تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 22:59
کد خبر : 129340

ارزش لیر ترکیه در سراشیبی سقوط

ارزش لیر ترکیه در سراشیبی سقوط

ارزش لیر ترکیه پس از انتخابات این کشور حرکت نزولی به خود گرفته است و طی امروز به پایین‌ترین حد خود در ۲۱ سال اخیر رسید.   اقتصاددان : ارزش لیر ترکیه که از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دچار روند نزولی شده، طی امروز (یکشنبه) باز هم کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم در

ارزش لیر ترکیه پس از انتخابات این کشور حرکت نزولی به خود گرفته است و طی امروز به پایین‌ترین حد خود در ۲۱ سال اخیر رسید.

  اقتصاددان : ارزش لیر ترکیه که از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دچار روند نزولی شده، طی امروز (یکشنبه) باز هم کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم در طول ۲۱ سال گذشته رسید.

مقایسه ارزش برابری لیره در مقابل دلار نشان می‌دهد که نرخ ارز ملی ترکیه امروز به نسبت به قبل از انتخابات، ۱۸.۳۳ درصد کاهش یافته است.

چندی پیش فایننشال تایمز با بررسی اقتصاد ترکیه نوشت: هدایت ترکیه به یک مسیر اقتصادی پایدارتر مستلزم افزایش شدید هزینه‌های استقراض و کاهش اضافی در ارزش لیر است و صندوق ارز خارجی در این کشور به‌ دلیل سیاست‌های غیر متعارف به‌طور خطرناکی خالی شده و حداقل ۲۳میلیارد دلار برای حمایت از لیر قبل از انتخابات ماه مه گذشته هزینه شده است.

شایان ذکر است تارنمای خبر.۷ ترکیه نرخ فروش هر دلار در بازار ارز این کشور در روز جاری را ۲۳.۶۲ لیره و نرخ فروش هر یورو را ۲۶.۰۲ لیره اعلام کرد و نوشت: افزایش ارزش دلار و یورو در برابر لیره پس از انتخابات به ۱۸.۳۳ درصد رسیده و این روند همچنان ادامه دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....