تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 12:18
کد خبر : 157654

دختر قوم قزاق:

امیدوارم افراد بیشتری بتوانند شین جیانگ را از طریق رقص ببینند

امیدوارم افراد بیشتری بتوانند شین جیانگ را از طریق رقص ببینند

آرشن بهاتی، نوازنده زن قوم قزاق شین جیانگ چین وقتی که هنگام به یاد آوردن اجرای چند روز پیش خود در محل برگزاری فرعی شب نشینی عید بهار رادیو و تلویزیون مرکزی چین در شهر کاشغر شین جیانگ گفت: من خیلی خوش شانس بودم که برای دو سال متوالی روی صحنه شب نشینی عید بهار

آرشن بهاتی، نوازنده زن قوم قزاق شین جیانگ چین وقتی که هنگام به یاد آوردن اجرای چند روز پیش خود در محل برگزاری فرعی شب نشینی عید بهار رادیو و تلویزیون مرکزی چین در شهر کاشغر شین جیانگ گفت: من خیلی خوش شانس بودم که برای دو سال متوالی روی صحنه شب نشینی عید بهار حضور یافتم تا مردم از طریق موسیقی به شین جیانگ نزدیکتر شوند.

در شب نشینی عید بهار رادیو و تلویزیون مرکزی چین، برنامه”رقص و موسیقی در شین جیانگ” که در محل برگزاری فرعی شب نشینی در شهر کاشغر شین جیانگ اجرا شد، سبک غنی هنر شین جیانگ را به نمایش گذاشت و به سرعت نیز در رسانه های اجتماعی محبوب شد. بسیاری از کاربران اینترنتی گفتند که زیبایی ادغام فرهنگ‎های مختلف شین جیانگ را از طریق این برنامه احساس کردند و برخی از کاربران اینترنتی نیز گفتند که “به اندازه کافی چنین اجراهایی را ندیده اند.”

بیش از یک ماه پیش، آرشن بهاتی برای اجرای رقص در شب نشینی عید بهار رادیو و تلویزیون مرکزی چین در محل فرعی شهر کاشغر شین جیانگ دعوت شد. وی که در آلتای شین جیانگ متولد و بزرگ شده، برای اولین بار بود که به کاشغر واقع در جنوب شین جیانگ می آمد و برای اولین بار منطقه دیدنی این شهر باستانی را می دید.

سال ۲۰۲۳، آرشن در محل اصلی شب نشینی عید بهار رادیو و تلویزیون مرکزی چین آهنگ “شهر من” را با خوانندگان و نوازندگان چند قوم مختلف اجرا کرد. پس از یک سال، او به زادگاهش شین جیانگ بازگشت تا بار دیگر در شب نشینی عید بهار شرکت کند و تجربه متفاوتی را داشته باشد. وی گفت: بیش از ۲۰۰ رقصنده در برنامه امسال حضور داشتند. اگرچه این برنامه طولانی نبود اما ویژگی های اقوام مختلف را نشان داد. به باور من افرادی که شب نشینی عید بهار را تماشا کرده اند حتما با تماشای موسیقی و رقص مشتاق دیدن شین جیانگ خواهند شد.

آرشن به عنوان یک نوازنده از گروه رقص و آواز منطقه آلتای در شین جیانگ، همیشه برای اجرای برنامه به شهرها و روستاها مختلف رفته است. وی گفت: شین جیانگ یک سرزمین واقعی آواز و رقص است و فعالیت های فرهنگی بسیار زیادی دارد که مورد استقبال مردم قرار می گیرد. آرشن افزود: هر چقدر که صحنه بزرگتر باشد، فرهنگ رنگارنگ شین جیانگ را از طریق آلات موسیقی و اجرا بهتر نشان خواهد داد. من برای پیشرفتم سخت کار خواهم کرد. اگر فرصت دیگری داشته باشم، دوست دارم بار دیگر در شب نشینی عید بهار شرکت کنم.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....