچک نمی شناسد. اما انتخابی که از سر قومی و قبیله گرایی منجر به پیروزی شود انتخاب اصلح است
یا انتخابی که به ضرب و زور هنجار بازار شکل بگیرد؟
یادش بخیر صف های طویلی که به همراه مادر، خرامان خرامان تا ظهر به طول می انجامید و لذتی که تا مدتها لبخند بر لبانمان جاری می ساخت و انگشت ثبابه ای که به کبودی استامپ آغشته می شود!
زمانه تغیر کرده یا آنان که ردای خدمت به تن کرده اند یکی پس از دیگری ، رنگ عوض کرده اند؟
زمانه که تغییر کرده حرفی در آن نیست و آن دختر کوچک روزهای زیبای انتخاب قد کشیده و حال دختری بهمراه خود دارد برای انتخابی اصلح تر!
بی شک انتخابِ صِرف جهت ادای تکلیف از انجام ندادنش بهتر است اما انتخابی که از سر معرفت نباشد به کدام قهقرا رهسپار خواهد شد ؟
خانه ملت، همان مامنی که سخت ترین و حساس ترین تصمیمات در آن نوشته و تدوین می شود را آیا می توان به نا اهل سپرد؟
انگیزه، سواد، رغبت ، مطالبه گری، و دلسوزی، امنیت، احقاق حق کردن تماما از نشانی منتخبین ملت است که این بستر مهیا نباشد به هیچ باخته ایم، برای انان که دلباخته ی مملکت و رهبر و هم کشیان خویشند، قد علم کرده انتخابی اصلح رقم می زنیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....