تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 22:48
کد خبر : 58730

ارتقاء بهره‌وری شبکه ریلی باید در اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد

ارتقاء بهره‌وری شبکه ریلی باید در اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد

سعید رسولی به اولویت‌هایی که دولت سیزدهم باید در دستور کار قرار گیرد اشاره و اظهار کرد: ارتقاء بهره روی شبکه و ناوگان ریلی موجود باید اولویت دولت باشد و استفاده بهینه را در دستور کار قرار دهد. به گزارش اقتصاددان: دکتر سعید رسولی معاون وزیر و رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل راه آهن جمهوری

سعید رسولی به اولویت‌هایی که دولت سیزدهم باید در دستور کار قرار گیرد اشاره و اظهار کرد: ارتقاء بهره روی شبکه و ناوگان ریلی موجود باید اولویت دولت باشد و استفاده بهینه را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش اقتصاددان: دکتر سعید رسولی معاون وزیر و رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی با تصریح بر اینکه حمل‌ونقل یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد هر کشور است، گفت: در شقوق مختلف حمل‌ونقل، راه‌آهن به‌عنوان حمل‌ونقل سبز و ایمن در همه دنیا موردتوجه است و خوشبختانه در ایران نیز به‌خصوص بعد از انقلاب، مورد تأکید و توجه بوده است.

وی از شتاب بالای توسعه ریلی کشور گفت و بیان کرد: امروز حدود ۱۴ هزار کیلومتر خطوط اصلی، فرعی و ایستگاهی راه‌آهن در کشور موجود است. منطقه استراتژیکی که ایران در آن واقع شده است، اقتضاء می‌کند از ظرفیت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در کریدور‌های مختلف کشور بهره‌مند شویم.

رسولی افزود: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران مرزهای ریلی گسترده‌ای با کشورهای همسایه داریم و چند کریدور نیز در دست اقدام است که با تکمیل آن‌ها، فرصت‌های بسیار بیشتری در اختیار کشور قرار می‌گیرد.

وی به اولویت‌هایی که دولت سیزدهم باید در دستور کار قرار گیرد اشاره و اظهار کرد: ارتقاء بهره‌وری شبکه و ناوگان ریلی موجود باید اولویت دولت باشد؛ یعنی پیش از آنکه به فکر توسعه شبکه ریلی باشیم باید به فکر استفاده بهینه از ناوگان موجود در کشور باشیم.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی با اشاره به بند ۲۶ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: در این ماده قانونی، اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی کشور مورد تأکید قرار گرفته است. در سطح کشور کارخانه‌ها، معادن، شهرک‌های صنعتی و چشمه‌های بار بسیار زیادی داریم که با وجود فاصله کم با راه‌آهن، به شبکه ریلی کشور متصل نیستند و این به معنی رجوع به حمل‌ونقل جاده‌ای و افزایش هزینه است.

رسولی با اعلام اینکه ۱۲۱ چشمه بار در کشور شناسایی شده است، عنوان کرد: به وزارت صمت پیشنهاد داده‌ایم در اعطای مجوز کارخانه‌های جدید، حتماً اتصال مراکز شبکه ریلی را در نظر بگیرند و در واقع یکی از شروط اعطای مجوز، همین مسئله باشد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....