تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 - 22:00
کد خبر : 57671

احمد مسعود، رستمِ ایرانشهر

احمد مسعود، رستمِ ایرانشهر

باوجود آنکه این روزها مردم ایران درگیر بیماری منحوس کرونا بوده و بابت عملکرد ضعیف نهادهای بهداشتی کشور، خسارت می بینند، اما در فضای رسانه ای کشور، مسئله افغانستان به یک مسئله هویتی و ملی برای قاطبه ایرانیان تبدیل گشته. این روزها تمامیت افغانستان، درد و رنج ویروس تحجر طالبان را می کشد و اکثریت

باوجود آنکه این روزها مردم ایران درگیر بیماری منحوس کرونا بوده و بابت عملکرد ضعیف نهادهای بهداشتی کشور، خسارت می بینند، اما در فضای رسانه ای کشور، مسئله افغانستان به یک مسئله هویتی و ملی برای قاطبه ایرانیان تبدیل گشته.

این روزها تمامیت افغانستان، درد و رنج ویروس تحجر طالبان را می کشد و اکثریت مردم ایران با چشمانی اشکبار، دل نگرانِ آینده مردم سالاری، آزادی و امنیت برادران و خواهران دری زبان خود در مناطق شرقی ایرانشهر، هستند.

در این بین تصاویر و ویدیوهایی از ژنرال جوان و باتجربه ایرانشهر، احمد مسعود(فرزند احمدشاه مسعود بزرگ)دیده می شود که با قاطعیت در کنار مردم خود ایستاده و جبهه جدیدی از مقاومت را در برابر طالبان، بوجود آورده.

امیدست که ملت افغانستان با شناخت درست از شرایط و فراموشی تضادهای قبیله ای و مذهبی برای حفظ مردمسالاری کشورشان، این ژنرال جوان شجاع را در برابر دُوَل استعماری غرب و شرق و ایادی متحجرشان، تنها نگذارند.

همچنین در باب ادعاهای لاف برانگیز طالبان در امر آمریکاستیزی، این نکته جالب است که آنها بخاطر جاه طلبی و حفظ قدرت در دوحه با ارباب واقعی خود آمریکا گفتگو کرده و مجوز لازم برای اشغالگری را بدست آوردند، اما از خاطر نبریم که آمریکاستیز واقعی در افغانستان، شهید احمد شاه مسعود غیرتمند بود، که آمریکا تا قبل از آنکه با ابزار طالبان او را به شهادت برساند، جرئت تصرف و اشغال افغانستان را نیافت.

بی تردید حوادث این روزهای افغانستان، که با دهه اول محرم و حرکت امام حسین و یارانش به سمت دشت کربلا مصادف شده، یادآور درس عاشورایی دیگری برای درک حق و باطل است، اینکه حق را بشناسیم و همراه شویم و باطل را شناسایی کنیم و برائت بجوییم.

شوربختانه آنکه طالبان، حتی حرمت پرچم عزاداری اباعبدالله الحسین را هم نگه نداشتند و ماهیت شان را بیش از پیش نشان دادند.

پی نوشت: مردم عزیز و با شرافت افغانستان، ملت ایران همراه شما است. ژنرال احمد مسعود جان، ملت ایران، چشم انتظار پیروزی های تو در برابر تحجر طالبانی است.

ابوالفضل بابادی شوراب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....