تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 - 14:18
کد خبر : 146306

آرامش نسبی دربازار دلار و سکه تهران

آرامش نسبی دربازار دلار و سکه تهران

روند پرقدرت صعودی بازار ارز در پایان هفته گذشته با اتمام سخنرانی سیدحسن نصرالله فرونشست و بازار ارز در این هفته کاهشی شروع شد. اقتصاددان: حتی تصویب تحریم نفت ایران در کنگره ایالات متحده هم نتوانست دلار را تکان دهد و دلار تهران آرامش خود را حفظ کرد چرا که معامله‌گران معتقد بودند پروسه اجرایی

روند پرقدرت صعودی بازار ارز در پایان هفته گذشته با اتمام سخنرانی سیدحسن نصرالله فرونشست و بازار ارز در این هفته کاهشی شروع شد.

اقتصاددان: حتی تصویب تحریم نفت ایران در کنگره ایالات متحده هم نتوانست دلار را تکان دهد و دلار تهران آرامش خود را حفظ کرد چرا که معامله‌گران معتقد بودند پروسه اجرایی شدن تحریم‌ها متفاوت از تصویب است و این مصوبه شانس کمی برای اجرایی‌شدن دارد.

بازار ارز در این هفته نوسان چندانی نداشت و وضعیت بلوکه باعث افزایش فشار فروش شده‌بود.

محمدرضا باهنر از قول منابع موثق اعلام کرد که قیمت دلار تا پایان سال نهایتا دو تا سه درصد تکان بخورد و نخست‌وزیر عراق در میانه هفته به ایران سفر کرد.

اطلاعات رانتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازار دست خریداران را لرزاند و کاهش طلای جهانی سقوط قیمت طلا و سکه را دوچندان کرد.

در پایان هفته احتمال توقف سه روزه جنگ با ادعای آکسیوس تقویت شده بود که چشم انداز کوتاه مدت دلار را نزولی نگه داشت ولی تخمین کاهش ۴۵۰ هزار دلاری صادرات نفت ایران توسط موسسه کپلر نگاه میان‌مدت به بازار ارز را تغییر داد.

در آخرین روز معاملاتی هفته هم خبر توقف روزانه چهارساعته جنگ توسط ایالات متحده مطرح شد که اسرائیل آن تکذیب کرد.

در نهایت دلار تهران پاین هفته در محدوده ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان به کار خود پایان داد و بازدهی منفی دلار به ۱.۳ درصد رسید.

بررسی تکنیکال شاخص دلار نشان می‌دهد که دلار پس از شکست مثلث در تثبیت بالای آن ناکام بود و اکنون با برگشت دلار به زیر سقف مثلث دلار رنج شده‌است. تثبیت بالای ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان می‌تواند به معنای تثبیت بالای مثلث باشد.

حمایت محدوده ۵۱ هزار تومان نیز اولین مانع دلار در برابر کاهش است.

درهم رشد کرد

در شرایطی که بقیه بازار منفی شدند درهم امارات در پایان هفته صعودی شد و روند افزایشی گرفت.

آرامش نسبی دربازار دلار و سکه تهران

اما بررسی نمودار آن نشان می‌دهد که همچنان در مرز صعودی و نزولی شدن بلاتکلیف است، حباب درهم با افزایش انتظارات افزایشی در پایان هفته رشد کرد، به نظر می‌رسد بازارساز به دنبال کنترل هیجانات در گ بازار است و در مرز ۱۴ هزار تومانی نخواسته فنر قیمت ارز را فشرده کند. به همین خاطر در پایان هفته حباب درهم رشد کرد.

سکه بازان بی‌گدار به آب نمی‌زنند

سکه امامی در این هفته در بازه ۲۹ میلیون و ۸۰۰ تا ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزارتومان نوسان کرده‌ است و در پایان هفته در محدوده ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. عقب نشینی همزمان انس جهانی طلا و دلار تهران کار را برای سکه بازان سخت‌تر کرد و معامله‌گران سکه زیان ۲.۹ درصدی را ثبت کردند.

آرامش نسبی دربازار دلار و سکه تهران

بررسی‌ها نشان می‌دهد علیرغم بر رشد قیمت سکه در بازه یک‌ماهه گذشته، حباب سکه در این مدت نزولی شده و به محدوده ۱۸ درصدی رسیده‌است، این مسئله نشان می‌دهد خریداران سکه بی‌گدار به آب نزده و با احتیاط قیمت‌ها را بالا برده‌اند.

سقوط بزرگ برای ربع سکه

دارندگان ربع سکه ولی پرچم‌دار کاهشی‌ها شدند و زیان هفتگی ربع سکه به بالای سه درصد رسید.

معامله‌گران طلای آب‌شده ولی از سایر معامله گران در بازار طلا کمتر زیان کردند و کاهش همزمان دلار و طلای آب‌شده تنها زیان ۱.۷ درصدی را نصیب دارندگان طلای آب شده کرد.طلای آب‌شده حمایت خط کیوجنسن را از دست داده و میان حمایت ده میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مقاومت ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفته است.

بر اساس اخبار منتشر شده سیدحسن نصرالله عصر فردا سخنرانی خواهد کرد که بر خلاف هفته قبل تا کنون بازارها آرام بوده‌اند ولی باید منتظر ماند و دید این‌بار بازارها چه واکنشی نشان خواهند داد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....