تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردین 1401 - 15:41
کد خبر : 84470

گفتگو‌ با حمید نصرت پور کارگردان :

گفتگو‌ با حمید نصرت پور کارگردان :

۱ _ لطفآ خودتون را معرفی کنید ؟ سلام و ادب خدمت شما و همه ی همکاران پرتلاش و عزیزتان در عرصه رسانه، و همچنین قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه مهمانی خداوند، من حمید نصرت پور هستم، دو ساعت قبل از تحویل سال ۱۳۶۴ متولد شدم ، ولی تاریخ تولدم را ۱۳۶۳/۱/۱

۱ _ لطفآ خودتون را معرفی کنید ؟
سلام و ادب خدمت شما و همه ی همکاران پرتلاش و عزیزتان در عرصه رسانه، و همچنین قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه مهمانی خداوند، من
حمید نصرت پور هستم، دو ساعت قبل از تحویل سال ۱۳۶۴ متولد شدم ، ولی تاریخ تولدم را ۱۳۶۳/۱/۱ ( با لبخند) یک سال بزرگتر گرفتن که زود برم مدرسه ، بلکه به جای برسیم ، اما بسی خیال باطل بود.لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر ، فوق لیسانس ادبیات نمایشی.

photo 2022 04 15 15 10 28 اقتصاددان نوشته

۲ _ کجا متولد شدید؟
در روستای که مرحوم پدرم یک قرن پیش، متولد شد ، من هم متولد شدم ، روستای جونگان در شهرستان ممسنی ، استان فارس.

photo 2022 04 05 03 24 46 اقتصاددان نوشته

۳_ چقدر جالب ، جونگان یعنی چه؟ و چه توصیفی در موردش داری؟
جونگان ، فکر کنم نسبت به موقعیت جغرافیایش یعنی میدان جنگ و پرورش جنگجویان . و توصیفی که بخوام در موردش بگم ، درختان بلوط،کهن سال سر به فلک کشیده دوتو (دو کوه )….که مدتیه خداراشکر با همت مردم عزیز داره جنگل بلوط احیا میشه و در هم اینجا شما را دعوت میکنم حتمآ تشریف بیارید تا در خدمتتون باشیم.

photo 2022 04 05 03 26 06 2 اقتصاددان نوشته

۴_خب بسیار عالی، چطور شد که وارد عرصه هنر شدید؟
راستش من از همان دوران دبستان خیلی شلوغ بودم و همیشه می گفتم میخوام برم تلویزیون و هیچ چیزی از کلمه هنر یا دنیای هنر نمی دانستم. تا اینکه در دوران راهنمای یکی از معلمان عزیزم که همیشه ارادت دارم خدمتش ، استاد خلیفه حسین شهریور ، با جملات و کلمات زیبایش ، با شعر خوانی های با احساسش و همچنین توضیحاتی که در مورد تئاتر و نمایش می فرمود من هم عاشق هنر و بازیگری شدم ، و از آن روز به بعد فکروخیالم تئاترشد، و مسئول تئاتر مدرسه شدم، تا دوران دانشگاه.

photo 2022 04 05 03 26 06 اقتصاددان نوشته

۵_در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟
مدرس تئاتر کودک و نوجوان ، برنامه سازی تلویزیون ، کارگردانی تئاتر ، بازیگری، برنامه سازی تلویزیون و بعضی وقتها هم نوشتن.

photo 2022 04 05 03 26 09 2 اقتصاددان نوشته

۶_ قبل از اینکه وارد عرصه هنر و تلویزیون۰ شوید چه تصوراتی داشتید نسبت به کار هنری الان که درگیر کار هنری هستید چه تصوراتی دارید؟
خب،بالاخره همه ی ما آدمها قبل از اینکه وارد کاری شویم بنا به نداشتن شناخت کافی ، قسمت های مثبت و راحت کار و در واقع فرش قرمز را تصویر سازی میکنیم، اما بعد که وارد کار میشویم تازه می بینیم که نه باید خیلی مشکلات را پشت سر بگذاریم ، اما در کل اگر با عشق و علاقه کارمان را دنبال کنیم حتمآ از همه ی مشکلات عبور می کنیم.

photo 2022 04 05 03 26 09 اقتصاددان نوشته

۷_ در چند برنامه تلویزیونی فعالیت دارید؟
من حدود چهار سال مدیر تولید برنامه به خانه بر می گردیم شبکه پنج به تهیه کننده گی آقای گودرز عزیزی بودم. الان شبکه یک، برنامه صبح بخیر ایران به تهیه کننده گی آقای دلیری، برنامه سیمای خانواده ، آقای متقیان ،برنامه ورزش و مردم آقای پیمان یوسفی،برنامه آفتاب شرقی، آقای هاشمی ، برنامه ثریا آقای مقصودی… شبکه امید ، برنامه راز جزیره و قاب امید به تهیه کننده گی آقای کوروش ذاکری ، شبکه جام جم ، برنامه خانه مهر و شب نشینی فعالیت دارم.

photo 2022 04 05 03 24 43 اقتصاددان نوشته

۸_ در آینده چه برنامه های دارید؟
به امید خداوند و تلاش خودم شاید بازی در سریال های تلویزیونی و سینما و تهیه کننده گی برنامه های تلویزیونی.
۹_ساخت برنامه های تلویزیونی با ساخت فیلم سینمایی چقدر تفاوت دارد و کدام سخت تر است؟
خب مطمنن تفاوت که خیلی داره، و از نظر سخت بودن هردو سختی کار داره ، ولی فکر میکنم یکی از راحت بودن سینما با برنامه های تلویزیونی حساسیت و خط قرمزهای کمتر باشد.
۱۰_این درسته که میگن تلویزیون مافیا دارد؟
والا مافیا در همه و یا اکثرکارها وجود داره ، فقط ما باید شهروند باهوشی باشیم که مافیا را شکست بدهیم.
۱۱_اوج موفقیت شما تا کجاست و رمز موفقیت چیست؟
بشر مدام دوست داره پیشرفت کنه و اندیشه اش بی انتهاست ، فکر کنم آدمهای موفق یکی از شاخص هاشون رها بودن باشه ، رها کردن خودشونو از خیلی چیزا و به پرواز رسیدن.
۱۲_هدفت از نوشتن و ساخت کارهای کوتاه چیست؟
شاید باری از دوش مردم برداشتن است ، و دغدغه های ذهنی خودم که مشکلاتی را میبینم و یا حتی درگیر شدم و هستم. و به نوعی فکر میکنم که وقتی قراره ما یه مشکلی یا به نوعی آموزشی را به مردم بگوییم ، چه خوب که زودتر و بی حاشیه تر بازگو کنیم.
۱۳_ هدفت از کار اخیر به اسم آنلاین چه بوده است؟
مشکلات اجتماعی ، درگیری خانوادها در فضای مجازی،که هرکدام نظریه پرداز و روانشناس و ….شداند ، تکلیف نامشخص مدرسه ها ،حضوری یا آنلاین.
۱۴_توصیه برای جوانهای که قرار وارد این عرصه شوند.
نه فقط این عرصه بلکه هرکاری ، اول شناخت، مطالعه مرتبط که مطمنن علم و آگاهی را همراه دارد.
۱۵_ حرف آخر
خیلی تشکر میکنم از شما و همکاران پرتلاشتون و آرزوی موفقیت و شاد کامی برای همه مردم عزیز و صبور کشورم ایران عزیز.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....