تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آبان 1401 - 15:17
کد خبر : 106169

افزایش قیمت طلا با کاهش شاخص دلار

افزایش قیمت طلا با کاهش شاخص دلار

روند قیمت طلا در بازارهای روز چهارشنبه با عقب نشینی نسبی شاخص دلار و همچنین بهبود سود اوراق قرضه بلندمدت آمریکا بار دیگر اندکی مثبت شده و از حالت ریزشی خارج شد. در همین حال، نرخ‌های ۱۰ ساله آمریکا در حال بازگشت به سطح ۴.۰ درصدی هستند که به قیمت طلا اجازه می‌دهد تا سرپا

روند قیمت طلا در بازارهای روز چهارشنبه با عقب نشینی نسبی شاخص دلار و همچنین بهبود سود اوراق قرضه بلندمدت آمریکا بار دیگر اندکی مثبت شده و از حالت ریزشی خارج شد.

در همین حال، نرخ‌های ۱۰ ساله آمریکا در حال بازگشت به سطح ۴.۰ درصدی هستند که به قیمت طلا اجازه می‌دهد تا سرپا بماند.

از سوی دیگر، نگرانی های جهانی در خصوص بازگشت روند همه گیری کرونا به چین نیز شرایط متفاوتی برای بازار روز چهارشنبه ایجاد نموده است.

اکنون همه نگاه ها به تصمیم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ۷۵ واحد در ثانیه است و کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول رئیس فدرال رزرو در کانون توجه سرمایه گذاران قرار دارد. اما قبل از رویداد فدرال رزرو، تغییر در داده های مربوط به اشتغال ADP ایالات متحده نیز بسیار مهم هستند که قرار است اعلام شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  اهمیت این داده ها از آنجا خواهد بود که ممکن است فرصت های معاملاتی موقتی را برای نوسان گیران بازار ایجاد نمایند. در همین حال، معامله گران ممکن است از داده های مشاغل ADP سرنخ لازم را به دست آورده و منتظر انتشار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه بمانند.

افزایش قیمت طلا با کاهش شاخص دلار| آیا قیمت صعودی خواهد شد؟

از دیدگاه فنی کوتاه مدت، علیرغم اینکه شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) در زیر خط میانی کمین کرده، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند جدول را در مقابل خرس ها قرار داده و به گاوهای بازار طلا اجازه دهد سطح میانگین متحرک نزولی ۲۱ روزه روی در ۱۶۶۰ دلار را دوباره به دست آورند.

در صورت دستیابی به این نقطه، گاوهای بازار طلا می توانند بالاترین قیمت طلا در پایان اکتبر روی ۱۶۷۵ دلار هدف قرار داده و در عین حال قدرت خود را برای به چالش کشیدن مرز ۱۷۰۰ دلار آماده کنند.

با این حال، در یک حرکت غافلگیر کننده، قیمت طلا می‌تواند روند نزولی گسترده‌تر خود را با حمایت اولیه در محدوده ۱۶۳۸ دلار از سر بگیرد. در صورت رخداد چنین سناریویی، سقف نزولی بعدی روی ۱۶۲۰ دلار قرار دارد که پایین تر از آن می تواند پایین ترین سطح اکتبر در ۱۶۱۷ دلار توسط خرس ها تهدید شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....