تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اسفند 1402 - 20:35
کد خبر : 160941

استارشیپ به فضا رسید

استارشیپ به فضا رسید

موشک ۱۰۰ متری استارشیپ در سومین پرتاب آزمایشی از مرزی تازه گذشت و به فضا رسید. این موشک غول‌پیکر قرار است پس از آزمایش‌های پی‌ در پی انسان را به ماه و در نهایت به مریخ ببرد. موشک ۱۲۰ متری استارشیپ با وزنی معادل ۵ هزار تن در ساعت ۹:۲۵ صبح به وقت محلی از

موشک ۱۰۰ متری استارشیپ در سومین پرتاب آزمایشی از مرزی تازه گذشت و به فضا رسید. این موشک غول‌پیکر قرار است پس از آزمایش‌های پی‌ در پی انسان را به ماه و در نهایت به مریخ ببرد.

موشک ۱۲۰ متری استارشیپ با وزنی معادل ۵ هزار تن در ساعت ۹:۲۵ صبح به وقت محلی از پایگاه استاربیس در بوکاچیکای تگزاس به فضا پرتاب شد و پس از چند دقیقه به فضا رسید.

در این آزمایش استارشیپ با پیکربندی کامل همانند دو آزمایش قبلی روی سکوی پرتاب قرار گرفته بود. هر دو آزمایش قبلی با انفجار موشک به پایان رسید.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خبر آنلاین  ،  هدف نهایی سومین آزمایش روشن کردن دوباره موتورهای رپتور موشک در فضا، باز کردن در محفظه حمل بار و ورود کنترل شده به جو در اقیانوس هند است. هر دو بخش بالایی و پایینی موشک استارشیپ برای استفاده مجدد و بازگشت به زمین طراحی شده‌اند که باعث صرفه‌جویی بسیار زیاد در هزینه سفرهای فضایی آینده خواهد شد. این موشک قرار است در پروژه عظیم سفر به ماه آرتمیس نیز توسط ناسا مورد استفاده قرار گیرد.

در مرحله نخست موشک توانست با توان کامل و با روشن شدن تمام موتورها از زمین بلند شود و پس از ۹ دقیقه با خاموش شدن موتور و جدا شدن قسمت پایینی موشک به سرعت مناسب برای ورود به مدار رسید.

قسمت پایینی موشک پس از آن به سمت خلیج مکزیک در تگزاس برگشت که البته در نهایت فرود موفقی طبق برنامه نداشت و در حالی که بیشتر موتورهایش از کار افتاده بود در آب دریا افتاد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....