تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 19:22
کد خبر : 155241

نرخ جدید منصفانه نیست

افزایش بی‌اعتمادی کشاورزان پس از تغییر قیمت گندم

افزایش بی‌اعتمادی کشاورزان پس از تغییر قیمت گندم

پس از گذشت چهار ماه از آغاز سال زراعی، سرانجام ۲۷ دی ماه قیمت تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد. رقمی که باز هم مورد نقد کشاورزان قرار دارد. نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تغییر قیمت گندم را غیرمنصفانه و باعث افزایش بی‌اعتمادی کشاورزان می‌داند. اعتراض کشاورزان به نحوه تعیین

پس از گذشت چهار ماه از آغاز سال زراعی، سرانجام ۲۷ دی ماه قیمت تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد. رقمی که باز هم مورد نقد کشاورزان قرار دارد. نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تغییر قیمت گندم را غیرمنصفانه و باعث افزایش بی‌اعتمادی کشاورزان می‌داند.

اعتراض کشاورزان به نحوه تعیین قیمت گندم همچنان ادامه دارد. در حالی که بسیاری از اخبار حاکی از تعیین نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برای نرخ خرید تضمینی گندم بود، اما ۲۶ دی ۱۴۰۲ پس از گذشت چهار ماه از سال زراعی، وزیر جهاد کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

در همین زمینه نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران،  گفت: تغییر نرخ مصوب خرید تضمینی گندم غیرمنصفانه است و باعث بی‌اعتمادی کشاورزان می‌شود.

قیمت کنونی گندم غیرقانونی است

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،  هامان هاشمی اظهار کرد: نرخ مصوب شورای قیمت‌گذاری گندم در ابتدای فصل کشت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود و کشاورزان طبق این رقم مشغول فعالیت شدند/ف اما با گذشت سه ماه رقم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان ابلاغ شد که هر غیرقانونی و هم  غیرمنصفانه است.

وی افزود: نرخ اعلام‌شده توسط وزیر جهاد کشاورزی نسبت به نرخ تعیین‌شده از سوی شورای قیمت‌گذاری با شرایط اقتصادی و هزینه‌های کشاورزی همخوانی ندارد و در صورتی که اصلاح نشود بزرگ‌ترین صدمه را به امیت غذایی کشور می‌زند. .

هاشمی با تاکید بر اینکه کشاورزان سربازان خط مقدم جبهه امنیت غذایی کشور هستند و بی‌اعتمادی آن به تصمیمات دولت آینده غذایی کشور در بخش اجتماعی و اقتصادی را با چالش مواجه می‌کند، خواستار اصلاح این مسیر شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....