تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 21:59
کد خبر : 139320

آشفته بازار در حمل و نقل ریلی

آشفته بازار در حمل و نقل ریلی

این روزها که بازار سفرها داغ است و هموطنان به مناسبت های گوناگون به دنبال تردد با حمل و نقل عمومی از جمله خطوط ریلی هستند،؛ اما در این بین شرکت راه آهن کم توان پاسخگویی به این حجم از مسافران و هموطنان را ندارد و متاسفانه گاها شاهد آن هستیم که پرسنل این حمل

این روزها که بازار سفرها داغ است و هموطنان به مناسبت های گوناگون به دنبال تردد با حمل و نقل عمومی از جمله خطوط ریلی هستند،؛ اما در این بین شرکت راه آهن کم توان پاسخگویی به این حجم از مسافران و هموطنان را ندارد و متاسفانه گاها شاهد آن هستیم که پرسنل این حمل و نقل عمومی با مسافران که تنها خواسته آنها خدمات رسانی صحیح است با شکل ناپسندی پاسخگو و رفتار می کنند.

این روزها تهیه بلیط سفر از طریق خطوط ریلی کشور امکان پذیر نیست و حجم بالای از مسافران با مشکل تهیه بلیط مواجه هستند به طوری که تنها در طبقه دوم ایستگاه راه آهن تهران وضعیت مراجعه مسافر بدون بلیط بسیار زیاد است و مسئولان مربوطه نه تنها در باجه های این قسمت از راه آهن جوابگو هموطنان نیست بلکه با رفتار ناپسند به مسافران گرفتار شده جواب می دهند که موجی از ناراحتی را به وجود می آورد.

به مناسبت شهادت امام رضا(ع) هر ساله حجم بالای سفر به مشهد مقدس از طریق حمل و نقل ریلی صورت می گیرد؛ اما امسال گویا شرایط تهیه بلیط بسیار شرایط نامناسبی دارد.

واحد رسیدگی به شکایات شرکت راه آهن در استراحت

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون  ،  ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه به طبقه اول ساختمان راه آهن در ضلع غربی ساختمان که مسئول شرکت راه آهن مستقر است مراجعه کردم که تنها یک خانم مسئول بود که بسیار با رفتار نامناسب به بنده و سایر مراجعه کنندگان جواب می داد.

یکی از مسافران که دل پری از رفتار نامناسب برخی از کارکنان شرکت راه آهن دارد؛ می گوید: چرا باید برخی از کارکنان راه آهن نسبت به مسافران که نیازمند بلیط هستند این مدل رفتار کنند. البته منکر تلاش، زحمات و خدمات پر حجم این روزها نبوده و نیستیم و اما باید نقد ها را بپذیرند که کم کاری در برابر این حجم از مسافران صورت گرفته است.
این مسافر افزود: ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه به طبقه اول ساختمان راه آهن در ضلع غربی ساختمان که مسئول شرکت راه آهن مستقر است مراجعه کردم که تنها یک خانم مسئول بود که بسیار با رفتار نامناسب به بنده و سایر مراجعه کنندگان جواب می داد.
این مسافر که خود را محمد معرفی می کند؛ خاطرنشان می کند: هر وقت مسئولان خواستند این موضوع را پیگیر شوند بنده در خدمت هستم تا نحوه این رفتار را اعلام کنم؛ البته توقعی نداریم اون موقع شب واحد نظارت در استراحت هستند و اینکه امیدوارم با خواندن گزارش شما حداقل پیگیری کنند که اگر راه آهن نمی توانذد خدمات قابل قبولی ارائه دهد حداقل برخورد مناسب و صبوری در مقابل ارباب رجوع را یاد بگیرند و آموزش ببینند. قطعا اگر مدیر عامل شرکت راه آهن به عنوان یک مسافر آنجا حضور داشت و این نوع رفتار را می دید از کارکرد و رفتار کارکنان خود شرمنده و خجالت زده می شد.
یکی دیگر از شهروندان تهران می گوید: متاسفانه با این حجم از مسافر تنها و تنها یک باجه در طبقه دوم که مسئول جوابگو شهروندان است فعالیت می کند که این اپراتور این باجه نیز با رفتار نا پسند به مراجعه کنندگان جوابگو است.
وی ادامه داد: البته یک باجه دیگر جلو شیشه پاسخگو خود را بسته بود و به مراجعه کنندگان می گفت دیگر خدمات ارائه نمی دهم.

هیچ بلیطی در دسترس نیست

براساس اطلاعات به دست آمده به خبرنگار ما در تمامی نقاط کشور این روزها به راحتی امکان تهیه بلیط نیست و این آشفته بازار از ده روز مانده به ایام اربعین حسینی حاکم شده است و نشان از بی برنامگی راه آهن دارد که نتوانستند بازار تقاضا و عرض بلیط را فراهم کنند.که انتظار وجود دارد نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کنند.

آقای مدیرعامل جوان پاسخگو باشید

حضور یک مدیر عامل جوان در سکانداری شرکت راه آهن نوید بخش بود اما حالا چرا این وضع پیش آمده خود جای سوال است، انتظار داریم این سوال را نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که قطعا در این روزها به حوزه انتخابی شان سفر کرده اند در جریان کمبود بلیط قرار گرفته اند از مدیرعامل جوان شرکت راه آهن بپرسند که چه میزان بلیط فروخت شده؟، چه میزان مسافر نسبت به سال گذشته تردد داشتند و اینکه نسبت به دو سال گذشته یعنی دولت گذشته چه میزان به حجم توسعه ناوگان قدم برداشته شده است؟

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....