تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 - 17:07
کد خبر : 155927

احتمال کاهش قیمت دلار

احتمال کاهش قیمت دلار

برخی از تحلیلگران با وجود جو افزایشی در بازار کشور معتقدند که شاخص‌ها به زودی کاهشی خواهند شد. اقتصاددان: بررسی هسته مرکزی بازار ارز گدشته حکایت از آن دارد که قیمت حواله درهم لیدر بود.این در حالی که روز گذشته رسانه ها از« توافق پتروشیمی‌ها با بانک‌مرکزی برای تنظیم بازار ارز» از طریق حواله درهم

برخی از تحلیلگران با وجود جو افزایشی در بازار کشور معتقدند که شاخص‌ها به زودی کاهشی خواهند شد.

اقتصاددان: بررسی هسته مرکزی بازار ارز گدشته حکایت از آن دارد که قیمت حواله درهم لیدر بود.این در حالی که روز گذشته رسانه ها از« توافق پتروشیمی‌ها با بانک‌مرکزی برای تنظیم بازار ارز» از طریق حواله درهم خبر داده بودند.

برخی از تحلیلگران با وجود جو افزایشی در بازار کشور معتقدند که شاخص‌ها به زودی کاهشی خواهند شد. حمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران روز گذشته در تازه‌ترین اظهارنظر ارزی خود گفت: «درآمدهای ارزی کشور افزایش پیدا کرده، بنابراین بانک مرکزی می‌تواند نیاز بازار را به موقع برطرف کرده و در نتیجه قیمت دلار را کنترل کند.

بانک مرکزی هم در آخرین اقدام خود دستورالعمل انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی الحساب بانکی ۳۰ درصد سالانه ( پرداخت سود ماهانه ) را با هدف تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولید به شبکه بانکی ابلاغ کرد.آنطور که روالبط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده بانک‌ها مجازند از روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ ماه ۱۴۰۲ به مدت ۷ روز کاری اقدام به عرضه این اوراق نمایند. برنامه عرضه و تعیین شعب منتخب آنها توسط بانک‌های عامل اطلاع‌رسانی می‌شود.

اقدام اخیر بانک مرکز ی در شرایطی است که به گفته فعالان اقتصادی بازار ارز و سکه تحت تاثیر تنش‌های منطقه دچار التهاب شده و بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ترکیب کرده است تا سپرده‌های ریالی به ارز خانگی تبدیل نشوند.البته فعالان اقتصادی می گویند باید صبر کرد و دید که بازار چه واکنشی خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....