تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 آبان 1399 - 11:43
کد خبر : 23969

ادعای تقلب در انتخابات آمریکا

ادعای تقلب در انتخابات آمریکا

با اتمام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بسته شدن مراکز رای‌گیری در ایالات مختلف، نتایج این ماراتن انتخاباتی که از مدت‌ها پیش به صورت زودهنگام آغاز شده بود، به تدریج آشکار می‌شود. ایندیانا و کنتاکی اولین ایالاتی بودند که بامداد چهارشنبه به وقت تهران کار رای‌گیری را به پایان بردند. نتایج چند ایالت سرنوشت‌ساز همچنان

با اتمام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بسته شدن مراکز رای‌گیری در ایالات مختلف، نتایج این ماراتن انتخاباتی که از مدت‌ها پیش به صورت زودهنگام آغاز شده بود، به تدریج آشکار می‌شود. ایندیانا و کنتاکی اولین ایالاتی بودند که بامداد چهارشنبه به وقت تهران کار رای‌گیری را به پایان بردند. نتایج چند ایالت سرنوشت‌ساز همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اسکناس ،تا لحظه تنظیم این گزارش شمارش آرای انتخاباتی در ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان،‌ پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا و آلاسکا به اتمام نرسیده است. در تمامی این ایالت‌ها بجز ویسکانسین و میشیگان، ترامپ پیشتاز است. بایدن با اندکی اختلاف در ویسکانسین و میشیگان پیشتازی می‌کند. او در ایالت نوادا هم پیشتاز است. با توجه به آرایی که تاکنون بایدن و ترامپ به دست آورده‌اند، آنها به ترتیب برای پیروزی در این رقابت، به ۳۲ رای دیگر و ۵۷ رای الکترال دیگر نیاز دارند.نتایج در نوادا: بخش انتخاباتی این ایالت دیروز(چهارشنبه) اعلام کرد نتایج تا ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه به وقت شرق آمریکا (۱۹:۳۰ پنجشنبه به وقت تهران) دیگر به روز رسانی نخواهند شد. مابقی آرا شامل آرای پستی می‌شوند که در روز انتخابات رسیده‌اند، آرایی که طی روزهای آتی می‌رسند و آرای بلاتکلیف. تاکنون ۶۷ درصد از آرای ایالت نوادا شمارش شده و جو بایدن با ۴۹.۲ درصد از دونالد ترامپ با ۴۸.۶ درصد جلوتر است.نتایج پنسیلوانیا: تام وولف فرماندار پنسیلوانیا با اعلام اینکه بیش از یک میلیون رای هنوز شمارش نشده است، گفت نتایج احتمالا چهارشنبه مشخص نمی‌شود و ممکن است تا روز جمعه زمان ببرد. بیش از پنج میلیون رای معادل ۷۵ درصد شمارش شده است.

ترامپ ۵۵.۱ درصد و بایدن ۴۳.۶ درصد رای گرفته است. ترامپ حدود ۱۲ درصد جلوتر است. تکلیف آرای نوادا هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود آرای آن به بایدن برسد. آلاسکا هم در ردیف پیروزی‌های ترامپ قرار می‌گیرد. بدین ترتیب تعداد آرای الکترال بایدن مقابل ترامپ، ۲۴۴ به ۲۱۶ می‌شود. اما وضعیت در جورجیا، کارولینای شمالی، میشیگان هنوز روشن نیست. ترامپ و بایدن هر دو اندکی پیشتازی دارند. تکلیف یک رای الکترال ایالت مین هم روشن نشده و سرنوشت ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا هم نامعلوم مانده است.نتایج انتخابات تاکنون نشان می‌دهد بر خلاف نظرسنجی‌های قبل از انتخابات، نه تنها پیروزی قاطعی نصیب بایدن دموکرات نشده است که وی و طرفدارانش تاکنون نتوانسته‌اند هیچ یک از ایالتهای کلیدی تاثیرگذار در انتخابات را از آن خود کنند و بعید نیست نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ که با پیروزی ترامپ همراه شد، تکرار شود.در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ ۳۰۶ رای الکترال و رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون ۲۳۲ رای را به دست آورده بود. چهار سال پیش هم نظرسنجی‌های پیش از انتخابات بر پیروزی کلینتون دلالت داشتند اما این ترامپ بود که با وجود رای مردمی کمتر، رای الکترال بیشتری را از آن خود کرد و در انتخابات پیروز شد.در همین حال بایدن در ایالت دلاور در جمع حامیانش حاضر شد و عنوان داشت هنوز به نتایج انتخابات و پیروزی در آن خوشبین است.در همین حال دونالد ترامپ هم در توییتی دموکرات ها را به تلاش برای سرقت اطلاعات متهم کرد. او سپس در واشنگتن در جمع حامیانش گفت: من با اعلام آرای پستی، دادگاه را پیش بینی‌ می‌کردم. ما این انتخابات را بردیم، هدف ما در حال حاضر تضمین این پیروزی است، ما می‌خواهیم قانون اجرا شود، به دیوان عالی می‌رویم و می‌خواهیم رای گیری پایان یابد. تا آنجا که به من مربوط است ما پیروزیم.

تجمع هزاران معترض ضد ترامپ مقابل کاخ سفید

پلیس آمریکا با معترضان حامی جنبش سیاه‌پوستان مقابل کاخ سفید درگیر شد. هزاران معترض ضد ترامپ گفته‌اند که اگر او دوباره انتخاب شود، به نشانه اعتراض، هفته‌ها همان جا می‌مانند. براساس این گزارش‌ها، معترضان تهدید کرده‌اند که چنانچه دونالد ترامپ دوباره در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، به اعتراضات خودشان ادامه خواهند داد. نیروهای گارد ملی آمریکا در ۱۶ ایالت مستقر شده‌اند و پلیس نیویورک و لس‌آنجلس برای برخورد با ناآرامی احتمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.شبکه ان بی سی به نقل از پلیس محلی گزارش داد، همزمان با فضای انتخاباتی آمریکا افراد ناشناس در حمله با سلاح سرد در نزدیکی کاخ سفید در واشنگتن، پایتخت آمریکا چهار تن را زخمی کردند.به گفته پلیس، مصدومان که سه مرد و یک زن هستند به بیمارستان منتقل شدند.گفته می‌شود حال آنها وخیم نیست.نیروهای پلیس مجری قانون عملیات جستجوی سه مظنون را آغاز کردند؛ مظنونانی که احتمال می‌رود عضو گروه راست‌گرای افراطی حامی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا باشند. خبر آخر اینکه،رئیس‎جمهور آمریکا با نوشتن یک توئیت گفت : دیشب من تقریباً در تمام ایالت‌های تحت اداره دموکرات‌ها جلو بودم. همزمان با شمارش آرای قلابی، این برتری‌ها یکی پس از دیگری به طرز معجزه‌آسایی از دست رفت. چطور است هر بار که آنها آن آرای قلابی پستی را می‌شمرند تا این حد اثر مخربی روی درصد آرا به جا می‌گذارند؟

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....