تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 20:35
کد خبر : 135609

آموزش مشترکان آب خانگی شیراز

آموزش مشترکان آب خانگی شیراز

برگزاری دومین کارگاه‏ آموزشی-ترویجیِ مدیریت مصرف آب ویژه مشترکان خانگی شرکت آب و فاضلاب شیراز به گزارش اقتصاددان، دومین کارگاه‏ آموزشی-ترویجیِ مدیریت مصرف آب ویژه مشترکان خانگی شرکت آب و فاضلاب شیراز در روز پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ در محل تالار آب شرکت آب و فاضلاب شیراز با حضور ۶۵ نفر از مشترکان خانگی منطقه

برگزاری دومین کارگاه‏ آموزشی-ترویجیِ مدیریت مصرف آب ویژه مشترکان خانگی شرکت آب و فاضلاب شیراز

به گزارش اقتصاددان، دومین کارگاه‏ آموزشی-ترویجیِ مدیریت مصرف آب ویژه مشترکان خانگی شرکت آب و فاضلاب شیراز در روز پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ در محل تالار آب شرکت آب و فاضلاب شیراز با حضور ۶۵ نفر از مشترکان خانگی منطقه (۲) شرکت آب و فاضلاب برگزار گردید. از جمله، نتایج مورد انتظار این کارگاه‏ها می‏توان به آشناکردن مشترکان خانگی با چالش‏ها و مشکلات تامین آب و پدیدآوری انگیزش لازم در آنان برای مدیریت درست مصرف آب شهری اشاره کرد. سخنرانان آغازین نشست، مینا جمشیدی، مدیر امور بهره‏برداری از تاسیسات تامین آب و علی ثابت، مدیر مشترکین منطقه (۱) شرکت آب و فاضلاب شیراز بودند.

عکس جلسه آب2 اقتصاددان نوشته

به گزارش خبرنگار اقتصاددان، در این کارگاه که نخستین کارگاه از مجموعه ۵ کارگاه آموزشی پیش رو در تابستان جاری است، ابتدا چالش‏ها و نگرانی‏های تامین آب شیراز مطرح شد. جمشیدی، سخنران این بخش یادآوری کردند که آبرسانی به شهر شیراز از طریق چاه‏های آهکی و آبرفتی و خط اول و بخشی ازظرفیت خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز انجام می‏گیرد. دو مسیر آبرسانی از سد درودزن عبارتند از مسیر سد درودزن-دشت بیضا-شهر صدرا-مخزن معالی‏آباد به طول ۷۶ کیلومتر و مسیر سد-باجگاه-مرکز شهر که به طول ۱۰۲ کیلومتر می‏باشد. از سال ۹۹ تاکنون ۲۷ حلقه چاه جدید حفاری و وارد مدار بهره‏برداری شده که ۱۵ حلقه آنها در شهر شیراز بوده است. در این بخش از نشست آموزشی، به چالش‏های تامین آب شهر شیراز اشاره شد که شامل جانمایی حفر چاه جدید، افزایش عمق حفاری، افزایش برق مصرفی، نیاز به قطعات و تجهیزات پرقدرت‏تر و افزایش هزینه‏های توسعه و بهره‏برداری تامین آب شهری می‏باشند. در همین رابطه، از جمله اقدام‏ها می‏توان به انجام مطالعات مهندسی مجدد و نوسازی منصوبات در راستای افزایش ظرفیت تامین آب کلانشهر شیراز اشاره کرد.

عکس جلسه آب4 اقتصاددان نوشته

در سخنرانی بعدی، ثابت، اجزای تشکیل‏دهنده قبض آب که شامل چهار جزء است، را تشریح کردند. آب‏بها، مبلغی است که از مشترکین بابت حجم مصرف آب تحویلی دریافت می‏شود. آب‏بها برابر با حاصلضرب قیمت یک متر مکعب آب در کل مصرف آب است. قیمت یک متر مکعب آب بر اساس تعرفه سالیانه آب مشترکین خانگی محاسبه می‏گردد. کارمزد دفع فاضلاب، مبلغی است که از مشترکین بابت دفع بهداشتی فاضلاب اخذ می‏گردد. کارمزد دفع فاضلاب برای مشترکین خانگی، معادل هفتاد (۷۰) درصد آب بهای مصرفی تعیین می‏گردد. آبونمان آب، مبلغی است ثابت که توسط مشترک در ازای دریافت خدمات به شرکت آب و فاضلاب پرداخت می‏شود. آبونمان معمولا در خدمات ماندگار، یا خدماتی که نیازمند نگهداری و پشتیبانی هستند پرداخت می‏شود. آبونمان مشترکین خانگی آب اعم از اینکه مشترک مصرف داشته یا نداشته باشد، به ازای هر واحد ماهانه مبلغ ده هزار (۱۰۰۰۰) ریال تعیین شده است. آبونمان فاضلاب، مبلغی است ثابت که توسط مشترک در ازای ارائه خدمت دفع فاضلاب به شرکت پرداخت می‏گردد و آبونمان فاضلاب، معادل آبونمان آب است. در ادامه سخنرانی، ضمن نمایش چند نمونه محاسبه قبض آب و فاضلاب در فصل گرم سال، راهکارهای صرفه‏جویی در پیوند با آب بهای مصرفی مشترکان تشریح شد. این کارگاه آموزشی با آموزش روانشناختی و تحلیل مساله مصرف آب از دیدگاه روانشناختی توسط کارشناسان نشست، وحیده قائمی‏فر، روانشناس و طرحواره درمانگر و زوج درمانگر و الهام رعیت‏پور، روانشناس و درمانگر کودک و نوجوان و حسین قائمی‏فر کارشناس ارشد جامعه‏شناسی پژوهشگری اجتماعی ادامه یافت.

 

داریوش کشاور-خبرنگار اقتصاددان

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....