تاریخ انتشار : یکشنبه 18 دی 1401 - 21:01
کد خبر : 111319

️ما چگونه ما شدیم؛ و قطر چگونه قطر شد

️ما چگونه ما شدیم؛ و قطر چگونه قطر شد

چقدر غم‌انگیز است کشوری که دارای ۱۷ درصد ذخایر گاز جهان است، به‌واسطۀ کمبود گاز، مازوت بسوزاند و هوای شهرهایش را به این روز بیاندازد ️از نظر تندروهای انقلابی، مقصرین آلودگی هوا در دولت آقای روحانی مشخص بودند: آقای «بیژن نامدار زنگنه»، وزیر نفت، برای تولید گازوئیل گوگرددار؛ خانم «معصومه ابتکار»، که همسرشان بنزین‌های نامرغوب

چقدر غم‌انگیز است کشوری که دارای ۱۷ درصد ذخایر گاز جهان است، به‌واسطۀ کمبود گاز، مازوت بسوزاند و هوای شهرهایش را به این روز بیاندازد

️از نظر تندروهای انقلابی، مقصرین آلودگی هوا در دولت آقای روحانی مشخص بودند: آقای «بیژن نامدار زنگنه»، وزیر نفت، برای تولید گازوئیل گوگرددار؛ خانم «معصومه ابتکار»، که همسرشان بنزین‌های نامرغوب وارد می‌کردند؛ آقایان «عیسی کلانتری»، رئیس محیط زیست، «محسن هاشمی»، رئیس شورای شهر و دکتر «پیروز حناچی»، شهردار پایتخت. صداوسیمای انقلابی، بالأخص۲۰:۳۰ حقیقت‌یاب؛ مجلس مردمی؛ تریبون‌های دشمن‌شکن نماز جمعه؛ مطبوعات متعهد حکومتی، آکنده از انتقاد به دولت، که بجز تعطیل مدارس و طرح زوج و فرد از منازل، هیچ اقدام دیگری برای کاهش آلودگی هوا انجام نداده‌اند.

️گذشت و گذشت و گذشت، تا آن دولت بی‌کفایت نالایق، که گامی برای کاهش آلودگی هوا برنداشته بود، جای خودش را داد به دولت انقلابی، مردمی، مسئولیت‌پذیر، جوانگرا با رویکرد مدیریت جهادی. اما «از قضا سرکنگبین صفرا فزود». با اینکه نه دیگر زنگنه بود، که گازوئیل گوگرددار تولید کند، نه ابتکار، که همسرش بنزین غیر استاندارد وارد کند، و جای محسن هاشمی بی‌لیاقت، پیروز حناچی بی‌کفایت، عیسی کلانتری بی‌عرضه، مدیران انقلابی، متبحر، با تجربه و تحصیل‌کرده آمدند، اما آلودگی هوا بیشتر شد. با این تفاوت که تریبون‌های حکومتی که تا دیروز در راستای رسالت‌شان از حقوق مردم، منظماً زیان‌های هوای آلوده بر سلامت مردم را یادآوری می‌کردند، به‌یکباره یادشان رفت که هوای آلوده چه ضرر و زیان‌هایی برای سلامتی مردم ببار می‌آورد.

️جالب است که در میانۀ این‌همه برخوردهای سیاسی تندروها، یکبار به این مسئله اشاره نکردند که کشوری که ۱۷درصد ذخایر گازی دنیا را در اختیار دارد، چرا باید اینقدر از تولید گاز کافی بی‌بهره باشد که بجای مصرف گاز در نیروگاه‌ها و صنایع‌اش در زمستان از مازوت، که دشمن سلامتی مردم است، استفاده کند؟

️اگر مسئولین اولویتی که برای مسائل نظامی قائل هستند، برای سرمایه‌گذاری در تولید گاز هم قائل می‌شدند، آیا مصرف مازوت بجای گاز اینگونه هوای شهرهای ما را در زمستان آلوده می‌ساخت؟

️اگر بجای ریختن سرمایۀ کشور در چاه ویل بی‌مصرف هسته‌ای صرفاً بمنظور رویارویی با غرب، بخشی از آن هزینه‌ها در مخازن بزرگ گازی پارس جنوبی در خلیج فارس سرمایه‌گذاری شده بود، آیا کشور سه‌میلیونی قطر همچنان قادر می‌شد چندین برابر ما از منابع پارس جنوبی بهره‌برداری کرده و بدل به بزرگ‌ترین صادرکنندۀ گاز مایع در جهان شود؟ و آنوقت ما با مصرف مازوت بواسطۀ کمبود گاز، این بلا را بر سر هوای شهرهای‌مان بیاوریم؟

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....