تاریخ انتشار : شنبه 25 تیر 1401 - 20:17
کد خبر : 94584

اظهارات بن سلمان درباره ایران

اظهارات بن سلمان درباره ایران

ولی‌عهد عربستان سعودی در سخنانی در اجلاس جده، ایران را به همکاری با کشورهای منطقه فراخواند و گفت: از همه تلاش‌ها جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی طرف‌های یمنی برای پایان دادن به بحران این کشور حمایت می‌کنیم. «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی امروز شنبه در اجلاس جده گفت که ما از ایران برای همکاری

ولی‌عهد عربستان سعودی در سخنانی در اجلاس جده، ایران را به همکاری با کشورهای منطقه فراخواند و گفت: از همه تلاش‌ها جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی طرف‌های یمنی برای پایان دادن به بحران این کشور حمایت می‌کنیم.

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی امروز شنبه در اجلاس جده گفت که ما از ایران برای همکاری با کشورهای منطقه و پایبندی به اصول و قوانین بین‌المللی دعوت می‌کنیم.

بن سلمان اظهار کرد: نشست امروز ما در شرایطی است که منطقه و جهان با چالش‌های بزرگی مواجه است.

وی افزود: چالش‌های بزرگی که جهان اخیرا با آن مواجه شد، نیازمند تلاش‌های بین‌المللی بیشتر است.

پیروی از سیاست‌های غیر واقعی به تورم بی‌ سابقه منجر خواهد شد

ولی‌عهد عربستان سعودی همچنین گفت که پیروی از سیاست‌های غیر واقعی از طریق دوری از منابع اصلی انرژی به تورم بی‌ سابقه منجر خواهد شد.

بن سلمان تصریح کرد: ما از ایران برای همکاری با کشورهای منطقه و پایبندی به اصول و قوانین بین‌المللی دعوت می‌کنیم و همچنین از همه تلاش‌ها جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی طرف‌های یمنی برای پایان دادن به بحران این کشور حمایت می‌کنیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس،  بنابر گزارش شبکه الجزیره، ولی‌عهد سعودی ابراز امیدواری کرد که این اجلاس آغازگر دوره جدید شراکت راهبردی بین کشورهای منطقه و آمریکا باشد.

وی گفت: تکمیل نظام امنیتی و ثبات در منطقه نیازمند پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای بحران‌هایی است که کشورها با آن مواجه هستند.

دیدار جو بایدن با محمد بن‌سلمان

دیروز دیدار کاری میان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در جده آغاز شد.

بر اساس گزارش‌ها، وزرای دو کشور نیز در این دیدار کاری نیز حضور داشتند. این دیدار پس از گفت‌وگوی بایدن با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی انجام می ‌شود.

جو بایدن در ابتدای ورود به جده با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در روز دوم سفر خود به عربستان سعودی در نشستی با حضور اعضای شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور مصر، اردن و عراق شرکت کرد.

مجاب کردن عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت یکی از دیگر از اهدافی است که در دستور کار سفر بایدن قرار دارد. با این حال، ساعتی قبل‌تر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که انتظار ندارد این سفر به افزایش تولید نفت از سوی عربستان منجر شود.

سالیوان گفت: «فکر نمی‌کنم در این زمینه باید منتظر یک بیانیه دوجانبه باشیم چون ما معتقدیم هرگونه اقدام اضافه برای اطمینان از وجود منابع کافی انرژی جهت حفظ سلامت اقتصاد جهانی در بستر اوپک‌پلاس گرفته خواهد شد.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....