تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 16:03
کد خبر : 61280

شوک منفی دلار به قیمت سکه

شوک منفی دلار به قیمت سکه

قیمت دلار آمریکا افت کرد و قیمت سکه را به کانال ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کشید. قیمت سکه انتظار شروع هفته طلای جهانی را می‌کشد. حجم بالای عرضه روزهای اخیر در افت قیمت دلار تاثیرگذار بوده است. اقتصاددان: قیمت دلار آمریکا که عصر روز گذشته روی ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان قرار داشت

قیمت دلار آمریکا افت کرد و قیمت سکه را به کانال ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کشید. قیمت سکه انتظار شروع هفته طلای جهانی را می‌کشد. حجم بالای عرضه روزهای اخیر در افت قیمت دلار تاثیرگذار بوده است.

اقتصاددان: قیمت دلار آمریکا که عصر روز گذشته روی ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان قرار داشت در شروع معاملات امروز با افت ۳۰۰ تومانی روی ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت.

مرز حساس پایینی برای دلار ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان عنوان می‌شود. تحلیل‌گران معتقدند نزول قیمت دلار به زیر این سطح به راحتی صورت نخواهد گرفت. احتمالا یکی از عواملی که در این روزها قیمت دلار را به سمت پایین هدایت می‌کند، مقدار بالای عرضه در بازار متشکل است و انتظارات فعالان بازار به صورت جدی تغییر نکرده است.

در نتیجه احتمال رشد قیمت دلار در صورت کاهش عرضه وجود دارد. به هر روی قیمت دلار در ادامه قدری رشد کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۷ هزار و ۳۲۰ تومان قرار گرفت.

قیمت سکه امامی کاهش یافت

افت قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت سکه را تحت فشار قرار داده و موجب شده بود قیمت سکه مرز حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد.قیمت سکه امامی عصر روز گذشته ۱۱ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان بود

امروز بازار طلای جهانی تعطیل بود و افت قیمت دلار یک شوک منفی دیگر به قیمت سکه وارد کرد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز به کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سرازیر شد و روی ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان برای دلار و قیمت ۱۷۵۴ دلار برای طلای جهانی، اندازه حباب قیمتی سکه حدود ۳ درصد به دست می‌آمد.

ارزش ذاتی سکه به زیر ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت کرده بود و امید قیمت سکه به این بود که طلای جهانی فردا را صعودی آغاز کند. (قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار داشت)

اخباری که توجه فعالان بازار را جلب کردند

سخنگوی وزارت خارجه ایران، آمریکا را ناقض برجام خواند و تاکید کرد که ایران با جایگزینی برجام موافق نیست. براساس اظهارات خطیب‌زاده ایران برنامه‌ای برای ملاقات با مقامات آمریکایی در حاشیه نشست سازمان ملل ندارد. خبر دیگری که در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کند به افزایش صادرات بنزین ایران در دوره تحریم مربوط می‌شود. بر این اساس در حالی که اکثر پالایشگاه‌های جهان میزان ظرفیت خود را در دوره شیوع بیماری کوید ۱۹ کاهش دادند صادرات ایران در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن به طور قابل توجهی رشد کرد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز افت کرد، یکی از نیروهای نزولی قیمت دلار احتمالا حجم بالای عرضه طی روزهای اخیر بود. قیمت سکه امامی در روز تعطیلی بازار طلای جهانی به افت قیمت دلار واکنش نشان داد و در کانال ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفت. ارزش ذاتی قیمت سکه کاهش یافته است و قیمت سکه انتظار شروع کار بازار طلای جهانی در روز آینده را می‌کشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....