تاریخ انتشار : یکشنبه 5 فروردین 1403 - 16:28
کد خبر : 161694

۲ اقدام جدی سازمان بورس برای سال ۱۴۰۳ چیست؟

۲ اقدام جدی سازمان بورس برای سال ۱۴۰۳ چیست؟

اقتصاددان : رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار به ۲ اقدام جدی سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای سال ۱۴۰۳ اشاره کرد. علی‌اکبر ایرانشاهی رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار به اقدامات انجام شده در حوزه نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان

اقتصاددان : رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار به ۲ اقدام جدی سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای سال ۱۴۰۳ اشاره کرد. علی‌اکبر ایرانشاهی رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار به اقدامات انجام شده در حوزه نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در سالی که گذشت، نخستین اقدام جدی سازمان بورس در زمینه صندوق‌های سرمایه‌گذاری تصویب دستورالعمل تاسیس و فعالیت صندوق‌ها بود.

وی اظهار داشت: در گذشته شاهد وجود مقررات پراکنده‌ای در خصوص تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری بودیم اما شرایطی فراهم شد تا این مقررات در قالب دستورالعمل به جمع‌بندی برسد.

ایرانشاهی به دیگر اقدام صورت گرفته در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد و در گفت‌و گو با سنا، افزود: نخستین اقدام انجام شده مربوط به تدوین مقررات صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی بود که ریاست سازمان بوس اعلام کرد تا اجرای این اقدام به صورت فوری در دستور کار قرار گیرد.

رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: به دنبال جلسات برگزار شده با فعالان بازار سرمایه، بیمه و نیز دیگر مسوولان، جزییات عملکرد صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در دنیا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مقررات مربوط به این صندوق تدوین و ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: اساسا نگاه صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی بلندمدت بوده و قرار بر این است تا از محل منافع حاصل از این صندوق‌ها برای دوران بازنشستگی افراد که از درآمد چندانی برخوردار نیستند، بهره‌مند شوند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....