تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردین 1401 - 19:47
کد خبر : 84517

افزایش مقاصد گردشگری جام جهانی در ایران

افزایش مقاصد گردشگری جام جهانی در ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های مکرر با وزارت متبوع و اعلام آمادگی به منظور فراهم کردن زیرساخت و زمینه حضور گردشگران، این استان یکی از مقاصد گردشگران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. اسماعیل سجادی‌منش اعلام کرد: استان بوشهر از لحاظ بعد مسافت کمترین فاصله را

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های مکرر با وزارت متبوع و اعلام آمادگی به منظور فراهم کردن زیرساخت و زمینه حضور گردشگران، این استان یکی از مقاصد گردشگران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر خواهد بود.

اسماعیل سجادی‌منش اعلام کرد: استان بوشهر از لحاظ بعد مسافت کمترین فاصله را با کشور قطر دارد و با رایزنی و حل مشکل سوخت یارانه‌ای کشتی کروز، بزودی این شناور در خط دریایی بوشهر به قطر و بالعکس فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مذاکره با شرکت هواپیمایی برای انتقال مسافران

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ادامه داد: همچنین با ۲شرکت هواپیمایی مذاکراتی انجام شده که از مبدا بوشهر به کشور قطر و بالعکس کار جا به جایی مسافر انجام شود و این خط هوایی نیز تا قبل از آغاز مسابقات جام جهانی فعال خواهد شد.

سجادی‌منش یادآور شد: با اعلام برنامه در راستای چگونگی ترانسفر و اسکان گردشگران در این استان در زمان انجام بازی‌های جام جهانی، این مهم مورد قبول و پذیرش معاون گردشگری و مدیرکل دفتر توسعه گردشگری خارجی وزارت متبوع قرار گرفته است.

آبان ماه امسال قطر میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است.

قشم و کیش آماده میزبانی از مسافران جام جهانی

پیش‌تر نیز وزیر راه و شهرسازی به همراه سفیر دولت قطر در تهران برای بازدید از ظرفیت‌های ورزشی و جاذبه‌های گردشگری وارد جزیره کیش شد و گفت: جزیره قشم و کیش برای همکاری با قطر برای میزبانی از مسافران جام جهانی فوتبال آمادگی دارد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در بدود ورود به جزیره کیش اظهار کرد: جام جهانی فوتبال یکی از رویدادهای مهم و تاثیر گذار در عرصه بین المللی است که درجریان سفر رییس جمهور کشورمان به قطر، پشتیانی ایران از این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: براساس توافق های نخست در سفر آیت الله رییسی به قطر و دیدار با امیر این کشور اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی بخشی از مسافران و گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ از جمله پشتیبانی های ایران از این رویداد خواهد بود.

تشابه آب و هوایی و مسافت کم جزیره کیش با کشور قطر، امکانات ورزشی، اقامتی، عدم روادید، اعلام آمادگی بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری و همچنین قرار گرفتن جزیره کیش به عنوان پایلوت دریایی کشور در بخش ورزشی، می تواند به عنوان مقصد مهم گردشگران از سراسر دنیا در این رویداد مهم باشد.

منطقه آزاد کیش از نظر جاذبه های گردشگری مورد توجه شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد از این رو ظرفیت های بوم گردی، خانه های سنتی و صنایع دستی، خود جاذبه های مهمی برای گردشگران خارجی است.

با توجه به ظرفیت های خوب منطقه آزاد کیش برای برگزاری اردوی تمرینی تیم های فوتبال و معرفی شایسته جاذبه های گردشگری و اقامتی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و میراث فرهنگی و گردشگری می توان گام های موثری در این زمینه برداشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....