تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 19:41
کد خبر : 145088

افشای سند هشدار به نتانیاهو پس از ۷ سال

افشای سند هشدار به نتانیاهو پس از ۷ سال

بر اساس اطلاعات سندی محرمانه، در سال ۲۰۱۶ وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی نسبت به وقوع طوفان الاقصی به نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هشدار داده بود.  روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت امروز سندی را افشا کرد که هفت سال پیش (۲۰۱۶) تحویل نتانیاهو شده بود و در آن به او درباره قصد جنبش حماس برای

بر اساس اطلاعات سندی محرمانه، در سال ۲۰۱۶ وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی نسبت به وقوع طوفان الاقصی به نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هشدار داده بود.

 روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت امروز سندی را افشا کرد که هفت سال پیش (۲۰۱۶) تحویل نتانیاهو شده بود و در آن به او درباره قصد جنبش حماس برای انتقال نبرد به داخل سرزمین‌های اشغالی و تصرف شهرک‌های صهیونیست نشین و اسیر کردن صهیونیست‌ها هشدار داده شده بود.

نتانیاهو در طول روز‌های گذشته تلاش کرده است که از مسئولیت شکست و غافلگیری در جریان طوفان الاقصی فرار کرده و تقصیر را به گردن دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی بیاندازد و بگوید که آن‌ها هشداری در این باره نداده بودند.

بر اساس این گزارش، سند هشدار را ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی آویگدور لیبرمن وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی به نتانیاهو داده و نبرد طوفان الاقصی در ۷ اکتبر را پیش بینی کرده بود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،   این سند که ۱۱ صفحه‌ای است به اهداف حماس از این عملیات از جمله ورود به سرزمین‌های اشغالی، سیطره بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین و مناطق اطراف آن‌ها و گرفتن اسرا پرداخته است.

در این سند همچنین آمده است که رژیم صهیونیستی در پی این عملیات آسیب‌های سنگین مادی و معنوی خواهد دید.

در بخش دیگری از این سند آمده است که هدف اصلی این عملیات نابودی “اسرائیل” و آزادی تمام خاک فلسطین است.

در این سند آمده است که لیبرمن نسبت به تقویت جنبش حماس در نوار غزه بسیار نگران بوده است، اما هیچ یک از طرف‌های صهیونیست که این پیام هشدار را دریافت کرده بودند از جمله نتانیاهو و گادی آیزنکوت این سناریو را جدی نگرفته بودند.

در این سند که «بسیار محرمانه» طبقه‌بندی شده، آمده است که این نبرد، نبرد آخر حماس با رژیم صهیونیستی خواهد بود.

در ادامه این سند آمده است که به تاخیر انداختن حمله پیش‌دستانه به غزه اشتباه مرگباری خواهد بود که پیامد‌های دراز مدت خواهد داشت و حتی از پیامد‌های عملیات “کیپور” نیز بدتر خواهد بود و بر اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی و جایگاه این رژیم در منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

در این سند آمده است که جنبش حماس می‌خواهد این عملیات در چند جبهه انجام شود و حتی صهیونیست‌های موجود در سرتا سر جهان را هدف قرار دهد.

در بخشی از این سند همچنین به این نکته اشاره شده است که جنبش حماس تجهیزات نظامی خود از جمله موشک‌ها و پهپاد‌های پیشرفته را تقویت خواهد کرد.

در پی انتشار یک فایل صوتی طی چند روز اخیر از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آن با اطمینان می‌گوید که خطری از جانب حماس در غزه این رژیم را تهدید نمی‌کند، نتانیاهو در جدیدترین توییت خود تلاش کرد که مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین و غافلگیر شدن را به گردن دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم بیاندازد و خود را بی تقصیر جلوه دهد.

نتانیاهو در توییت خود که لحظاتی پس از نوشتن، آن را حذف کرد، نوشت: در هیچ مورد و در هیچ مرحله‌ای هشداری درباره نیت حماس برای جنگ (از سوی دستگاه‌های امنیتی) دریافت نکردم.

وی افزود: ارزیابی همه فرماندهان دستگاه‌های امنیتی از جمله رئیس واحد اطلاعات نظامی ارتش (امان) و رئیس سازمان امنیت داخلی (شین بت) این بود که بازدارندگی در سطح خوبی قرار دارد و حماس دنبال حل و فصل مسائل است.

نتانیاهو سپس زیر فشار سیاستمداران مخالف خود مجبور شد که عذرخواهی کرده و بگوید که اشتباه کرده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....