تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 21:28
کد خبر : 159153

آمار جالب نرخ تورم در استان سیستان و بلوچستان! + نمودار

آمار جالب نرخ تورم در استان سیستان و بلوچستان! + نمودار

سیستان و بلوچستان، کمترین تورم ماهانه مناطق روستایی در ۱۰ ماه اخیر را ثبت کرد. اقتصاددان: در ۱۰ ماه نخست سال جاری، استان سیستان و بلوچستان ۳ بار کمترین تورم ماهانه مناطق روستایی را در میان استان‌های کشور داشته و از این حیث رکورددار است. در مقابل استان‌های ایلام و خراسان شمالی ۲ بار بالاترین

سیستان و بلوچستان، کمترین تورم ماهانه مناطق روستایی در ۱۰ ماه اخیر را ثبت کرد.

اقتصاددان: در ۱۰ ماه نخست سال جاری، استان سیستان و بلوچستان ۳ بار کمترین تورم ماهانه مناطق روستایی را در میان استان‌های کشور داشته و از این حیث رکورددار است. در مقابل استان‌های ایلام و خراسان شمالی ۲ بار بالاترین میزان این نرخ را در میان استان‌ها داشته‌اند.
در مفاهیم اقتصادی از افزایش مستمر سطح عمومی قیمت‌ها به عنوان تورم یاد می‌شود. بررسی داده های منتشر شده توسط مرکز آمار نشان می دهد در ده ماه نخست امسال، تورم ماهانه مناطق روستایی در میان استان های مختلف در محدوده ۰٫۱ تا ۹٫۵ درصد نوسان داشته است. به بیان دقیق تر کمترین میزان تورم ماهانه مناطق روستایی میان استان های کشور در ۱۰ ماه نخست امسال، ۰٫۱ درصد و بیشترین مقدار آن ۹٫۵ درصد بوده است.

اکوایران در این باره نوشت: گزارش ها حاکی از آن است که در فرودین امسال استان هرمزگان در فروردین ماه بیشترین و استان کهگیلویه و بویر احمد در خرداد، کمترین میزان نرخ تورم ماهانه مناطق روستایی را در میان استان های مختلف در ۱۰ ماه نخست امسال به ثبت رسانده اند.

مشاهدات همچنین نشان می دهد در ۱۰ ماه نخست امسال استان سیستان و بلوچستان سه بار کمترین تورم ماهانه مناطق روستایی استانی را داشته است. در لیست بیشترین تورم ماهانه ثبت شده از مناطق روستایی نیز نام استان های ایلام و خراسان شمالی دو مرتبه به چشم میخورد.

تورم ماهانه مناطق روستایی در ۱۰ ماه نخست امسال چگونه بود؟

تورم یا افزایش مستمر سطح عمومی قیمت ها یکی از پدیده های مهم اقتصادی در هر کشور است. افزایش تورم در یک کشور موجب افزایش قیمت یک سبد یکسان از کالاهای خریداری شده توسط مصرف کنندگان شده و رفاه آن ها را کاهش می دهد.

بررسی داده های منتشر شده توسط مرکز آمار نشان می دهد در فروردین امسال تورم ماهانه مناطق روستایی هرمزگان به ۹٫۵ درصد رسیده است. این نرخ بیشترین تورم ماهانه مناطق روستایی در ۱۰ ماه نخست امسال در میان استان های مختلف بوده است.

در مقابل پایین ترین تورم ماهانه مصرف کنندگان مناطق روستایی در استان های کشور، به نام استان کهگیلویه و بویر احمد به ثبت رسیده و این استان کمترین میزان این نرخ را در ۱۰ ماه نخست امسال داشته است.

البته نرخ تورم ماهانه مصرف کننده در مناطق روستایی استان های مختلف با یکدیگر متفاوت بوده است. در این گزارش به بررسی این مطلب پرداخته شده که بیشترین و کمترین نرخ تورم ماهانه مناطق روستایی در هر ماه متعلق به کدام استان ها بوده است؟

آمار جالب نرخ تورم در استان سیستان و بلوچستان! + نمودار

سیستان و بلوچستان، رکورددار ثبت کمترین نرخ تورم ماهانه در ۱۰ ماه نخست سال

بررسی داده های منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نشان می دهد کمترین نرخ تورم ماهانه استانی ثبت شده در مناطق روستایی در ۱۰ ماه نخست سال جاری ۰٫۱ درصد بوده است. به بیان دقیق تر در خرداد سال جاری، قیمت یک سبد یکسان از کالا و خدمات در مناطق روستایی استان کهگیلویه و بویر احمد ۰٫۱ درصد بیشتر از قیمت همان سبد در اردیبهشت ماه بوده است. این نرخ کمترین میزان تورم ماهانه مناطق روستایی در میان استان های ایران در خرداد ماه و در ۱۰ ماه نخست امسال بوده است.

بررسی نرخ تورم ماهانه مناطق روستایی در ۱۰ ماه ابتدایی امسال نشان می دهد، استان سیستان و بلوچستان ۳ بار کمترین نرخ تورم ماهانه مناطق روستایی را در میان استان ها به خود اختصاص داده است. در فروردین سال جاری این نرخ در سیستان ۲٫۱ درصد بوده که پایین ترین نرخ تورم ماهانه مناطق روستایی در میان استان ها در فروردین ماه بوده است.

در آذر امسال این نرخ در سیستان و بلوچستان در سطح ۱٫۴ درصدی قرار گرفته و در دی ماه با کاهش ۱ واحد درصدی مواجه شده و به ۰٫۴ درصد رسیده است. بدین ترتیب این استان ۲ بار دیگر در مقایسه با دیگر استان ها، کمترین تورم ماهانه مناطق روستایی را طی آذر و دی به نام خود به ثبت رسانده است.

۲ سکانس جالب از تورم ماهانه مناطق روستایی در ده ماه نخست امسال

مشاهده داده های مرکز آمار نشان می دهد استان کرمانشاه در تیرماه امسال با ثبت تورم ۰٫۴ درصدی در مناطق روستایی، کمترین نرخ تورم را در میان استان ها در این ماه داشته است. اما این رویه برای روستانشینان کرمانشاهی پایدار نبوده و در مرداد سال جاری تورم این استان به ۳٫۸ درصد رسیده است. این رقم بیشترین تورم استانی ثبت شده در مناطق روستایی کل کشور طی مردادماه سال جاری بوده است. حال باید دید که آیا تا پایان امسال سکانس ­های این چنینی باردیگر رقم خواهد خورد یا خیر.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....